Ga naar inhoud


alleen vervormd beeld op zenders met frequentie 12187


Daniel000002

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Een dect telefoon is een mogelijkheid, een magnotron in principe niet, of hij moet ernstig defect zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


er moet een bron zijn die rond de 1586MHz uitstraalt als ook een niet genoeg afschermende kabel .. Vroeger was dit een makkelijke rekensom om te kijken of de DECT telefoon toen het Pro7 signaal blokkeerde (voor 2007). De frequentie lag toen bij 12480MHz en als je daar de 10,6GHz van de LNB oscillator aftrekt kom je precies op de DECT frequentie uit (1880Mhz). Er moet iets anders zijn wat op deze frequentie loopt .. Kijk eens naar alles wat eventueel een radiosignaal gebruikt... weerstation met een buitenstation, WiFi accesspoint, DECT telefoon en eventuele signaalverlengers

 

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Daniel

Hoe zit het nu met de zenders die ik in bericht 2 heb genoemd?

 

 

Hoi, ik heb nu goed beeld.

Het viel me gisteren op dat nadat de tuner een uur aanstond het storen minder en minder werd.

Overigens waren die Duitse zenders wél zuiver. NPO1 en 3 in elk geval niet. België EEN ook bagger.

Na nog meer tijd was de beeldvervorming helemaal verdwenen.

Ik heb vanmorgen gekeken. Weer rotbeeld op genoemde zenders, de Duitse gewoon goed.

Ik heb de Deep Stand-By (Power Saving) uitgeschakrld.

Na een dag werken. Tuner aan. Startte sneller op en meteen goed beeld op NPO1 en 3. Ook de belg puik beeld.

 

Wel raar dat alleen die zenders stoorden en het totaal verdwenen is als je maar niet in die Deep Stand-By gaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daniel , heb je de mogelijkheid om jouw rebox bij iemand anders te testen ?

Einige tijd geleden had een kennis met een rebox 9000 ook problemen op die freq. 

Er loopt een topic over die ontvangers met een modificatie die het probleem zou oplossen , helaas niet bij het exemplaar van die kennis .

https://www.sat4all.com/forums/topic/337292-rebox-80009000-upgrade-naar-8psk/

De ontvanger (M7) van zijn inwonende zoon vertoonde geen enkel probleem op de aansluiting van zijn vader .

Ook bij mij aangesloten was het probleem er , om een nieuwe ontvanger te krijgen heeft de kennis een contractverlenging bij CD afgesloten .

Met de nieuwe ontvanger was ook het probleem weg .

Ik heb gelezen dat ook de sat tuner in de tv last heeft van het probleem , welk merk en type tv is dat ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...