Ga naar inhoud


mail zoeken werkt niet


freak

Aanbevolen berichten

live mail of WLM12, ik heb alleen goede ervaring met WLM12, ik kan die gewoon opstarten, maar maak geen verbinding met de server, addresboek etc kan ik dan met export/import gewoon verhuizen, in mijn geval van WLM12 naar thunderbird met gebruik van de bovenomschreven "tussenstap"

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wanderer

is dat ook geldig voor live mail?

die werkt immers niet meer bij hem, dus kan hij niets exporteren als dat niet meer opstart

 

je hebt heel snel je adresboek in Thunderbird weer gevuld

door op de ingekomen mail te dubbelklikken

dan op de afzender zijn email-adres te gaan en met rechter muisklik dat adres toevoegen aan het Adresboek

Dank je Tonskidutch.

 

Helaas ben ik de persoon die ieder kwartaal de mail verstuurd en de mensen sturen bijna nooit terug dus jouw optie dubbelklik werkt helaas niet voor mij..

Ik ben blij dat ik in ieder geval weer via de pc kan mailen en ontvangen met thunderbird.

Ik heb inmiddels een optie gevonden in outlook.com via personen om te exporteren naar .csv bestand alleen doet thunderbird hier niets mee?Als ik kijk naar het bestand dat ik wil importeren via thunderbird dan zie ik wel de contacten maar na het opslaan is alles leeg?

Waar o waar gaat hier iets mis?

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

comma separated values

is heel handig voor uitwisseling

echter hier moeten de ( door wanderer genoemde ) >velden< wel overeenkomen, als naam van het Veld in mailclient x

 

ik maakte zelf ook, bij migratie van mailclient x naar mailclient a, eerst een bestand.csv en bewerkte deze in Excel of Libreoffice spreadsheet

nadat ik weet welke velden er Ueberhaupt in die mailclient aangemaakt kunnen worden of standaard aanwezig zijn.

 

in Thunderbird heb je 6 tabbladen en meerdere velden om uit te vullen

als je eens een Adresboek als .csv exporteert kun je zien in excel hoe die velden benoemd worden <> en daarmee is vertalen per .cvs naar een andere mailclient eigenlijk altijd mogelijk

 

post-30989-0-58482800-1474358144_thumb.png

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...