Ga naar inhoud


terminatie


fredwvdb

Aanbevolen berichten


De elektrische weerstand van een coaxkabel kan van merk tot merk en type behoorlijk verschillen. Dit heeft te maken met verschillende factoren nl.:
- betreft het een ccs middenader of een koperen middendader
- de diameter van de middenader
- hoe dicht is de vlechtmantel uitgedrukt in percentage bedekking.
- is de vlechtmantel van koper of aluminium
- de dikte en hoeveelheid draadjes in de vlechtmantel

Bij een rotor is het aan te bevelen een coaxkabel te nemen met een lage elektrische weerstand zoals de Koka 9 TS. Die heeft maar 2,9 Ohm/100 meter. De Belden H125AL 5 Ohm/100 meter en de Koka F6 CCS maar liefst 13,8 Ohm/100 meter.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje:  ik zat meer te denken aan RG11 =  21 Ohm/km   ik vind koka een beetje huis tuin en keuken spul.  ik gebruik het overigens nu wel, maar in Thailand wil ik wat meer pro spul hebben.  maar bedankt voor je bericht

aangepast door fredwvdb
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh..., met een diameter van 10,5mm? Dan zul je dat toch wel verloopkabels moeten gebruiken.

 

En 2,1 Ohm/km weerstand kan nooit. Een massief koperen draad van 3,3mm diameter heeft een weerstand van 2,1 Ohm/km. Dat is veel dikker dan de middenader van een RG11 die maar 1,63mm is en dan reken je de mantelweerstand nog niet mee.
Dus geen fabels gaan vertellen.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kom uit  op

10x de diameter= 10,3mm = 10,3cm voor soepel

20x  ,,       ,,          10,3mm = 20,6cm voor massief

persoonlijk werk ik liever met soepele kern ivm skin-effect.

of zeg ik nu wat heel doms?

aangepast door fredwvdb
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op die frequentie, 900 - 2100 MHz. heeft het gebruik van meeraderige kernen geen effect meer, alle aders worden als een grote ader gezien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

buigradius bij Belden is 12,7 cm is zelfs minder, maar ik ben niet echt gecharmeerd van Belden.

 

ik weet eigenlijk niet voor welke RG die koka staat... maar ik wel eens de uitgebreide specs. gelezen. De RG11 had wat mij betreft betere specs. trouwens... kan ik foto's cq bestandjes op deze website zetten? of alleen URL's ?

aangepast door fredwvdb
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, je kan foto's plaatsen.

 

Klik op "gebruik volledige editor" naast bericht plaatsen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan Hirschmann:

Beste Lezer,

allereerst de beste wensen.

een vraagje over koka kabel:

heeft deze coax ook een "RG" of een "Cellflex" o.i.d. maat aanduiding?

met vriendelijke groet,

Fred.

antwoord:

Onze KOKA 9TS kabel en KOKA 799 kabel zijn kabels van het type Coax 9. De specs ervan vallen binnen de brede definitie van de RG6 kabel, maar onze kabelspecs zijn veel beter dan het minimum van RG6.

 

aan Inverto:

dear reader,

some days ago I got my Inverto quad LNB.

now I have a question, and I couldn't not find the right answer by the Internet.

it's about termination of the outputs of the (2) channels, witch I don't use yet.

I did not found a scematic of (any) QUAD lnb.

soI am not sure if, I have to terminate the unused outputs.

I am afraid that when I don't terminate the unused outputs, the used outputs will be infuenced by them.

in case I need to terminate those unused outputs, I better can use DC blockers insted of end-resistors?

in case I don't need to terminate the unused outputs, can I use DC blockers anyway, only to close them up for moisture?

I will be very grateful for your reply.

happy NY

greetz from the Netherlands

Fred

antwoord:

Dear Mr. van den Berg,

there is no need to put a termination on the unused outputs.

If you want to close the unused outputs, you can use a DC-blocker as well.

Best Regards/Mit freundlichen Grüßen,

Inverto Support

 

ik had gehoopt op een wat meer diepgang antwoord, maar ik moet het er maar mee doen.

bijgaand een foto van RG waarden. helaas kan ik geen andere dingen sturen zoals een *.xlsx bestand.

 

aan ceesv: je hebt gelijk dus met de terminatie van de LNB. maar ik weet iig dus nu dat ik deze kan afsluiten met een DC blocker

some measurements.bmp

aangepast door fredwvdb
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...