Ga naar inhoud


Nassen niet zichtbaar in verkenner


Mathjanssen

Aanbevolen berichten

Steeds wanneer er een update wordt geïnstalleerd,  zet de update van Windows bij onderdelen in of uit schakelen, bij ondersteuning SMB 1.0 voor het delen van bestanden, het vinkje uit bij SMB 1.0/CIFS-client.   daarna zijn de netwerk apparaten via verkenner niet meer te zien.  Vink ik het vakje weer aan, en start ik opnieuw op, dan zijn ze weer zichtbaar.  Is er een mogelijkheid om dit permanent aangevinkt te houden?

 

MJ   

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Niet eens gezien maar dit is hem.  In het zelfde kader het volgende.  Ik heb 2 pc`s 1 windows 10 64 bit en 1 windows10 32bit.  Die van 32 bit zit de nassen prima en de 64 bit verzie ook. Met de 32 bit kan ik in de HDD van de box kijken en met de 64 bit niet.   Hij geeft aan: netwerk referenties invoeren.  Gebruikersnaam of wachtwoord onjuist.   Het gaat om toegang tot dezelfde box waar ik nooit iets aan heb aangepast.  

 

Penthe bedankt voor je tip over het uitschakelen van Automatic removal je hebt me prime geholpen mijn dank daarvoor.

 

MJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Penthe zei:

Ja deze uitvinken.

 

Capture.JPG.141119fd2e587d73b91d41acf1fe41b8.JPG

 

Om welke reden dan ook : niet verstandig.
Zoek liever naar andere oplossingen.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook hardware die geen firmware update meer hebben en daarom heb ik SMB1.0 al jaren PROBLEEMLOOS aanstaan. En er zijn nog altijd 70% aan bedrijven die het ook altijd nog gebruiken, en ik lees geen klachten.

 

Dus stop a.u.b. eens met die paniekzaaierij als het om SMB1.0 gaat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik schreef niet dat iemand paniek moet hebben.

Je refereert aan hier aan een ander topic waar we het niet eens werden inzake smb 1.0.

Dat mag een eerlijk antwoord over de voorgelegde kwestie niet blokkeren.

 

Ik weet niet of de nassie van de vraagsteller eventueel wel nog updates van de firmware krijgt.

dat is het en meer niet!

 

aangepast door Tonskidutch
volgorde

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Vu+ 4K versies met nieuw / recent image erop is al op een hogere SMB versie dus zou die (net als bij mij met VTI) heel normaal moeten kunnen verbinden. zeker middels NFS omdat hier het protocol van SMB helemaal niet wordt toegepast.

Maar bepalend is wel dat hij in de paden op de NAS mag zoeken en dat stel je in op de Synology onder NFS toegang met de vaste IP-adressen van je beide Vu+ 'n. Is dat niet ingesteld dan krijg je geen toegang tot de gedeelde mappen. Bij bepaalde images moet je de nfsvers=3 toevoegen in de mount opties

overigens een voorbeeldje is dit

<?xml version="1.0" ?>
<mountmanager>
<nfs>
 <mount>
  <active>True</active>
  <hdd_replacement>True</hdd_replacement>
  <ip>192.168.1.250</ip>
  <sharename>DISKSTATION</sharename>
  <sharedir>volume1/video</sharedir>
  <options>rw,nolock,tcp,nfsvers=3</options>
 </mount>
</nfs>
</mountmanager>

 

Voor Windows pC's toegang geldt dat je bij de Synology de gedeelde mappen moet vrijgeven voor everyone + dat je instelt bij de security op de NAS dat die IP adressen (van de pC's ) uit je thuisnetwerk toegang hebben voor Microsoft Networking en let op de gebruiker die de mappen mag delen. 

De SMB aanmelding van een Windows pC gaat het best als je vaste IP-adressen gebruikt dan wel op de router instelt dat die éne pC telkens hetzelfde Ip-adres krijgt toegewezen indien je DHCP op de pC gebruikt. De admin:wachtwoord heeft dan altijd toegang tot de mappen. Maak je users/gebruikers aan op de pC's voor het inloggen moeten die natuurlijk ook op de NAS als user/gebruiker zijn aangemaakt en per stuk de toegang op de mappen hebben.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je wat het vreemde is (voor mij) hier staan 2 pc`s langs elkaar 1x windows10 32 bit en de ander windows10 64 bit.  met die van 32 bit kan ik zo naar de HDD van de vusolo4K met de 64 bit vraagt hij als ik wil inloggen op de solo4k steeds naar de netwerk referentoes.   Root en dreambox.  als ik dit in de veldjes ingeef, zegt hij username of wachtwoord onjuist. dit klopt niet want bij de 32 bit versie kom ik er zo in zonder ook maar iets aan te passen.

 

iedereen die probeert te helpen heel erg bedankt.

 

MJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...