Ga naar inhoud


Opnemen en zappen


Seom

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Allereerst mijn configuratie:

TV LG OLED 55E6V

Mut@nt HD51 met 2 tuners en 1TB HDD

CI module met Canaal Digitaal.

 

Er komen vanaf mijn schotel 2 kabels naar binnen.

Een kabel aangesloten op de ingang van tuner A, en de ander op de ingang van Tuner B.

Tuner A ingesteld als voorkeurs tuner, en tuner B als opname tuner.

Nu het probleem.

Als ik opneem (wat goed gaat) kan ik niet zappen, sommige kanalen doen het wel maar de meeste gaan op zwart.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Alvast bedankt voor de reacties.

 

Seom.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


lnb kapot van tuner a ?

 

probeer eens te wisselen van kabel op je tuners en kijk of je op allebei signaal hebt

 

is dat niet het geval dan kijk naar je f connecors en je kabel of alles perfect zit aangesloten

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hallo allemaal,

 

Allereerst mijn configuratie:

TV LG OLED 55E6V

CI module met Canaal Digitaal.

 

 

Als ik opneem (wat goed gaat) kan ik niet zappen, sommige kanalen doen het wel maar de meeste gaan op zwart.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Alvast bedankt voor de reacties.

 

Seom.

Ja, je geeft al het antwoord in de vraag, je gebruikt een CI module.

 

Hiermee kan je maximaal een stream decoderen.

 

Gebruik liever een softcam, zoals Oscam,  zolang dat nog kan, je probleem is dan opgelost.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe heb je de tuners zelf ingesteld ?

heb je het zo gedaan 

post-41606-0-14356400-1488975471.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Blackeyes, ceesv en smetje limb BE,

 

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb al jullie adviesen opgevolgd, echter geen resultaat.

 

Ik heb de kabels omgewisseld, beide gaven beeld.

Ik gebruik een CI module aangesloten op Oscam.

Beide tuners staant op dezelfde sataliet.

 

Ben de hele middag bezig geweest met allerlei instellingen te wijzigen, echter geen resultaat!!

 

Voor vandaag stop ik ermee.

Nogmaals bedankt.

 

Seom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ceesv aangeeft moet de kaart in de kaartlezer met oscam. Of gebruik je de nieuwe rode m7 module?

Indien ja, kan je enkel opnemen en kijken op dezelfde frequentie. Nee, plaats de kaart met de chip naar beneden en configureer oscam indien nodig. Heb je beeld met de kaart rechtstreeks in de kaartlezer, dan is je probleem opgelost. Anders zal je enkel naar zenders kunnen zien op dezelfde transponder, of zenders die fta zijn, tijdens een opname.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hallo Blackeyes, ceesv en smetje limb BE,

Ik heb al jullie adviesen opgevolgd, echter geen resultaat.

 

Ik gebruik een CI module aangesloten op Oscam.

Seom.

Je gebruikt een CI module of je stopt de kaart in een van de kaartlezers van de ontvanger en laat het CI module in de la liggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gebruikt een CI module of je stopt de kaart in een van de kaartlezers van de ontvanger en laat het CI module in de la liggen.

Hij heeft nog niet aan welke module. Deze met een seca pasje of deze met een ingebakken kaart. Laatste, zal hij vast zitten, en niet kunnen kijken en opnemen van 2 verschillende frequenties.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En in dat geval is de enige oplossing een 2e CI+ kaart in een2e CI slot van de ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En in dat geval is de enige oplossing een 2e CI+ kaart in een2e CI slot van de ontvanger.

Ergens hier op het forum was dit besproken en volgens deze thread werkte het niet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede morgen,

 

Bedankt voor de reacties.

Ik gebruik een Canal Digitaal CI-module, een zogenaamde "witte" met een Canal Digitaal oranje kaart.

Ik moest van Canal Digitaal deze aanschaffen om mijn kaart volledige te kunnen gebruiken.

Als ik mijn kaart in de kaartlezer stop dan is Fox sports internationaal  n.l. geblokkeerd.

Iemand nog suggesties?

 

Seom.

 

 

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, wanneer je die zender wilt gebruiken het CI module in de ontvanger stoppen.

Voor alle andere zenders de kaart in de lezer van de ontvanger stoppen en een softcam gebruiken.

Alleen dan kan je tegelijk opnemen en tv kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...