Ga naar inhoud


alleen vervormd beeld op zenders met frequentie 12187


Daniel000002

Aanbevolen berichten

Hallo Sat4all-ers,

 

 

Hopelijk kan iemand mij helpen met volgende euvel:

 

Ik heb storing op ALLE zenders die op frequentie 12187 staan. NPO1, NPO3 etc. etc.

Alle andere zenders op overige frequenties gewoon zuiver beeld, geen enkel probleem.

 

Het zijn geen blokken, maar het is gedwarrel, vooral bij bewegende beelden en gezichten die vervormen tot soms monsterlijke koppen. Regelmatig is het beeld geheel storingsvrij, maar het blijft dwarrelen.

 

Gisteren alles laten nakijken door een professional. Na 4 uur instellen , nieuwe kabels trekken, nieuwe connectoren. Schotel verhangen, andere LNB nog steeds hetzelfde probleem. Eindconclusie: ligt aan je receiver. Omdat ik net over de grens in Duitsland woon had dit bedrijf geen testtuner ter beschikking. (CI slot voor nodig)

Zelf gisteren een andere tuner aangesloten, nog steeds zelfde beeld.

 

Wie heeft er nog goede ideëen?

 

Oja alles in huis uit stopcontact getrokken, dus telefoons, routers alles eruit. Hielp allemaal niets.

 

 

Groeten Daniel

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij een nieuwe lnb, coaxkabel en satellietontvanger, lijkt het wel een stoorzender aanwezig te zijn.
Kijk eens naar de zenders op de Astra 19,2 die op dezelfde transponderfrequentie zitten.
Het gaat dan om de volgende zenders met nummers van de CD fastscanlijst:
114 RTL Television
117 Vox
118 RTL 2 Duitsland
120 Supel RTL
121 RTL Nitro
131 N-TV

Welke coaxkabel heb je nu. Schrijf eens op wat er om de paar decimeter op de kabel gedrukt is.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vertel eens wat voor installatie je hebt?

 

Merk/type ontvanger, welke software?

kaart in kaarlezer of CI module?

Welk CI module?

 

Klacht plotseling ontstaan of vanaf het begin aanwezig?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vertel eens wat voor installatie je hebt?

 

Merk/type ontvanger, welke software?

kaart in kaarlezer of CI module?

Welk CI module?

 

Klacht plotseling ontstaan of vanaf het begin aanwezig?

Bedankt.

 

REBOX  RE-8500HDPVR, software weet ik zo even niet...

CI module in de Rebox met erin een Canaldigitaal kaart

Sinds ik in augustus verhuisd ben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een nieuwe lnb, coaxkabel en satellietontvanger, lijkt het wel een stoorzender aanwezig te zijn.

Kijk eens naar de zenders op de Astra 19,2 die op dezelfde transponderfrequentie zitten.

Het gaat dan om de volgende zenders met nummers van de CD fastscanlijst:

114 RTL Television

117 Vox

118 RTL 2 Duitsland

120 Supel RTL

121 RTL Nitro

131 N-TV

 

Welke coaxkabel heb je nu. Schrijf eens op wat er om de paar decimeter op de kabel gedrukt is.

 

Bedankt!

 

Goede. Zal vanavond eens checken, zit nu op mijn werk...

Kabel kan uitgesloten worden. Die man had een hele goede kabel en heeft die direct tussen LNB aan de tuner aangesloten (kabel door de voordeur en de gang)

Dat hielp niets...

Link naar reactie
Delen op andere sites

steek je hdmi kabel eens in een ander hdmi slot ?

en kijk of het euvel er dan nog is 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je de ontvanger ook op 720 instellen 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1080, 720 en 480, maakt allemaal geen verschil:-(

en er is ook al een andere ontvanger aan jou tv aangesloten zeg je 

en die heeft ook dat zelfde probleem 

tja als je dan de mogelijkheid hebt om jou ontvanger eens op een andere tv aan te sluiten !

en zien of het verschil van kwaliteit er nog is 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en er is ook al een andere ontvanger aan jou tv aangesloten zeg je 

en die heeft ook dat zelfde probleem 

tja als je dan de mogelijkheid hebt om jou ontvanger eens op een andere tv aan te sluiten !

en zien of het verschil van kwaliteit er nog is 

oh sorry, de andere tuner zat ingebouwd in een andere TV, dat was dus 2 vliegen in 1 klap....

 

Eigenlijk is al het denkbare geprobeerd. Aan de straat paar meter verder hangen wel electriciteitsleidingen, maar geen hoogspanning, deze zijn 230V en geïsoleerd. Zouden die toch één bepaalde frequentie kunnen verstoren vraag ik me af? Iets moet het toch veroorzaken. Of de satelliet in de baan om de aarde deugt niet, maar dan had het bij canal digitaal al klachten geregend, want het beeld vervormd dusdanig dat je er niet naar kunt/wilt kijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bedankt.

 

REBOX  RE-8500HDPVR, software weet ik zo even niet...

CI module in de Rebox met erin een Canaldigitaal kaart

Sinds ik in augustus verhuisd ben...

Zit er geen kaartlezer in die Rebox?

Wat wanneer je de kaart rechtstreeks in de Rebox kaartlezer steekt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In de Ci sleuf zit een ci module, in het ci module gaat de kaart.

Het ci module decodeert de kaart in plaats van de ingebouwde softcam indien je de ingebouwde kaartlezer gebruikt.

 

Dus wat bedoel je nu?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...