Ga naar inhoud


"smartcard hub"


joker55
Ga naar oplossing Opgelost door henkvd1,

Aanbevolen berichten

Ik heb geen flauw idee waar ik dit precies moet posten, dus hier maar, volgens de regels.

Op mijn SONY TV zit achterop maar 1 CI-slot voor een cardlezer.

De SONY TV  ( 55X8509C)  heeft tuners voor kabel, digitenne en 2 tuners voor satelliet.

 

De smartcard lezer is in gebruik voor de digitenne ontvangst....werkt prima.

Om te testen, even die kaartlezer eruit, en de ASTON erin, met de canaaldigitaal smartcard erin.

Ik heb een sat kabel aangesloten, en kan inderdaad de zenders van het canaldigitaal pakket laden en ontvangen, in ieder geval de FTA, als de smartcard erin zit ook de gecodeerde, zoals RTL 4,5 etc. Maar dan is de digitenne kaart met zijn lezer eruit, dus die valt dan weg.

 

Nu wil ik EN digitenne, EN canaaldigitaal, mede ook omdat ik met de sony-TV, mbv de aangesloten harde schijf via de USB poort kan opnemen.

Dus opnemen via de digitenne-tuner, en kijken via de satelliet tuner,  of andersom als ik de opname echt wil bewaren/branden in HD. 

 

Is er een soort hub te koop, een unit steek ik dan in het slot achterop de TV, en een los kastje ernaast met bijv 3 of 4 CI interface's, zodat ik daar de ASTON kaartlezer met canaalkaart, en de digitenne kaartlezer met kaart in kan steken?

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Of hiermee, of het werkt voor CanalDigitaal en Digitenne is me niet bekend.

Eén Ci voor twee kaarten.

 

Unicam Deltacam Twin Deltacrypt + USB-Combo Programmer Horizontal
CI-Modulkarte / Verschlüsselung: Deltacrypt / SIM-Slot / Einsätze: DVB-C, DVB-S, DVB-T / geeignet für: 2 Karten / inkl. original USB-Combo Programmer Horizontal / Twin CI Modul / zwei Kartenschächten (SmartCard + SIM Kartenleser) / 16 MByte SDRAM / 4 MByte Flash / MTD 4-Channels / Anschluss: USB ...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een verkoop site bied de Xsarius Twincam Module (Digitenne / CanalDigitaal) voor nog geen € 40,-- aan.

Als het werkt lijkt het me de makkelijkste en netste oplossing.

Of je ook de zenders van CanalDigitaal en van Digitenne in je Tv geplaatst en gesorteerd krijg is dan het volgende probleem dat aandacht behoeft.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Xsarius Twincam Module (Digitenne / CanalDigitaal)

Met de Twincam Module van Xsarius kunt u maar liefst twee smartcards uitlezen (1x Full size, 1x simkaart size). Dit houdt bijvoorbeeld in dat u zowel naar de Nederlandse betaal zenders kunt kijken als de betaal zenders van een buitenlandse aanbieder. De Xsarius MX1TC CI Module werkt op smartcards van KPN Digitenne en Canal Digitaal of TV Vlaanderen (Seca 2 en 3), Viacces, Irdeto, Conax, Cryptoworks.

U kunt de Module in een CI slot van uw digitale ontvanger plaatsen. Indien uw televisie over een CI slot beschikt kunt u de module rechtstreeks in uw televisie plaatsen. Door gebruik te maken van de nieuwste technieken is de Xsarius module compatible met zowel DVB-S als DVB-S2 (Q-PSK, 8PSK) coderingen. U kunt nu echt gaan genieten van HDTV abonnement.

Hier de test in Totaal TV van 5 jaar geleden: http://www.Bron: Totaal TV/tests/164/
Het wil dus niet zeggen dat het nu nog werkt.
 

Ik zie de module al voor €38,- staan.

post-60869-0-34899200-1458915606.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

En je moet dus 1 smartcard op maat knippen...  Daar moet je mee opletten omdat niet alle smartcards jouw eigendom worden. Die van Sky Duitsland moest je bv terug sturen na het einde van je abonnement...

 

 

Maar het is inderdaad wel jammer dat je niet op eenvoudige manier je aantal CI slots kan vergroten net zoals je met een usb hub kan om je aantal usb poorten te vergroten.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou even rekening, dat bepaalde zenders gebruik maken van een extra codering, en dat bovenstaande module deze mogelijk niet meer decodeert.

De delta cam twin, doet dit momenteel wel, maar kijkgarantie is er niet, omdat deze geen officieel product is van cd en digitenne.

Raadzaam is de kit tezamen te kopen, met de basic unicam programmer, om update's naar de ci module te programmeren.

Momenteel wordt deze nog goed supported, en de kit kost in Duitsland rond de 100€.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

.......dat bepaalde zenders gebruik maken van een extra codering.....

 

wat bedoel je met extra codering ?

is er nog extra codering voor digitenne en/of CD ?

 

ik zie niet dat deze cam digitenneondersteunt.....maar misschien dat ik het verkeerd zie.

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer het juist uit te leggen. de meeste zenders, hebben de gewone codering, die al enige tijd meegaat, en die wordt gedecodeerd, met een recente aston module, de wereldbol module, en hoogstwaarschijnlijk die in afbeelding ook, heb die nog nooit gezien.

Enige tijd geleden, heeft de zender fox sport international 2, in Nederland de spits afgebeten, en hebben ze onder druk, er een extra codering opgezet. Dit betekend, dat na de verwerking met de kaart, er nog iets extra's moet gebeuren, om die zender te decoderen. in de volksmond geschreven als nano01. De zwarte wereldbol module, de aston module, en hoogstwaarschijnlijk bovenstaande module, hebben die extra gegevens niet in zich, en zal het beeld ondanks een geldige smartcard zwart blijven. Als jij dus bovenstaande module koopt, en je wenst te kijken naar een zender die deze extra beveiliging heeft, zal je beeld dus zwart blijven. Als je zeker bent, nooit dergelijke kanalen te zien, is er geen probleem. maar of en wanneer M7 (in u geval cd) deze nog zal uitbreiden naar andere zenders is onbekend. Het ligt er dus een beetje aan, welke zenders je zien wilt. ik zou denken (maar kan geheel verkeerd zijn) dat als er een uitbreiding komt, dat dit eerst zal komen op de premium kanalen. Als je bvb enkel de npo en commerciële zenders bekijk, zou ik het (zeker voor die prijs) het aandurven die module te gebruiken. (al weet ik niet of je tv met die module compatibel is). Je hebt altijd personen, die het leuk vinden, om zaken na te bootsen, en daar is momenteel de deltacam twin er één van. Die zou in staat zijn, die extra beveiligde zenders te decoderen. Echter is dit geen officieel product van cd, en als zij bij wijze van spreken morgen een wijziging doen, dan gaan die extra beveiligde kanalen op zwart.

Ik heb een tv lijst gevonden, en je tv, staat er helaas niet bij. Bij de info, van de firmware, kon ik geen digitenne vinden. Als ik me niet vergis is dit conax, maar ja de ene conax is de andere niet. ik heb er ooit een 18+ conax kaartje ingebracht, en die herkende hij wel.

Er zijn diverse andere fora, in andere talen, waar ze uitvoerig over deze module spreken, en misschien kan je daar even ten rade gaan. links mag ik niet geven.
maar nogmaals, het is te zien, welke zenders je wil zien, en als je zeker bent, dat je die extra beveiligde zenders nooit zal zien, kan je, je wagen aan bovengenoemde module. Maar ikzelf weet niet of deze compatibel is met je tv.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij wel net zo netjes om even een update te geven, nav de originele vraag over meerdere CAM's op de SONY 55X8509C.

 

Ik heb de Xsarius Twin CI-module  aangeschaft. Omdat ik vanaf het eerste uur digitenne had (woon in buitengebied, kabel is onmogelijk) heb ik 3 kaartjes ( ja, ja, kreeg je toen nog gratis) en 1 kaartje had een soort voorgevormde pinkaartje in de credietkaart formaat....dus was makkelijk pas maken. De CD kaart ook erin, en achterin de SONY.  Om een lang verhaal kort te maken......het werkt feilloos!!!

Digitaal setup voor de digitenne, en gewoon kijken....alles gedecodeerd. (zoals origineel)

En satelliet laten zoeken, even uitpuzzelen hoe het zit met DiSecq (verschillende sat's, ik heb vier aangesloten sat's) en de CD kaart decodeert de zenders waar ik recht op heb.

MBV  sony editor de lijst op mijn PC (export, bewerken, import) voor de eerste 30 zenders gelijk gemaakt aan de digitenne, zodat m'n vrouw ook hiermee bekend is, en de rest lekker gesorteerd zoals ik het wil. (overigens, sony ondersteunt ook de settingslijst en scan van CD, zag ik) Heb nu alle zenders via de 4 sat's, en opnemen op de HD werkt nu ook via digitenne, EN sat. Zelfs een zender opnemen (een externe HD op de usb poort op de sony) via digitenne zenders, en kijken naar sat werkt ook. Beide programma's codeert de Xsarius Twin CI-module ook tegelijkertijd. Kan zelfs meerdere zenders tegelijkertijd opnemen, mits ze in dezelfde freq zitten, zowel via digitenne, als sat.

EN zoals mijn bedoeling was, ik heb nu nog maar 1 afstandsbediening nodig,   die van mijn aparte sat-reciever (humax i-cord) niet meer..... (ik houd hem voor backup nog ff aangesloten, maar echt nodig is hij niet meer....)

 

bedankt voor alle tips !!

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...