Ga naar inhoud


Geen updates verwerkt van CD


Aanbevolen berichten

Vanochtend ging het beeld op zwart. Ondanks dat het abbo toch nog 2 dagen geldig zou moeten zijn maar een update aangevraagd, omdat ik dit al eerder gehad heb, gelijk maar even de softcam op de oude CCCam gezet. Na een uur nog geen beeld, de softcam gewisseld na een oude CCCam221 en binnen de kortste keren weer beeld en inderdaad, het abbo verlengd tot augustus.

 

Wat is er veranderd in het updatesysteem van CD?

 

Welke instellingen moet ik in Oscam aanpassen om die updates automatisch te ontvangen? 

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Moeilijk te zeggen zonder config... Zelf nog geen probleem ondervonden met mijn OSCam instellingen. Kaart van CDS als TVV worden keurig opgewaardeerd. Kijk even bij de reader statistieken of daar zaken geblockt worden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem dat je de server config bedoeld:

 

[reader]
label                         = lower_card
enable                        = 1
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci0
detect                        = cd
group                         = 1
emmcache                      = 1,3,15
audisabled                    = 0
mhz                           = 357
cardmhz                       = 2700
ratelimitecm                  = 4
ratelimittime                 = 9000
ecmunique                     = 1
srvidholdtime                 = 2000
cooldown                      = 30,600
 
 
[reader]
label                         = upper_card
enable                        = 1
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci1
detect                        = cd
group                         = 1
emmcache                      = 1,3,15
audisabled                    = 0
mhz                           = 357
cardmhz                       = 2700
ratelimitecm                  = 4
ratelimittime                 = 9000
ecmunique                     = 1
srvidholdtime                 = 2000
cooldown                      = 30,600
 
 
[reader]
label                         = CCcam-server
enable                        = 0
protocol                      = cccam
device                        = ip_adress_server,12001
user                          = user
password                      = password
group                         = 1
cccversion                    = 2.3.0
cccmaxhops                    = 2
ccckeepalive                  = 1
audisabled                    = 1
 
audisabled klinkt als auto update uit, maar 0 lijkt mij auto update uit : nee.
 
Oscam overigens standaard geinstalleerd alleen sharing naar de tweede ontvanger in huis toegevoegd.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die CCCam stamt nog uit het begin met OSCAM en werkte gelijk, wat met OSCAM toen niet wilde lukken.

En als het werkt, waarom dan experimenteren? Die hobby heb ik afgesloten met de DM7000. ;-)

Of het moet voordelen hebben.

 

Maar dat is niet het probleem dat nu speelt, die update moet OSCAM verwerken op de server.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De parameter auprovid dient voor het updaten en die ontbreekt. Je hebt geen oscam.user vermeld dus moeilijk te zien of er een user is die overeenkomt met de vermelde user in [dvbapi] in oscam.conf.

 

Gezien de 3 cijfers i.p.v. 4 in emmcache is dit een config voor oudere versies. Welke wordt er gebruikt?

 

Heb je deze config via copy/paste geplaatst? Zoals al vaak geopperd: vul de config in via de WebIf, dan weet je zeker dat je geen parameters vergeet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Oscam versie is r11196 en het is al behoorlijk lang geleden dat ik hem heb ingesteld, als ik me goed herinner met behulp van de DCC editor, mogelijk nog wat gewijzigd via de webif.

Het probleem doet zich overigens pas de laatste 3-4 updates voor, daarvoor geen probleem. Edit: In december een crash gehad met een Pli update die fout ging en toen nieuw geinstalleerd en back-up files van Oscam teruggezet, dus de configs kunnen van een oude(re) versie zijn. Zie overigens geen Oscam staan in de PLi softcams download.

 

In de log inderdaad alleen ecm regels

  • 2016/06/05 20:08:03 3A5D2B87 c (ecm) anonymous (0100@00006A/5C00/177F/64:EA0B87713931CE71699FF1136B689A25): found (333 ms) by lower_card - Holland Doc 24
  • 2016/06/05 20:08:13 3A5D2B87 c (ecm) anonymous (0100@00006A/5C00/177F/64:FA91421CFB1E0D5CF3EA3E45F91810D9): found (338 ms) by lower_card - Holland Doc 24

 

De User config is vrij beknopt:

[account]
user = Slaapkamer
pwd = Ultimo
disabled = 0
group = 1
au = 1
 
Overigens werkt het sharen probleemloos (uiteraard intern)
aangepast door boaz

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...