Ga naar inhoud


PC helemaal in de prak


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Mijn laptop (een Asus X52J) is tijdens een Windows update zonder spanning gevallen (een batterij zat er niet op).

Nu wil hij niet meer opstarten, ik krijg een menu met herstelmogelijkheden maar geen een krijgt hem nog aan de praat.
Hoe krijg ik er de laatste Windows10 nu weer op ?
 

HELP

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Windows downloaden als ISO bestand.

Deze op DVD of USB stik branden.

De computer opstarten vanaf DVD of USB stik.

Vervolgens Windows herstellen of opnieuw installeren met behoud van Data als dit nog mogelijk is.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10ISO

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, jeevanhoof zei:

Windows downloaden als ISO bestand.

Deze op DVD of USB stik branden.

De computer opstarten vanaf DVD of USB stik.

Vervolgens Windows herstellen of opnieuw installeren met behoud van Data als dit nog mogelijk is.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10ISO

Voorlopig krijg ik dit nog niet eens gestart op die computer.

Nog nooit zoiets meegemaakt : zelfs booten vanaf de USB-stick brengt geen soelaas tot nu toe.

 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de HDD nog wel goed, deze kan na een stroomstoring naar de eeuwige jachtvelden zijn gegaan. Dit heb ik zelf ook een keer meegemaakt en kon werkelijk niets meer naar de HDD schrijven terwijl de data die erop stond de computer toch gedeeltelijk liet opstarten. Heb je al eens geprobeerd te booten met een live usb stick met een Linux distro erop? En dan kijken of je de HHD kan benaderen er naar schrijven of zelfs eventueel formatteren. Behoud van data zal flink gaan tegenvallen ben ik bang.

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor de vele reacties 😀

Het is mij uiteindelijk gelukt.

Het grote probleem was dat ik via F2 niet kon vinden hoe te booten vanaf een USB-stick ipv met de HDD.

Uiteindelijk dus gelukt om te booten met mijn AOMEI boot-usb en een restore te doen van een backup.

De laatste backup die de eigenaar gemaakt heeft dateert echter van 2016. 

Ik ben nu bezig met alle MS-updates uit te voeren.

Daarna kan de gebruiker zelf instaan voor het terug her-configureren van zijn machine.
Misschien zal hij dan beseffen dat nu en dan een backup maken een goed idee is.

 

Nogmaals dank voor al jullie reacties en hulp

 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Pluizebol zei:

Mijn laptop (een Asus X52J) is tijdens een Windows update zonder spanning gevallen (een batterij zat er niet op).

Eerst zeg je dat het jou laptop is.

 

56 minuten geleden, Pluizebol zei:

De laatste backup die de eigenaar gemaakt heeft dateert echter van 2016. 

Nu is die laptop dus van iemand anders.

 

Wat ga je ervoor krijgen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Penthe zei:

Eerst zeg je dat het jou laptop is.

 

Nu is die laptop dus van iemand anders.

 

Wat ga je ervoor krijgen?

 

Maakt dat echt zoveel uit om er een discussie over te beginnen ?

Ik help wel meer mensen met PC-problemen !!

aangepast door Pluizebol
  • Like 1

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Penthe zei:

Dat doet ik ook als werk maar ik krijg daar geld voor vandaar, ik was een beetje nieuwsgierig.

 

Hi Penthe

Mijn eigen PCs onderhoud ik heel minutieus met regelmatige updates en AOMEI-backups enz.

Maar hoezeer ik ook bij vrienden en kennissen aandring, ze doen het gewoon niet.

Ik heb bij allemaal AOMEI Backupper geïnstalleerd en uitgelegd hoe en wanneer het te gebruiken.

Maar helaas pindakaas, het kost precies teveel moeite.

Dan krijgen ze plots dit probleem en ze komen dan in volle paniek naar mij.

En de veel te goeie sloeber werkt er dan een hele dag helemaal gratis aan om het zaakje weer min of meer aan het werken te krijgen.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...