Ga naar inhoud


Sab SKY4800 FTASC HD doet hellemaal niks meer


satencom

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een Sab SKY4800 die geeft geen reactie meer ,geen lampjes 

de voeding bekeken geen bolle elco's ,wie heeft een idee wat het is

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De voltmeter in de ontvanger zetten, en kijken of er spanning uit de voeding komt, meestal iets van 5, 12 18 en/of 30 volt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op 1 van draden spanning, van de connector ,die naar het moeder bord gaat

post-40340-0-32543900-1466339875_thumb.jpg

post-40340-0-57945800-1466339899_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De spanningen staan er bij, 5 en 24 volt.

Die zouden aanwezig moeten zijn.

 

Pas wel op, op het middelste gedeelte van de print staat 230 Volt.

 

Even kijken of er van de transformator spanning komt en de diodes en smoorspoelen heel zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er lijkt ook van alles stuk te zijn, alleen spanning op de aansluiting van 24 v waar maar 16 v op staat

verder niks ,ik denk maar op zoek naar een nieuwe voeding

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt toch een condensator probleem. Die grote primere CP1 kan de oorzaak al zijn. Een condensator staat lang niet altijd bol als hij stuk is. Ik zou ze gewoon vervangen. De SAB titan 1 3606 heeft ook last van slechte condensatoren, wat niet te zien is.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...