Ga naar inhoud


Probleem met opname's afspelen.


Aanbevolen berichten


ja nog effe en ik mag in elk topic officieel de focus stelen. :grin:

laat het maar even zo als het is, die al hielpen tot nog toe hebben geen extra overtuiging nodig

 

een slechte config gekopieerd , blijft slecht

Maak er maar een ontwijkend grapje over, de meeste lezers kennen je policy inmiddels !

 

Maar waar blijft jouw hulp dan aan/voor Emekli, jij hebt toch de kennis inclusief het focussen in huis ?

aangepast door Toppers
Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn config voor oscam puur kan men direct krijgen voor de smartcard seca3 NL van CanalDIGITAAL.

maar die is meer dan een jaar oud, en oscam is verder ontwikkeld, en het zou zo maar kunnen zijn dat die config van mij niet meer met de laatste build werkt

dus ik ontwijk niet

 

bovendien schrijft donpedro ook dat anderen met de butler configuratie geen problemen hebben.

en dat een verse start wellicht de juiste aanpak is, dat beaam ik waarbij ik echter in opstand kom als iemand weer eens het image de schuld geeft

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn config voor oscam puur kan men direct krijgen voor de smartcard seca3 NL van CanalDIGITAAL.

maar die is meer dan een jaar oud, en oscam is verder ontwikkeld, en het zou zo maar kunnen zijn dat die config van mij niet meer met de laatste build werkt

dus ik ontwijk niet

Ik zie deze opmerking toch wel als een soort ontwijking, eerst wordt ik verweten niet de helpende hand te bieden en nu verschuil je achter het feit dat je misschien wel een oude config hebt maar enkel voor een oude oscambuild . Als jij je hier je goede werkende oscamconfig wilt publiceren/bespreken kun je hierbij toch ook vermelden met welke revisie je softcam Oscam goed functioneert en is Emekli toch prima geholpen ?

 

Trouwens als je Butler zo goed vind werken, is dit misschien het juiste moment en gelegenheid dit te updaten naar de huidige config en oscambuild !

 

Tot slot, waarom kom je in opstand als iemand weer eens het image de schuld geeft ? Weet niet waarom je zo reageert, ik zei eerder enkel; 

 

Ander idee, installeer OpenPli met oscam en haal er het startscript, oscam binary en alle compleet ingevulde configs uit. Plaats die in je in gebruik zijnde firmware/image en je kunt net zo zorgeloos kijken als al die anderen waarover je spreekt.

 

 

Kortom, ik zou adviseren om beter te lezen en indien je kan en wilt helpen pas dan te reageren en niet proberen de focus te stelen :P en een hoop "luchtvervuiling" waar niemand baat bij heeft te typen/reageren om maar in de belangstelling te staan.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom kom jongens we gaan hier toch niet bekvechten?

 

Heb alles van OScam en Butler gewist, resultaat nul, dus het loopt nog steeds fout.

 

Tonski, werkt Oscam ook zonder Butler?

 

Ondertussen..., gisteravond een detective opgenomen van NPO 2, schakelde daarna naar NPO 1 en dat gaf al gelijk het probleem van stotterende beelden en dat is dan na 1 seconde weer weg.

Gisteravond laat de opname bekeken en gaf op de tijd dat ik naar NPO 1 ging, zelfde resultaat en gedurende het kijken van de opname, gebeurde dit meermaals.

Ook ben ik dan stukjes kwijt en dat verziekt het kijken van opnames.

 

Moet vandaag helaas weer naar het ziekenhuis en heb daarom geen tijd om op verdere oplossingen te reageren.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch een klein zijspoor, sinds wanneer heb je deze problemen?

Recent heeft CD de symbolrate aangepast en een algemeen gehoorde opmerking is, dat men een iets minder sterk signaal heeft op de ontvanger.

 

Heb je al eens gekeken of dat een rol zou kunnen spelen?

 

Een andere vraag is, welke versie Oscam heb je lopen?

De Oscam uit de feed van VTi staat op dit moment op 11233.

 

Werk zelf hier niet met de Oscam Butler binnen VTi, maar doe alles zo uit de hand via FTP of via de Oscam WebIF.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb i.v.m. mijn Duo 2 met 4 tuners een Quad LNB geplaatst en had in eens 7% meer signaal.

Na de symbolrate verandering, ging die 7% er weer af, maar heb zeer goede ontvangst.

 

Zelfde probleem had ik ook al met de oude Duo (1).  De versie van OScam is;  11233.

 

"...maar doe alles zo uit de hand via FTP of via de Oscam WebIF...",

voor zulke zaken ben ik helaas niet snugger genoeg.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als je binnen de WebIF van Oscam zit, zie je ook een Files link ( ... Services  Files   Failban ...)

Als je hierop klikt heb je toegang tot alle Oscam config files

 

Hier kun je dus ook een kopie / past doen naar het forum van de volgende files

  1. oscam.conf
  2. oscam.user
  3. oscam.server

Voordat je alles delete, altijd even een backup maken op je PC van je bestaande files ... kun je altijd 'terugrollen'.

 

 

Deze vraag staat nog steeds open.

Door het posten van je logfile neem ik aan dat je binnen de Oscam WebIF bent en de betreffende bestanden ook kunt uitlezen en in het topic plakken.

 

Als je de files selecteerd, kun je in de tekstbox eronder zien wat er in die files staat.

kopie / paste dat eens in het forum, dan kunnen we vanuit daar kijken of er aanpassingen nodig zijn ter verbetering.

Er kunnen dan ook wat meer Oscam specs meekijken, want ik weet zeker ook niet alles ... ben ook een N00B op dat gebeid.

post-45009-0-93099600-1467205773_thumb.png

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze vraag staat nog steeds open.

Door het posten van je logfile neem ik aan dat je binnen de Oscam WebIF bent en de betreffende bestanden ook kunt uitlezen en in het topic plakken.

 

Als je de files selecteerd, kun je in de tekstbox eronder zien wat er in die files staat.

kopie / paste dat eens in het forum, dan kunnen we vanuit daar kijken of er aanpassingen nodig zijn ter verbetering.

Er kunnen dan ook wat meer Oscam specs meekijken, want ik weet zeker ook niet alles ... ben ook een N00B op dat gebeid.

 

 

Is gewoon niet te filmen, ging het gister eindelijk eens goed, nu kom ik er weer niet in met 192.168.X:X:83 en er

is niks mis met de internetverbinding.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

staat jouw box wel op fixed IP of op DHCP ? Bij DHCP hebben sommige routers nogal eens de gewoonte dat adres te veranderen als je de box aan en uit zet.Plaats hem gewoon op vast ip adres dan heb je telkens het juiste.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

staat jouw box wel op fixed IP of op DHCP ? Bij DHCP hebben sommige routers nogal eens de gewoonte dat adres te veranderen als je de box aan en uit zet.Plaats hem gewoon op vast ip adres dan heb je telkens het juiste.

Inderdaad Bellejt, daar zat ik ook aan te denken dat de box geen vaste IP heeft.

Dan krijgt hij tijdens een router power-up via DHCP een ander adres in het netwerk toegewezen.

 

Via de Menu button naar Setup -> System -> Network -> LAN of WAN (hoe de box is verbonden) -> Adapter settings en zet dan de DHCP op NO.

Als het goed is heeft de Box daar op die pagina ook een IP ADRESS staan, schrijf deze erbens op, want deze heb je voortaan nodig om contact te maken met je box.

 

Als het goed is zijn ook de GATEWAY & PRIMARY DNS vooringevuld overgenomen van je DHCP settings toen die aktief was.

 

Hopelijk komen we nu iets dichterbij een constante verbinding via de Oscam WebIF  :D

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad werk ik al jaren met DHCP, als het 5X per jaar voorkomt dat het IP adres verandert, is het veel.

Het adres dat ik nu zie, is al maanden hetzelfde.

Ik merk een verandering als ik Dreambox Edit gebruik,

heb dit in tijden niet moeten aanpassen.

Zal morgen kijken of het weer lukt met webiff.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar dan is er toch iets mis met de local host?

als IP wisselt

kan server - client op een en dezelfde receiver toch vlekkeloos verder functioneren

 

of ben je aan het sharen met andere VU's ?

 

Kijk dit zijn zaken waar ik geen verstand van heb, dus wordt het moeilijk om een oplossing te vinden.

Heb de vraag al eerder gesteld, kan je ook zonder Butler OScam gebruiken?.

Sharen doe ik niet, of ik moet gehackt zijn, dus misschien de LAN kabel er uithalen als ik geen internetverbinding nodig heb?.

 

Gisteravond weer een detective opgenomen van NPO 2, heb daarna de AB niet meer aangeraakt, dus niet gezapt of wat dan ook.

Eindelijk een schone opname, maar het is toch belachelijk dat zappen niet mogelijk is tijdens opname.

Met niet gecodeerde zenders heb ik dit probleem niet, nog even melden, kan vandaag weer geen webiff verbinding maken.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kunnen nog wel tig pagina's doorgaan zo maar zolang jij de gevraagde configs niet publiceert, is het glazen bol kijken.

 

Ik ben er vrijwel zeker van dat het overgrote merendeel van de mensen niet met Butler werkt. Ik had er tenminste nog nooit eerder over gehoord. Is n.l. totaal niet nodig daar OSCam heel eenvoudig via de WebIf te configureren is.

aangepast door beeheap
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...