Ga naar inhoud


Probleem met opname's afspelen.


Aanbevolen berichten

Ik ben het manneke van opnemen en later kijken, maar heb daar steeds meer problemen mee.


 


FTA, géén probleem, gecodeerd van CD, regelmatig even stilstaand beeld of beeld wat je krijgt bij slechte ontvangst.


Slechte ontvangst is het niet en het komt voor met OScam i.s.m. Butler en!! CCcam 2.0.3.


 


Als ik opneem kijk ik wel naar een andere zender en moet dan soms zappen, dit moet toch gewoon kunnen?


Gisteravond nog een gecodeerd programma opgenomen, dit begon toen ik een andere uitzending keek en moest dus niet zappen, toch weer dat "rotte" beeld.


 


Wat zou de oorzaak hier van kunnen zijn?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oscam is de softcam client server voor je Kaart uit NL

Dan heeft CCCam er niets in verloren, dat protokoll is absoluut verouderd en nutteloos als je geen CCCam clients in huis of daarbuiten hebt.

 

dus stel je oscam in op een ander protocoll

en als je nu nog de dvbapi aanpast op werkende CAID's die de kaart vrijmaakt dan kun je meestal 2 tegelijk zien en/of opnemen

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb CCcam er bij gezet om te zien of ik daar gelijkwaardige problemen heb en ja die heb ik.

 

Verder, ik gebruik normaal OScam, laatste versie met Butler.

 

Het gebeurt ook bij één enkele opname.

 

Zie screenshots:

 

screenshot_2016-06-25_14-50-07.bmp

screenshot_2016-06-25_14-53-29.bmp

 

 

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het beste is om de config bestanden eens te tonen in <>

want zo zegt het ons niet veel qua symptomen, kan heel veel redenen hebben...

 

via het webinterface van oscam kun je wellicht snel een en ander checken

ip-adresVU:83

 

ciao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Lijkt een voedingsprobleem... Of een storing in het schakelen van tuner A naar B en omgekeerd. Als je signaal goed is op beide tuners zou je kunnen overwegen om de diseqc switch te vervangen... OSCam doet alleen de communicatie met de kaart. Als die niet functioneert dan zou je ook met alleen kijken storing moeten ondervinden. Je kunt voor de zekerheid ook de Live-log even bekijken als er storing optreedt..

Je weet dat Seca3 kaarten slechts 4 ECM's per 10 seconden accepteert? Op een aantal kanalen zelfs slechts 2!!! Blijf je daarover heen gaan gaat je kaart in strafmodus....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal morgen op jullie reageren, had het wat druk vandaag en moet zo weg.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het beste is om de config bestanden eens te tonen in <>

want zo zegt het ons niet veel qua symptomen, kan heel veel redenen hebben...

 

via het webinterface van oscam kun je wellicht snel een en ander checken

ip-adresVU:83

 

ciao

 

 

Ik heb via webinterface, IP adres en :83 geprobeerd om dit na te gaan.

Probleem is dat google  het niet vindt.

Vorige week lukte dit wel en ook deze keer heb ik alles goed ingevuld, wat de oorzaak is van het niet vinden, weet ik niet, want middels een HbbTV check, heeft de ontvanger verbinding met internet.

 

Gisteravond twee programma's, die elkaar overlappen, opgenomen en naar een derde gecodeerde gekeken.

Na ongeveer een half uur ging het beeld op zwart en heb toen overgeschakeld naar een niet gecodeerde zender.

10 minuten gewacht en een lopende opname gestart, ongeveer een half uur later begon het beeld kuren te krijgen en kleine stukjes waren niet opgenomen.

 

Hoezo "je kunt middels OScam of CCcam 3 opname's maken en een vierde kijken"?,

het lukt bij 2 opname's al niet meer.

 

Dus M7/CD bepaalt wat jij mag kijken, alhoewel je er voor betaald hebt.

Vergelijk: je koopt bij appie h. twee broden, die betaal je, en je mag er dan maar een opnemen.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt een voedingsprobleem... Of een storing in het schakelen van tuner A naar B en omgekeerd. Als je signaal goed is op beide tuners zou je kunnen overwegen om de diseqc switch te vervangen... OSCam doet alleen de communicatie met de kaart. Als die niet functioneert dan zou je ook met alleen kijken storing moeten ondervinden. Je kunt voor de zekerheid ook de Live-log even bekijken als er storing optreedt..

Je weet dat Seca3 kaarten slechts 4 ECM's per 10 seconden accepteert? Op een aantal kanalen zelfs slechts 2!!! Blijf je daarover heen gaan gaat je kaart in strafmodus...

 

Wat je schrijft, weet ik allemaal, bij gewoon kijken, géén probleem,

 

Quote: Je weet dat Seca3 kaarten slechts 4 ECM's per 10 seconden accepteert en soms maar 2?.

Weet jij welke zenders onder het laatste vallen?.

Ik heb voor de rest met CD nooit problemen gehad en weet dat zij moeten betalen voor doorgifte van de NPO signalen.

Uiteindelijk betaald de abonnee dit en dan wil ik zelf beslissen wat ik doe met mijn ontvanger, losstaand van het feit of dit een CD of andere ontvanger is.

 

Beetje off topic, heb CD alleen maar voor originele detectives, dus niet gedubd en documentaires.. De rest zie ik wel op een van de andere 2200 zenders die ik ontvang.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet niet via google naar je eigen IP adressen zoeken

je moet de adresregel in je internetbrowser qua beeld tonen

daar ga je dan heen met je muis klik

je wist met backspace de adresregel in je browser en typt in

192.168.x.x:83

 

dan verbind ie met je oscam webinterface

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doe ik ook, via de zoekbalk bovenin.

Snap niet waarom het nu niet meer gaat.

Alle het andere, verbinding ontvanger / laptop,  streamen, plugin downloaden,   gaat wel.

Dit heeft er wel niks mee te maken maar geeft wel aan dat internet is verbonden.

 

Ondertussen nog twee ontvangers geconfigureerd bij Turkse buren die hier alleen in de zomer zijn.

Elk jaar heb ik zeker 35 van die klanten die zelf gaan klooien zonder te weten wat ze doen en dan pas komen ze naar mij.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder logfile hier te plaatsen is het net een glazen bol waarom het fout gaat.

 

Welke kaart heb je van CD?

 

en ....

 

 

 

Je weet dat Seca3 kaarten slechts 4 ECM's per 10 seconden accepteert? Op een aantal kanalen zelfs slechts 2!!! Blijf je daarover heen gaan gaat je kaart in strafmodus.... 

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder logfile hier te plaatsen is het net een glazen bol waarom het fout gaat.

 

Welke kaart heb je van CD?

 

en ....

 

Ik heb de oranje kaart en kan er echt niks aan doen dat ik middels 192.168.X.X:83 de kaart niet kan uitlezen.

Lees post 7 , daar schreef ik dat dit vorige week nog wel kon.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Ik geloof History HD, JimJam en de Viacom zenders met hun multi-encryptie....

Dat laatste was voor mij de reden om 2 jaar geleden afscheid te nemen van CCcam...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik begrijp is, dat je Webinterface van OpenWebif vanuit je ontvanger wel werkt op hetzelfde IP-adres?

Het enige wat ik dan kan bedenken is, dat iets of iemand de poort van je Oscam WebIF heeft aangepast .... ben je gehacked??

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

blijkbaar is mijn antwoord niet doorgekomen.Om de juiste poort te kennen FTP je naar etc/tuxbox/config.Daarin zie je onder http de juiste poort staan.Bij mijn versie van oscam is dat 8081.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...