Ga naar inhoud


windows update's zelf bepalen door programma van derden, bestaat dit?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

hi,

Sinds windows 10 er is, weet ik niet onmiddellijk, waar je de automatische update's van windows 10 op handmatig of manueel kan zetten. sommigen zeggen onmogelijks sinds windows 10.

Ik weet dat update's van essentieel belang zijn, ivm virussen en andere onveiligheid, maar werken met windows 10 op mobiel internet, kan bij een windows update, plots je datalimiet in één keer voor de helft weg zijn, of zelfs meer.

Nu vroeg ik me af, of er betrouwbare programma's van derden bestaan, waardoor je zelf kan kiezen, of je de update's van windows wilt binnenhalen of niet. Dan kan ik regelmatig, die windows machine eens aan een breedband internet aansluiten en dan de update's binnenhalen.

in windows 10 heb je wel iets dat je kan aanvinken, beperk mobiele internet data, maar ik vraag me af, wat dit juist doet, en of windows weet, als je via een wifi router werkt, die via 4G werkt, het dan weet, of als dit enkel van toepassing is, als je een usb dongle gebruikt?

Alvast bedankt voor de tips en info.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je kan je wifi acces als bemeterd accespunt aanmerken.

Updates worden dan niet gedownload.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Dank, zal dat eens gaan zoeken bij windows 10. Ben er na een jaar gebruik nog niet heel thuis in. Maar ja, hoe kan dat, als je in 20 jaar 16 verschillende windows versie's hebt meegemaakt.

gevonden, zal dit uitproberen.dank

reden edit, oplossing ceesv gevonden

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan je wifi acces als bemeterd accespunt aanmerken.

Updates worden dan niet gedownload

Windows 10 download gewoon prority downloads over een metered connection, het gaat hier om updates waarvan Microsoft vind dat deze 100% nodig zijn. Dus de updates er 100% mee stopzetten kan niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Des te beter,

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het zo proberen, maar als bill gates, iedere maand met de helft van mijn data wegloopt, zonder vraag, dan gaat voor die laptop (tijdelijk?) de stekker eruit.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Metered mode (verbinding met een datalimiet in NL versie) werkte ook al in Windows 8.x en ik heb het hier ook al meerdere keren aangegeven.  Meer info hier.

 

Je kunt zelf bij datagebruik bijhouden welke programma's hoeveel data gebruiken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Weet iemand als beperkte data limiet aanstaat in w10, de programma's nog updaten? Antivirus is belangrijk, maar al die andere die het doen zonder je eerst op ok moet klikken?

Ik had op beperkte limiet de laptop aangezet, skype aangezet en 5 minuten later uitgezet en 395 mb verbruikt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

je kan natuurlijk de windows update service op disabled zetten, dan worden er zeker geen updates geinstalleerd. Maar of dat nou een goed idee is... Ik vind het wel prima dat de updates geinstalleerd worden, maar goed, ik heb geen gelimiteerd internet.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan natuurlijk de windows update service op disabled zetten, dan worden er zeker geen updates geinstalleerd. Maar of dat nou een goed idee is... Ik vind het wel prima dat de updates geinstalleerd worden, maar goed, ik heb geen gelimiteerd internet.

Dit gaat toch niet meer in w10?

En al die andere programmas als bvb adobe aire en weet ik wat allemaal.

Maar ja, mijn provider zei dat een data kaart niet voor een pc is, maar eerder voor een tablet.

Met 2Gb ben je 2X niks.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...