Ga naar inhoud


verandering van os


abuelo

Aanbevolen berichten

Mijn vrouw heeft een laptop Sony model SVE151C11M met origineel windows7 en overgezet naar  windows 10.Dat heeft een tijd goed gewerkt maar op een gegeven moment is dat gecrasht.Mij zoon heeft

er dan Linux Ubuntu opgezet.Mijn vrouw kan daar niet goed mee werken en wilt er terug windows op hebben.Op de harddisk is er een partitie voor fabrieksinstellingen.Maar met het upgraden naar windows 10 werkt dat niet meer.Moet ik nu een nieuwe licentie kopen of staat die er nog op?Wie kan mij hier bij mee helpen.

 

    M.v.g Abuelo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als er ooit Windows 10  is geïnstalleerd op een computer is die bij Microsoft geregistreerd en kan je er weer gewoon Windows 10 officieel opnieuw opzetten.


Ga naar: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10


Volg de instructies om Windows 10 te downloaden en op een DVD of USB-stick te zetten.


Maak nu de harddisk van de laptop leeg en formateer hem weer met NTFS.


Windows herkent geen Linux schijven en dus moet het met een extra stap. Bv met Gparted op een Linux Live CD, of Hirens Boot CD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel dezelfde windows versie installeren, anders geen activatie. Waarschijnlijk zal het de home of pro versie zijn. Bij de juiste versie wordt het dan automatisch geactiveerd. Dit gebeurt dmv een serienummer van het motherboard.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn adsl internet is eindelijk overgezet naar glas vezel.Ik dacht dat het een paar uur ging duren maar ik was even vergeten dat er hier

een spaanse manier van werk en is.Het duurde dus een paar dagen.Ik heb windows 10 nu op usb gezet en nu denk ik moet ik die sony

leeg maken.Hoe moet ik dat doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon ook in Spanje en bij mij duurde het omzetten van ADSL naar Glasvezel nog geen half uur en in die tijd werd ook nog een hele nieuwe kabel door heel het huis getrokken. En dit alles door een persoon van Movistar.

 

Wat je nu moet doen staat al vermeld in bericht #2 in dit onderwerp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als ik me niet vergis komt die  windows installer vanzelf met de melding dat die disk vol is. En via de installer kan je dan ook gewoon de niet windows partities verwijderen en als die schijf leeg is die disk aangeven om windows op te installeren. Dus gewoon booten van die installatie usb en dan als je aangekomen bent bij waar je het wil installeren dan alle partities verwijderen en installeren maar.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er mee stoppen.Konstant crasht die comp.In september ga ik naar Belgie en ga ik hem volledig laten nazien.We hebben verleden jaar in september ook al last gehad met dat ding daarmee stond er nu linux op Toen crashte die comp ook regelmatig.In elk geval

iedereen bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vrouw wil er windows op hebben.Ik heb er momenteel al een deel programma°s afgegooid en windows10  installatie programma staat al op usb.maar dat kreng loopt elke keer vast.Dus ben ik er mee gestopt. Bedankt voor de hulp

 

Abuelo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...