Ga naar inhoud


Zweedse publike omroep


egbertjan

Aanbevolen berichten

Ik las ergens dat er een kaart is voor op de thor sat waar alleen de publieke omroep van zweden mee open gaat. Klopt het dat die kaart er is en zo ja hoe lang is die geldig en werkt hij ook met oscam? Wie kan kan mij hier bij helpen?

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


je hebt die vraag ook in een pb gesteld... ik heb je geantwoord...

 

Het gaat over de depositionskort van Canal Digital, die je tegen het betalen van een borg kan gebruiken.

De zenders zijn in Conax gecodeerd, met een receiver met embedded Conax of met iedere willekeurige Conax module gaat de zender open als de kaart geldig is. Over softcams weet ik niets, daar ik geen linux receivers bezit.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Zweedse kanalen zitten ook op 4.8°E en gaan al jaren open met emu (scam), tegenwoordig ook met oscam emu.
(met oscam (+key)  getest en met scam 3.60 (geen key nodig) en zenders doen het nog)

https://www.sat4all.com/forums/topic/270916-viasat-op-sirius-open-met-scam/

 

SVT1, SVT2, + regionalen, SVTB/SVT24, Kunskapskanalen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaat niet met oscam enkel de gecertificeerde receivers met embedded conax cam

dat wat je vinden kan is oudere datum

 

gewoon daar gaan wonen, dan wordt het ook veel reëler  :grin:  al dat zweeds nieuws

Dan moet er iets zijn veranderd , afgelopen 3 jaar.

Ik heb bij mij thuis een deense conax kaart gehad met een familie pakket erop. Deze kaart werkte in CCcam, maar ook met oscam ( ook een veel oudere versie werkte toen )

Deense conax, noorse conax en zweedse conax zijn allemaal afkomstig van Canal Digital Nordic

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat ik mij kan voorstellen dat een en ander voor de Publieke zenders per smartcard en CI-Cam iets ruimer ligt

 

dat er meerdere kaarten en dus TV Abonnement pakketten zijn is hopelijk ook bekent.

 

de film en sportpakketten zullen toch niet zomaar per scam zichtbaar zijn :grin:

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaat ... enkel [met} de gecertificeerde receivers met embedded conax cam

???

Ik gebruik gewoon dezelfde Conax module als voor het Poolse telewizja na karte. In mijn in Nederland gekochte Samsung tv.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard gaan de Zweedse zenders can Canal Digital ook open in Niet-gecertificeerde receivers. Men ken geen hardware-verplichting. Je hebt ofwel een vrije receiver met embedded conax nodig, zoals bv de Technisat receivers, of je hebt een willekeurige receiver nodig met CI slot, waarin je iedere willekeurige conax module kan plaatsen.

Hoe het met softcams werkt weet ik niet, maar blijkbaar is dat ook geen probleem als ik de reacties zo lees.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Even voor de duidelijkheid: Het gaat dus om deze kaart en alleen SVT 1, SVT 2, SVT Barnkanalen/SVT24 en Kunskapkanalen gaan er op 0.8W mee open. Dus geen enkele commerciële zender (in het verleden volgens mij wel enkele commerciële zenders zoals Fem, TV6)

En bij Viasat op 4.8E? SVT maakt daar nl. ook melding van.

Wil je meer, dan maandelijks abonnement dus.

 

Klopt dat?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Correct. De depositionskort van Canal Digital opent de laatste jaren alleen de public service zenders... vroeger ging ook TV4 open... Kanal 5 en 6 gingen volgens mij nooit open.... 

Wil je meer, heb je het "Lokal paket" voor 198 Kr per maand, het "Lokal +4" waarbij je 4 zenders uit het familiepakket vrij mag kiezen, en eens per maand mag wijzigen als je dat wil, voor 269 per maand...  en uiteraard het familjepaket voor 339 Kr/mnd.

 

Canaldigital heeft als groot voordeel dat je vrije hardware keuze hebt, en de kaart in iedere conax module werkt of in een receiver met embedded conax werkt.  Viasat biedt geen vrije hardwarekeuze...  en met een "alternatief" heb je vaak geen HD zenders...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...