Ga naar inhoud


werkende config oscam tvv vlaanderen + interne share


Aanbevolen berichten

Beste,

Wie zou mij de werkende oscam bestanden kunnen doorsturen. Ik ben al tijdje aan het proberen om oscam werkend te krijgen (met interne share) maar raak niet vooruit.

Ik heb nu beide toestellen opnieuw geflasht om zeker te zijn dat alles nog 'origineel' staat.

Altijd met cccam gewerkt, maar gezien iedereen altijd over oscam spreekt wou ik het ook proberen, maar lijkt pak moeilijker.

 

Mijn configuratie is als volgt :

woonkamer = vu+ solo2 (open pli) daar zit kaart in

slaapkamer = vu+ solo (open pli) die zou kaart woonkamer moeten gebruiken (en graag ook opnames van daar bekijken)

 

abonnee tv vlaanderen basic pakket

 

de bestanden doorkrijgen waar ik enkel nog ip adressen enzo dien in te vullen zou leuk zijn (en wat uitleg).

 

Men zal wss zeggen bekijk eens dit of dat onderwerp, ik denk dat ik zo ongeveer alles al gelezen heb, en de ene zegt zus, de andere zo, maar ik krijg het niet goed. Dus zou leuk zijn het 'werkbaar' toegestuurd te krijgen. Er zal wel iemand ongeveer dezelfde configuratie hebben vermoed ik.

 

Alvast bedankt hiervoor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Plaats hier je huidige configuratie eens (in ieder geval oscam.conf, oscam.server en oscam.user) van beide ontvangers.

Geef even aan welke bestanden nog meer in de config-map van OScam staan (of voeg even alles toe in twee zipfiles).

Ik zal de config dan voor je aanpassen zodat het werkt, incl. het updaten van je kaart.

Wat werkt er eigenlijk nu niet dan?

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Iedereen,

Heb na wat zoekwerk gisteren en hernemen vanmorgen de oscam aan de praat gekregen, beeld op de 2 boxen. Dank voor de tips en dank

aan wat ik voor de rest op de site vond.

Enige eigenaardige fenomeen is dat ik bij motors tv via cccam niets had (geen beeld en geen geluid), ik nu wel geluid heb,...jammer genoeg geen beeld (moest iemand dit kunnen regelen zou het super zijn, maar zal wel utopie zijn).

 

Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je op MotorsTV geen beeld meer hebt, hoeft niet te verbazen.

Enige manier is om via een witte CI module te werken, maar dan kan je intern niet meer delen.

 

Lees dit anders maar even door...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Help,

Sinds ik de oscam draaiende heb gekregen kan ik op de vusolo2 geen opnames meer bekijken = player speelt, zwart scherm met tijdslijn.

Vanop de andere box (share) kan ik ze wel bekijken, ik kan ze ook via pc afspelen.

 

Even teruggegaan naar ccam en hetzelfde probleem, voor ik naar oscam ging werkte het wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ivm nieuw opgedoken probleem, dit hoor hier niet thuis, na wat testen en terug even naar cccam overgaan blijft het euvel zich voordoen en variabel.

 

Kijk ik van op box in slaapkamer naar een programma op de schijf van box beneden, dan kan ik nadien (zonder volledig heropstarten box beneden) geen opnames bekijken op box beneden, ik zie de lijst, kan seleceteren, maar zwart beeld en stilstaande tijdsbalk. Kijk ik beneden naar een opname en wil ik dan nadien op box boven kijken, dan moet ik deze boven volledig heropstarten of ik heb daar hetzelfde voor. Maar dus zoals gezegd niets te zien met oscam blijkbaar want doet zich ook voor met cccam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor opnames kijken is helemaal geen softcam nodig, deze staan reeds gedecodeerd op de schijf.

Ook zonder CCCam of Oscam geinstalleerd moet opnames kijken gewoon werken.

 

Waarschijnlijk gaat er iets fout met het delen of lezen van harde schijf van de andere box, na het kijken van de eerste opname.

Hoe heb je dit ingericht?

aangepast door adri
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder de configuratiebestanden zoals gevraagd in post #6 is het koffiedik kijken. Stukje Live Log zou ook handig zijn.

 

Inderdaad

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...