Ga naar inhoud



Gast kostenzer

Aanbevolen berichten

Ik heb een xtrend ET800 en hij reageert vaker niet of met zéér grote vertraging.

Verder is WDR verdwenen en er staat nu 176 SID 0x4b40 op de plaats van de zendernaam.

post-74340-0-68870200-1473095280_thumb.j

Dat staat verderop in de lijst nog enige keren.

Opnieuw zenders zoeken geeft geen oplossing.

 

Daarom denk ik aan overstappen naar OpenATV. Naast enige nadelen zouden de voordelen veel groter zijn.

 

Mijn vragen:

Is dat overstappen een goed idee?

Is er ergens een handleiding voor dat overstappen/ installeren naar OpenATV  te krijgen/downloaden?

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

post-74340-0-68870200-1473095280_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat grapje heb ik ook. Heb gewoon aangegeven dat hij in de achtergrond mag scannen. Sta ik een pasr seconden op zo'n SID zender dan wijzigt dat vanzelf.. Je kunt de naam ook zelf weer renamen... Niet heel erg schokkend. OpenATV zal in die zin totaal niets verschillen (draai dat zelf ook). Denk dat er meer iets meeloopt wat je niet wil. Heb geen last van vertraagd zappen of wat... Heb gewoon een Irdeto Ziggo kaart i.c.m. OSCam... Weliswaar geen XTrend, maar een DM8000 en een VU+SoloSE v2

 

Overigens is je screenshot uit juni of juli... Is dat zendernaam probleem er nog steeds?

 

Overigens installeer je OpenATV net als OpenPli. Gewoon de gewenste OpenATV downloaden en in zijn geheel uitpakken op een FAT32 geformatteerde USB Stick.

aangepast door Mimisiku
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heeft niks met OpenPLi te maken en zal je op OpenATV net zo goed hebben.

Ziggo heeft WDR verplaatst naar een andere frequentie, dat zie je ook op de PiG:
post-40400-0-50234100-1473166813.jpg

 

Blijkbaar zet de Kabel scan de nieuwe plek niet netjes terug tussen ZDF en NDR.

Kijk eens in je zenderlijst tussen de kabelzenders (groen > Kabel kanalen) en kijk of daar WDR wel tussen zit.

Ev. handmatig verplaatsen naar de Ziggo lijst: blader naar WDR, Menu > zender toevoegen aan bouquet en kies dan de Ziggo lijst.

In die lijst staat-ie dan onderaan (tenzij de zender toch al ergens anders op een andere plek staat), blader erheen, Menu > Verplaatsmodus activeren en zender verplaatsen naar de plek waar je 'm wilt hebben.

De zender '176 SID 0x4b40' kan je weghalen met Menu > Invoer verwijderen

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, eigenlijk vroeg ik twee dingen, zo niet 3.

De fout melding, die is er nu nog steeds. Maar ik ga hem verwijderen en kijken hoever ik dan kom. Als ik op die zender sta komt er niets.Als ik naar zender 280 (daar ergens in de buurt) is er wel een werkende wdr.

 

Het trage zou komen door plugins?

Kan altijd, maar ik heb er maar een of twee geïnstalleerd. Maar dat hoeft hem juist maar te zijn.

Ik ga het opzoeken.

 

 

OpenATV. Ik had begrepen dat dat prettiger in gebruik is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik mijn bijdragen niet aanpassen zolang het de laatste is in de lijst?  Ik had dit bij de vorige willen zetten.

 

Het verplaatsen is gelukt!

Is er geen handleiding waar dergelijke zaken in staan? Er is nog zo ontzettend veel wat ik niet weet!

Met zenderkeuze -> menu -> scrollen naar "invoer verwijderen" en dan ok lukt het verwijderen van zenders.

MAAR met zenderkeuze -> menu -> scrollen naar "verplaats modus activeren" lukt het verplaatsen niet als je op ok drukt. Pas als ik op "6" druk, lukt het. Heeft even geduurd voordat ik dat in de gaten had.

Bugje?

 

Als ik in de plugin browser kijk zie ik volgende plugins staan:

Audio Sync Setup

AutoBackup

Mediascanner

Mediaspeler

Open uitzending gemist

OpenWebif

Partnerbox

Slideshow

Softwarebeheer

VLC Video Player

 

VLC en een plugin die iconen bij de zenders zet in de zenderlijst -ik weet niet meer welke dat is en kan hem niet meer vinden- heb ik geïnstalleerd.

De rest was er al.

Enig idee of een van deze voor dat langzaam reageren zorgt?

 

Wederom bedankt voor de hulp.

aangepast door kostenzer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook vertraging kan geven is waar je je picons en EPG opgeslagen hebt.
M.i. het beste op intern geheugen.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een schone flash lijkt me een optie.

Kan ik instellingen opslaan zodat ik de zaak weer snel zo heb als ik had?

Toch wil ik eerst kijken naar de picons.

Hoe kan ik achterhalen waar ze opgeslagen zijn en hoe kan ik ze dan in het intern geheugen zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...