Ga naar inhoud


Spontaan Ziggo melding mediabox niet geschikt 3 ziggo sport zenders


radius

Aanbevolen berichten

Heb je het al getest dan ? Ziggo is in een rap tempo bezig de sd troep aan het opruimen en de netwerken uniform te maken. Een kennis van me die onderaannemer is bevestigde dat, er kan natuurlijk een uitzondering zijn, maar als je het zelf niet test weet je het ook niet.

 

In diverse gebieden gezien dat cablescan niet correct de lijst binnen haalt terwijl autobouquetsmaker dat wel doet. Op OpenPLI forum lopen hier ook al diverse draadjes over en iedere keer bevestigen ook daar degenen die erop overstappen dat dat wel goed werkt. Dus kan best zijn dat ziggo iets niet correct doet, feit is dat autobouquetsmaker desondanks toch alle zenders met netjes de ziggo kanaalnummers werkend in een lijst zet. Ook kanaal 800 geeft dan ook netjes dat ziggo logo zoals het hoort.

aangepast door Dimmie
Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een scan met de autobouquetsmaker en je zult zien dat kanaal 800 gewoon dat ziggo logo weergeeft.

 

Als je al scande met de autobouquetsmaker dan heb je helemaal geen ellende gehad, gebruik je de cablescan optie dan heb/had je dit probleem wel. Op dit moment doen in sommige voormalige upc gebieden sommige zenders het nog steeds niet, o.a. arabisch als je met de cablescan de kanalen scanned, doe je datzelfde scannen met de autobouquetsmaker dan doen ze het wel. 

aangepast door Dimmie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfffff, zoals ik al zei: Maak een scan met de autobouquetsmaker en je zult zien dat kanaal 800 gewoon dat ziggo logo weergeeft.

 

De autobouquetsmaker staat bij mij zo ingesteld dat die iedere ochtend automatisch opnieuw de zenders op haalt, dus JA dat is recent getest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Nav van dit draadje heb ik gisterenavond nog even een test gedaan met mijn Humax 5200, met  id 43195 van mijn regio, daar gaf hij op 800 geen beeld.

Heb daarna een scan gedaan met 5555 en jawel toen zag ik ineens wel het Ziggo logo verschijnen op 800.

Met mijn gecertificiteerde Philips uhd tv met ci+ module veranderde er niets daar blijft 800 zwart, vreemd is dat, volgens Ziggo moet ik dan aan een mediabox. :sick:

 

5555 is de algemene ziggo netwerk id geworden. Zit je in oud ziggo gebied dan kan je beter 5555 gebruiken. 

Ik heb het zelfde ook gehad met mijn vu. Op 800 zwart beeld, Ziggo sport select en voetbal op de kanalen 401 en 402 waren geen hd kanalen. Zo ook met nog een paar kanalen. Terwijl het voor heen wel HD kanalen waren. 

In de periode dat ze bezig waren is dat gebeurt. voor mij (den haag) het gebruik van netwerk id 43186 ofzo en autobouquest leverde een stuk minder kanalen op. Maar waren de hd kanalen wel op de juiste plek.

In principe verandert er voor jou niks als je hd kanalen kan ontvangen. Want Ziggo is bezig om de SD Kanalen te gaan minimaliseren.

 

Ik weet niet of je op je Humax alle ingescande kanalen kan bekijken zonder een nummer er voor, dan zal je het witte ziggo logo met een oranje achterkant vast tegen komen ;)

aangepast door groovy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfffff, zoals ik al zei: Maak een scan met de autobouquetsmaker en je zult zien dat kanaal 800 gewoon dat ziggo logo weergeeft.

 

De autobouquetsmaker staat bij mij zo ingesteld dat die iedere ochtend automatisch opnieuw de zenders op haalt, dus JA dat is recent getest.

 

Nou ik ben geen fan van autobouquestmaker. Meerdere picons moet je nog even handmatig koppelen. En ik miste een hoop zichtbare kanalen. Terwijl je een hoop ,meuk (test kanalen die niks doen) er bij krijgt. 

 

Want in den haag kan je niet kiezen voor zuid holland maar moet je ziggo algemeen kiezen. Ik denk dat ze zelf ook een lijst bij houden op welk nummer welk kanaal zit zodat deze op de juiste nummer komt zoals kanaal 800

aangepast door groovy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je bedoelt met "ik miste een hoop zichtbare kanalen" weet ik niet want hier heb ik gewoon alle kanalen. En ik zit toch echt net als jou ook in het voormalige casema gebied.

 

In Den Haag moet je inderdaad voor "Ziggo Algemeen" kiezen, of wil je zeggen dat jij in Den Haag het netwerk id voor zuid holland (43146) moet ingeven bij cablescan ? 

 

Die paar 'testkanalen' zoals jij ze noemt staan op 985 t/m 992. Dit is gewoon de info zoals ziggo het zelf doorgeeft via transport stream is 601. Als je die niet wilt hebben dan kun je dat zelf aanpassen. Als je via ftp naar die plugin gaat dan zie je in het mapje 'CUSTOM' een 'README' file staan waarin staat uitgelegd hoe je dat kunt doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je bedoelt met "ik miste een hoop zichtbare kanalen" weet ik niet want hier heb ik gewoon alle kanalen. En ik zit toch echt net als jou ook in het voormalige casema gebied.

 

In Den Haag moet je inderdaad voor "Ziggo Algemeen" kiezen, of wil je zeggen dat jij in Den Haag het netwerk id voor zuid holland (43146) moet ingeven bij cablescan ? 

 

Die paar 'testkanalen' zoals jij ze noemt staan op 985 t/m 992. Dit is gewoon de info zoals ziggo het zelf doorgeeft via transport stream is 601. Als je die niet wilt hebben dan kun je dat zelf aanpassen. Als je via ftp naar die plugin gaat dan zie je in het mapje 'CUSTOM' een 'R

EADME' file staan waarin staat uitgelegd hoe je dat kunt doen.

 

De kanalen 985 tm 992 heb ik geen eens.

Ik heb het over de humax, panasonic, samsung, cisco ed die komen niet bij je favorieten lijst maar wel bij alles.

In den haag gebruik je 5555. Maar een aantal weken geleden toen ze de voorbereidingen zijn begonnen met een aantal sd kanalen te verwijderen kwamen die met kabelscan op de hd plaatsen.

als ik dan ipv 5555 

43186

invullen dan kwamen de hd kanalen wel op de juiste plaatsen. Alleen ook hier miste ik dan weer regio kanalen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...