Ga naar inhoud


Dream stuk (?)....wat nu?


hansputters

Aanbevolen berichten

Verdikkeme, de Dream wilde vanochtend niet opstarten; niet eerder meegemaakt.

Te warm nu om een nieuw image te flashen en de aansluitende configuratie te verrichten.

Uit pure laksheid maar uit nood de UPC Cisco 8485 DVR aangesloten.

(verrassend: beeldkwaliteit lijkt nóg beter dan bij mijn 7020HD)

 

Allerlei doemscenario's spoken door mijn waterhoofd:

 

1. einde verhaal van de Dream-voeding, niet onaannemelijk daar de doos 4,5 jaar op de teller heeft.

Heeft iemand van jullie die al eens zelf vervangen, zonder dat daar een soldeerbout aan te pas komt?

2. zwichten voor de Ziggo-Horizon en de satelliet FTA's laten binnenkomen via een separate Homecast PVR 8100 (staat te verstoffen op zolder..)

3. op MP een gebruikte/nieuwe Humax aanschaffen; een Irdeto kaartje heb ik immers al.

Maarre.....de alarmerende meldingen hier over een naderende einde van deze beveiliging, stemt me niet erg optimistisch

4. Een andere nieuwe E2 bak aanschaffen maar dan niet van Dream.

 

Wie is bereid met me mee te denken en te adviseren?

(weg bij Ziggo wil ik eigenlijk niet; in de negorij waar ik woon komt vooralsnog geen glas, daarnaast zijn we super tevreden met de beeldkwaliteit en ook de internetverbinding 150/15 is stabiel)

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb in een 7020 (SD twee maal een nieuwe PSU = power supply unit, moeten plaatsen)

en dat is eigenlijk harstikke duur voor die box

 

enkel als je nog 4,5 jaar wilt gaan zou ik een als reparatie zo'n PSU aanschaffen, inbouwen is simpel

 

als je het niet meer zeker weet hoelang dan neem je een fijne dreambox killer zoals de Extrend ET of de VU+ met insteektuner mogelijkheid

die blijft lang zijn waarde houden

aangepast door Tonskidutch

Dark & Long, Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties!

@jerpsx: ja, mijn info was i.d.d. heel summier.

De doos blijft halverwege de "opstartbalk" hangen, de blauwe LED brandt.

Een keer of tien vergeefs geprobeerd, daags er voor geen nieuwe plugins geïnstalleerd en/of instellingen aangepast.

 

Normaliter had ik al een nieuwe flash gedaan maar het prinsessenspul hier wilde per se tv-kijken.

Wanneer ik toestemming krijg dan ga ik in de loop van deze week trachten een nieuw image (OpenDreambox 2.0) in te laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hans,

 

Halverwege de opstartbalk duidt meestal op een corrupte image.

De box en bootloader zijn waarschijnlijk nog ok.

Opnieuw flashen via de webif als dat lukt en anders met dreamup.

 

Pas als dat niet meer lukt, zou ik gaan denken aan een andere box of reparatie.

 

Adri.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een crashfile impliceert een groen scherm met foutmelding, anders maakt enigma2 geen crashlog.

Ik denk dat deze er niet is, aangezien enigma2 tijdens het opstarten blijft hangen, omdat de opstartbalk niet verder gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Boxje even in de stopmodus zetten en opnieuw flashen... Heb dat mijn DM800-SE best regelmatig gehad. /Root te vol wegens picons (98%) en dan is de boel meestal corrupt.... Opnieuw flashen brengt hem wel weer tot leven.. Evt. een USB sticke voor de picons en EPG en je kunt weer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...