Ga naar inhoud


geheugen vrij maken hulp gevraagd


Hensat

Aanbevolen berichten

Heb hier nog maar hoog uit 2 GB ruimte over van mijn SSD schijf van 64GB .normaal gesproken moet ik ongeveer 9GB overhouden.Ik vermoed dat het aan de map local ligt deze bevind zich in appdata .Er staan allemaal mappen van programma's in.De map beslaat veel geheugen.Nu zit ik te denken om mijn programma's op de D schijf te zetten ,is er misschien een tool waar dat mee kan ? en als dat handmatig hoort te gebeuren mag ik dan eerst de map local verwijderen ?

 

mvg Hensat

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien eens de systeembestanden opschonen?

Verkenner -> betreffende schijf-> rechter muisknop->Eigenschappen ->Schijfopruiming

Als de PC is uitgerekend, krijg je een venster waar onderin Systeem bestanden opschonen staat,

aangepast door ReneBee
Link naar reactie
Delen op andere sites

64 Gb is ook amper genoeg voor Windows. Je zou een grotere kunnen overwegen. Zelf heb ik direct een program files map op de harddisk gemaakt.

 

Je kan daarna ook nog je standaard mappen als mijn documenten en downloads naar de harddisk verplaatsen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de eerste plaats hebben we het niet over geheugen maar over opslag ;)

 

Ik kan natuurlijk niet in de knip kijken maar ik zou toch echt overwegen om een grotere SSD aan te schaffen. Het minimum om lekker te werken vind ik toch wel 120 GB. Op het moment dat je programma's gaat opslaan op een gewone harddisk ben je ook 50% van de voordelen van een SSD kwijt. Opstarten doe je maar 1 keer per dag ofzo en dat zal wel lekker vlot gaan, maar je wil ook nog wat doen met je PC..... 120 Gb kost je rond e €50 en voor het dubbele heb je al gauw 250 GB. Je hebt niet de meest luxe dan maar altijd beter dan een gewone harde schijf.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een omvang van 62 Gb is niet normaal. Bij mij is de omvang inclusief vele programma's 30-35 Gb.

Allereerst kun je 2 controles doen: instelling omvang herstelpunten en omvang virtueel geheugen.

Waarschijnlijker is de backup instelling van je file historie. Als voortdurend Windows files gebackupped worden op je C schijf vreet dat ruimte. Bij mij staat deze backup uit. Verder bewaart Windows installatiebestanden van updates. Dat vergt ook veel ruimte. Schoonmaken kan je met disk cleanup zoals eerder opgemerkt. Alleen, je moet disk cleanup dan wel met de rechtermuisklik openen als administrator (run als administrator aanklikken, ook als je administrator rechten hebt).

Als je alle backup mogelijkheden verwijdert, is het verstandig -als Windows goed werkt en je geen behoefte hebt aan herstellen-  een image te maken van de C schijf die weggeschreven wordt op de D schijf. Macrium Reflect Free doet dat prima.

Ik zou mij verbazen als je na bovenstaande nog schijfruimte tekort komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je echt overzichtelijk wil zoeken waar de meeste opslag aan op gaat kun je zoiets als Treesize Free gebruiken (Jam Software)  Dan zie je in 1 oogopslag waar het probleem zit. 

 

Columns.png

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows "TEMP" vreet vele Giga-bytes aan disk geheugen - Behalve huidige datum alles selecteren en Deleten - Met schijfopruiming alleen worden deze niet verwijderd !! 

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...