Ga naar inhoud


Nassen niet zichtbaar in verkenner


Mathjanssen

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Mathjanssen zei:

Weet je wat het vreemde is (voor mij) hier staan 2 pc`s langs elkaar 1x windows10 32 bit en de ander windows10 64 bit.  met die van 32 bit kan ik zo naar de HDD van de vusolo4K met de 64 bit vraagt hij als ik wil inloggen op de solo4k steeds naar de netwerk referentoes.   Root en dreambox.  als ik dit in de veldjes ingeef, zegt hij username of wachtwoord onjuist. dit klopt niet want bij de 32 bit versie kom ik er zo in zonder ook maar iets aan te passen.

 

iedereen die probeert te helpen heel erg bedankt.

 

MJ

Zomaar een ingeving, heb je op de 64bit hier al gekeken en password protection op uit staan?

 

Capture.JPG.24c881f66a46d2a154951eac7ab81c10.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

9 uren geleden, Mathjanssen zei:

Weet je wat het vreemde is (voor mij) hier staan 2 pc`s langs elkaar 1x windows10 32 bit en de ander windows10 64 bit.  met die van 32 bit kan ik zo naar de HDD van de vusolo4K met de 64 bit vraagt hij als ik wil inloggen op de solo4k steeds naar de netwerk referentoes.   Root en dreambox.  als ik dit in de veldjes ingeef, zegt hij username of wachtwoord onjuist. dit klopt niet want bij de 32 bit versie kom ik er zo in zonder ook maar iets aan te passen.

 

iedereen die probeert te helpen heel erg bedankt.

 

MJ

Dit even proberen en je hebt de oplossing (denk ik).

 

Druk op Windows icoon + R tegelijk op uw toetsenbord
Typ netplwiz
Druk op enter
Klik op tabblad geavanceerd
Klik op wachtwoordbeheer
Klik op windows - referenties
Zoek in de linkerkolom de receiver naam, klik op het pijltje omlaag, klik op Bewerken en pas Gebruikersnaam en Wachtwoord aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze wijze kan je met teamviewer vanaf kantoor heel veel netwerk problemen netjes oplossen.
Tevens het scheelt heel veel kilometers.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zoek in de linkerkolom de receiver naam, klik op het pijltje omlaag, klik op Bewerken en pas Gebruikersnaam en Wachtwoord aan

 

Als aanvulling Restart is niet nodig.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met VTi 15.x en Windows professional 64 bits heb ik geen verbindingsproblemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En welke software gebruik je op je ontvangers?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met VTi 15.x werkt het zonder problemen.

 

Of er een Pli versie is die ook Win 10 64 bits ondersteunt is mij niet bekend.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Mathjanssen zei:

Windows10 pro heb ik er ook op. Maar ik heb wel problemen.  Nu kan ik wel een 32 bits versie erop zetten maar ik heb programma`s die alleen met een 64bit versie werken.

 

groet MJ

Als je het op deze wijze zou uitvoeren kan het niet anders dan dat het goed moet gaan.

Druk op Windows icoon + R tegelijk op uw toetsenbord
Typ netplwiz
Druk op enter
Klik op tabblad geavanceerd
Klik op wachtwoordbeheer
Klik op windows - referenties
Zoek in de linkerkolom de (NAS,receiver, Computer, enz.) naam, klik op het pijltje omlaag, klik op Bewerken en pas Gebruikersnaam en Wachtwoord aan

1. Bij plaatje één type netplwiz
2. Bij plaatje twee geavanceerd
3. Bij plaatje drie windows - referenties
4. Bij plaatje vier welke je wilt veranderen, hier r9000 maar kan ook ip-adres zijn of NAS, koffiezetapparaat of iets anders
5. Bij plaatje vijf gebruikersnaam en wachtwoord aanpassen en daarna op opslaan drukken.


Of het nu windows 32 of 64 bits is maakt niets uit de gegevens op deze wijze aangepast staan gelijk goed in windows en zijn ook gelijk te gebruiken.
Op deze wijze zal je echt wel verder komen, een uitgebreidere uitleg lijkt mij niet van toepassing.

 

netpl-1.png

netpl-2.png

netpl-3.png

netpl-4.png

netpl-5.png

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mathjanssen,

je haalt enkele zaken door elkaar en daar door begrijp ik (en anderen) soms niet helemaal wat je probleem is.

 

je hebt twee pC's waarvan één 32 bits Windows10 versie erop heeft en één de 64 bits Windows 10 versie

volgens Microsoft reageren beide versies gelijk op de gedeelde map in het thuis Netwerk op pC of NAS m.b.t. aanmelden

 

je hebt enkele Vu+ receivers staan met (openpli tja als image) die een linux achtig operating system hebben.

Als je daar de inhoud van je smb.conf van laat zien kan ik er meer havermoutpap van maken.

 

Je hebt wellicht ook de Vu+ aan de NAS gekoppeld zoals je schreef met NFS

heb je een hdd in de Vu+ of niet?

als je er geen in hebt ga je via via, en dan zien we verder.

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de duidelijkheid (hoop ik)

eerder had ik op beide pc`s 32 bits versies.  Toen kon ik vanuit beide pc`s op de 3 vu+ boxen inloggen (HDD).  Nadat ik 1 pc van windows10 pro 64 bits heb voorzien is het feest over en kom ik niet meer in mij VU+ boxen. Ten aanzien van de naam van deze posting ben ik wellicht niet geheel duidelijk geweest. na enkele windows updates had ik met de 64bit pc geen toegang tot de Synology nassen (4 stuks) en 3 VU+ sat ontvangers.  Na de eerste aanpassingen in dit Topic over SMB heb ik wat vinkjes uitgeschakeld. Toen waren de Nassen en de VU+ weer zichtbaar en dat is in de verkenner nog steeds zo.   In de nassen kan ok via de verkenner zo in de Nassen maar in de VU+ die hij wel ziet kom ik niet in de HDD.

 

sorry heel verhaal ik hoop dat het wat duidelijk maakt.

 

Groet MJ en allen Bedankt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...