Ga naar inhoud


Spontaan Ziggo melding mediabox niet geschikt 3 ziggo sport zenders


radius

Aanbevolen berichten

Hallo, heb een vreemd probleem. Kwam er vandaag achter dat ik op eerste drie zenders van het Ziggo Sport pakket een melding op het scherm krijg van Ziggo. Er staat dan met deze mediabox kun je deze zender niet kijken, kijk snel op ziggo.nl/meerHD.

 

De overige Ziggo sport kanalen werken wel gewoon en ook de andere HD zenders zoals die van Fox Sports werken gewoon. Iemand een idee wat dit kan zijn en belangrijker nog, hoe ik dit kan oplossen. Een handmatige kabelscan heb ik al gedaan maar bied geen oplossing. Aangezien ik wel gewoon beeld krijg met deze melding lijkt me dit overigens ook niet het probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welke Ziggo regio?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

even opnieuw scannen en het probleem is verholpen. Had er ook last van maar na een scan en het aanpassen van de zenderlijsten is het weer ok

VU+Duo2 (2xs2+2xDVBC) (OpenPLI) + Vu+ Solo SE v2 (Dual C) (OpenPLI) + DM800HD se (OpenPLI 4.0) + DM One UHD Combo

Triax 80CM Multifeed  (13-19-23-28)  Ziggo (Full Package)  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet het probleem dat ik ervaar Dimmie want dat heb ik uiteraard al geprobeerd maar geeft geen oplossing.

 

Overigens lukt me ook het automatisch opnieuw zoeken niet, krijg dan een foutmelding dat het starten van de scan niet gelukt is. Handmatig opnieuw zoeken lukt wel maar lost het probleem helaas niet op. Iemand een idee?

 

Regio is overigens Maastricht.

aangepast door radius
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die melding komt omdat je naar de oude SD frequentie kijkt, en daar die mededeling wordt uitgezonden.

Nieuwe Frequentie met de hand ingeven.

Wandcontactdoos vervangen.

Oude antennekabel vervangen voor goed afgeschermde kabel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe eens een Kabelscan met ID 43203.

 

Als de foutmelding blijft, wat heb je bij de tunerinstellingen staan?

 

Anders handmatige scan met een correcte cables.xml

https://www.sat4all.com/forums/topic/347544-cablesxml/page-6

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het de Sjeng gelukt zijn?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste allen,

 

Dat Ziggo het niet helemaal op een rijtje heeft, ben ik ook van mening (in een andere topic gelezen).

Gezien de melding van HD. Terwijl er met een HD box gescand wordt.

 

Als je in oud ziggo gebied woont en scant met de gegevens 474, 6875 en 64-QAM netwerk ID van bijvoorbeeld 05555, dan krijg je bij sommige zenders de melding “met deze mediabox kun je deze zender niet kijken, kijk snel op ziggo.nl/meerHD”.

Scan je met dezelfde gegevens maar met netwerk ID 43187 (Utrecht) dan heb je plotseling wel beeld op de die ene zender.

Moet je wel je zenderlijst refreshen, door lijst op te roepen, gele knop 2x blauw dan in de ziggo map kijken. (openPLI)

 

Wat nog vreemder is, is dat sinds een week op een SD ontvanger, er geen beeld maar wel geluid op de Hindi zenders zijn. Terwijl de zenders in SD uitgezonden worden en dezelfde streamgegevens hebben als 2 weken geleden. Op een HD ontvanger zijn ze wel te ontvangen.

Dreambox 800S en 500S....2.1.4, Stab HH 100, 80 cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de ontbrekende zenders nu gevonden als ik via de ok knop en vervolgens de gele knop naar de Ziggo map. Er is alleen geen kanaalnummer gekoppeld aan deze zenders. Kan ik dit handmatig doen op de reciever en hoe? Of moet ik hiervoor perse een zenderlijst downloaden en uploaden? Dan moet ik even gaan uitzoeken hoe ik dat moet doen.

 

Dank voor jullie hulp tot dusver!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...