Ga naar inhoud


PC helemaal in de prak


Pluizebol

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, wanderer zei:

je kunt het toch zo instellen dat altijd op vaste tijden automatisch een back-up gemaakt wordt?

 

Misschien wel maar ik werk niet in een bedrijf hé.
Indien ik aan de vrienden, kennissen, enz vraag om af en toe een backup te doen is dat toch niet te veel gevraagd vind ik.

 

Doen ze dat niet dan is het vanaf nu : sorry eigen schuld dikke bult.

Ik heb in dit specifiek geval alle Windows updates vanaf 2016 mogen installeren : leuk is anders.


 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uren geleden, Pluizebol zei:

Hi Penthe

Mijn eigen PCs onderhoud ik heel minutieus met regelmatige updates en AOMEI-backups enz.

Maar hoezeer ik ook bij vrienden en kennissen aandring, ze doen het gewoon niet.

Ik heb bij allemaal AOMEI Backupper geïnstalleerd en uitgelegd hoe en wanneer het te gebruiken.

Maar helaas pindakaas, het kost precies teveel moeite.

Dan krijgen ze plots dit probleem en ze komen dan in volle paniek naar mij.

En de veel te goeie sloeber werkt er dan een hele dag helemaal gratis aan om het zaakje weer min of meer aan het werken te krijgen.

Nou daar verschillen wij dan en met hulp aan vrienden en kennissen moet je altijd opassen want het begint met een vinger en het wordt je hele hand, als ik paar uur bezig ben aan een computer moet daar toch wat voor terug komen kennis/vriend of niet want als ik mijzelf bij een kennis laat knippen moet ik daar ook gewoon voor betalen.

 

Ik raad je toch aan er in de toekomst een vergoeding voor te vragen misschien denken ze dan ook iets beter na.

35 minuten geleden, wanderer zei:

je kunt het toch zo instellen dat altijd op vaste tijden automatisch een back-up gemaakt wordt?

Dat heb ik ook al heel vaak bij mensen ingesteld en raad eens als je de volgende keer de laptop weer onder ogen krijgt staat het uit. Dweilen met de kraan open heet dat.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...