Ga naar inhoud


RE 8000 HD is ie DOOD?


Gast V4-lover

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

 

Gisteren werkte alles perfect.

Alles afgesloten zoals elke nacht en deze middag krijgen we er geen leven meer in.

Enkel het blauwe lampje brandt en de verlichting rond de blauwe knop met de 4 pijltjes is aan.

Voor de rest geen leven in te krijgen.

Stekker uit, tijd gewacht, achteraan uitgezet voor een tijd .... niets helpt.

Is het ermee gedaan of kan iemand nog een truck hiervoor.

 

Thx

V4

Link naar reactie
Delen op andere sites


denk je voeding deze keer 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eerder dat de bootloader is verongelukt. Als er LEDs branden werkt in ieder geval een deel van de voeding nog? Als de op de voedingsprint aangegeven spanningen nog redelijk kloppen, is het de bootloader. De +24V is meestal wat lager; als het meer dan 21V is het in principe al goed.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schroef hem open om de spanningen te meten aan de voeding, steek hem in het stopcontact en alles werkt. NI TE BEGRIJPEN.

Heeft enkele dagen stroomloos gestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

rara heel vreemd 

maar goed dat hij het toch doet dan  :)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Gisteren de decoder dus even terug aangesloten op schotel en TV.

Ik weet dat er wat tijd tussen de posting zit maar zat even zonder 2de TV om test te doen.

Resultaat is: Alles werkt behalve het geluid.

Nieuwe Fastscan gedaan maar nog geen geluid.

 

Met andere decoder op zelfde TV wel geluid dus het zit hem in de decoder.

Iemand een oplossing of schema liggen van dit kreng .

 

Thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Staat de audio standaard op mpeg of dolby digitaal ingesteld?

 

Anders is elk merk en type ontvanger een kreng.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat de audio standaard op mpeg of dolby digitaal ingesteld?

Anders is elk merk en type ontvanger een kreng.

Ja audio staat goed.

Deze morgen toen ik decoder opzette was het "niet gecodeerde zender" dat er op kwam.

Hierjuist nogmaals geprobeerd en nu had ik terug beeld maar geen klank.

 

Spel is defect vrees ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ofschoon het niet expliciet in het draadje staat, neem ik aan dat de ontvanger met een HDMI-kabel rechtstreeks op de TV is aangesloten. Dan zou ik als eerste controleren of de SCART respectievelijk de witte/rode tulp wel (analoog) geluid geven. Is dat niet zo, dat is er inderdaad iets defect.

 

Veel waarschijnlijker (omdat er wel beeld is en dus de datastroom van de zender goed gedecodeerd wordt) is dat in het menu van de ontvanger toch nog een instelling niet goed staat. In het Engels is de naam van de instelling "Dolby Digital on HDMI", in het Nederlands zal het iets dergelijks zijn. Deze instelling moet op No/Nee, want zeer veel TV's accepteren geen Dolby Digital als geluid op HDMI. Met de instelling No/Nee stuurt de ontvanger niet MPEG maar PCM naar de HDMI, en dat zou altijd moeten werken.

 

Groeten,

 

Audioniek.

aangepast door Audioniek

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ofschoon het niet expliciet in het draadje staat, neem ik aan dat de ontvanger met een HDMI-kabel rechtstreeks op de TV is aangesloten. Dan zou ik als eerste controleren of de SCART respectievelijk de witte/rode tulp wel (analoog) geluid geven. Is dat niet zo, dat is er inderdaad iets defect.

 

Ja met HDMI kabel en deze is goed want met andere decoder werkt alles perfect.

Veel waarschijnlijker (omdat er wel beeld is en dus de datastroom van de zender goed gedecodeerd wordt) is dat in het menu van de ontvanger toch nog een instelling niet goed staat. In het Engels is de naam van de instelling "Dolby Digital on HDMI", in het Nederlands zal het iets dergelijks zijn. Deze instelling moet op No/Nee, want zeer veel TV's accepteren geen Dolby Digital als geluid op HDMI. Met de instelling No/Nee stuurt de ontvanger niet MPEG maar PCM naar de HDMI, en dat zou altijd moeten werken.

Groeten,

 

Audioniek.

 

De instelling voor Dolby stond op "UIT" , herzet naar "AAN" maar geen oplossing. Staat nu terug op "UIT" zoals het stond.

 

https://www.dropbox.com/s/ugn4p78hbjrj1jq/20161101_085529.jpg?dl=0

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zoals al eerder aangegeven, heb je wel geluid op de scart uitgang of op de rode en witte tulp uitgang?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals al eerder aangegeven, heb je wel geluid op de scart uitgang of op de rode en witte tulp uitgang?

Als ik achteraan de decoder in  de wit rode tulpstekkers een hoofdtelefoon aansluit heb ik geluid.

aangepast door V4-lover
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk, de ontvanger werkt dus.

 

Wat kennelijk niet werkt is dat je tv of geen digitaal geluidssignaal aangeboden krijgt, of niet kan omgaan met het aangeboden signaal.

Dit wordt meestal veroorzaakt door verkeerde instellingen in of de ontvanger of in de tv.

Dus geef eens aan waar jou audio instellingen op staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...