Ga naar inhoud


OpenATV (6.0) met OScam en Triple Reader?


Alex1970

Aanbevolen berichten

Aangezien iedereen altijd roept dat je in vijf minuutjes je box opnieuw geflasht hebt en om weer een frisse start te maken dus ook maar eens flashen.

 

Eigenlijk had ik beter moeten weten, in het verleden ook altijd uren en uren bezig geweest om de box weer helemaal te krijgen zoals ik hem hebben wil.

En nee, al die Autobackup features zorgen daar NIET automatisch voor!

 

Als je je daar ook even in verdiept wat die nou eigenlijk dan terugzetten dan stelt dat ook helemaal niks voor. Gewoon zorgen dat je eerst een kopie gemaakt hebt van diverse mappen en met name /etc/enigma2 enz. da's ongeveer hetzelfde. En dan beslis je zelf welke dingen je weer terugzet en daarnaast zal je nog steeds een heleboel handmatig opnieuw moeten instellen.

 

Vooral als je van OpenPLi naar OpenATV wilt aangezien alles daar toch weer net even iets anders is (waarom vraag ik me eigenlijk af, behalve eigenwijs willen doen naar de andere imagebouwer toe).

 

Afijn ein-de-lijk na zo'n 10 uur (!) heb ik de laatste versie van OScam erop staan (nee, die uit de feed wil ik niet, welke overigens (in IT-termen) inmiddels stokoud is), maar nu heb ik nog op de readers van mijn Argolis Triple Reader een "READER DEVICE ERROR". Dit zowel met het protocol smargo als met mouse. Met het protocol smartreader (welke direct werkte op OpenPLi) worden de readers helemaal niet gezien in OScam.

 

Nu heb ik op het OpenATV forum gelezen dat ik libusb nodig heb? Maar uiteraard wordt er niet bijverteld hoe ik die op de box geïnstalleerd krijg, stel je voor dat iemand het direct zou snappen!

 

Heeft er iemand nog een suggestie? Want zonder die triple reader is het gelijk klaar met OpenATV.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Libusb is een versie van oscam dit word volgensmij niet door elk image ondersteunt.

Als je slim bent dan instaleer je eerst de oscam uit de feed maak je hem werkend en dan vervangen voor de oscam die jij wil.

 

Ik doe het zo

 

Flash

Zenderlijst er op

Oscam instaleren vanuit feed

Oscam config terugzetten.

 

Kijken of het werkt dan pas oscam vanaf internet erop.

 

Zo kun je in 5 min flashen en weer tv kijken.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zo had ik dat ook gedaan natuurlijk.

 

Je doet blijkbaar verder niks aan instellingen op je image, want na die 5 minuten begint het configureren pas.

Naast de zenderlijsten terugzetten, alle instellingen menu's nalopen en zo instellen zoals ik het wil.

Drivers installeren voor bijv. USB-tuners, dus rebooten.
Plugins opnieuw installeren en die instellen.
Picons installeren.

De juiste versie van OScam op de box i.p.v. die uit de feed want die heeft niet alle opties en is te oud.
enz...

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik instaleer alleen enhanced movie center de instellingen haal ik uit de backup maar soms ook niet.

Oscam haal ik uit de feed deze heeft genoeg opties en het heeft voor normaal geen toegevoegde waarde om deze van internet te halen.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

VTI is dan misschien completer dan OpenPLi of OpenATV, maar die kan alleen op een VU+ gebruikt worden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...