Jump to content

VuDuo 2 kan geen zenders meer vinden op de kabel.

maring
 Share
Followers 0

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb een vraag over een onderwerp wat ik volgens mij hier al eerder voorbij heb zien komen maar die ik niet meer kan vinden en ben benieuwd of daar ook een oplossing voor was.

Ik heb een Vuduo2 ( OpenPli 4.0) die geen kabelscan meer doet. Dat heeft die altijd gedaan maar na een update waren en de zenders ineens verdwenen en de VuDuo2 geen zenders (kabelscan e.d.) meer vinden bij Ziggo. (freq 474.000 ID 05555)

Nu las ik dat als je terug zou gaan naar software OpenPli 4.0 van 17 april dat die het dan weer zou doen en dat bleek inderdaad juist te zijn. Na installatie van die software kon de VuDuo2 weer een kabelscan doen.

Ik ben benieuwd of hier inmiddels al een oplossing voor is anders zou je de VuDuo2 niet meer kunnen updaten. Ik kan de oplossing helaas nog niet vinden. Thanks voor het meedenken.

• V.I.P.

Mocht dit problemen blijven opleveren misschien een optie om VTI eens te proberen.

Ik gebruik hier VTI i.c.m. Kabel al 2 jaar en dat zonder enig probleem.

De installatie en bediening zijn nagenoeg identiek aan OpenPli.

VU+ ZERO 4K - iPad Mini 4 - Iphone XR - MacBook Pro 2017 - Apple TV 4

Is bekend probleem 

Op het forum van betreffende image bouwer staat de oplossing in het engels talige gedeelte.

Wil de link wel rechtstreeks hier neer zetten mits een moderator daar toestemming voor geeft.

Oplossing gevonden trouwens dankzij een ander forumlid die hetzelfde probleem had.

Edited by Alventali

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

• V.I.P.

Nadat je het image erop hebt gezet plaats je een cable.xml die hier op het sat4all forum wordt bijgehouden voor alle regio's

Dan doe je een scan.

Simpel dus

• Like 1

Talking Reality Television Blues

Tom Jones

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By duitsland
      Mooie VU+ Ultimo 4K te koop met een FBC kabel tuner en een Twin Satelliet tuner.
      Tevens een 1TB HDD intern.
      Compleet met een Bluetooth afstands bediening. Wordt geleverd met de orginele doos.

Ook eventueel te ruilen met een Dreambox 920 UHD met FBC kabel tuner.

Prijs: 350,00 EUR.

• By alfred de witt
      Ik heb een vpn verbinding opgezet om tijdens de vakantie dit op mijn iPad te gaan gebruiken. Nu wil ik via openwebif ook op mijn iPad kunnen kijken maar het downloaden van mijn folders in m3u lukt nog niet, ik kan 100x op het boeket drukken maar downloaden doet hij niet. Nog een andere vraag want ik wil ook opnames via mijn iPad bekijken van mijn vu box maar er gebeurt hier ook niets las ik op de opname druk. Moet ik hier nog iets speciaals voor doen. Ik heb het idee dat ik nog wat mis. 
    • By Zorba
      Welk progr moet je instaleren om MKV bestanden van Iptv te kunnen afspelen op de vu duo 2
    • By Denisdaf
      Hallo, Hoe het komt weet ik niet maar sinds een paar dagen heb ik mijn normaal beeld niet meer als ik een toets maar het beeld zoals op het linkerdeel van de afbeelding, Hoe ga ik terug naar het oude?
      Open pli4 op de box.

• By Dubbelyou
      Hallo, sinds vandaag werkt mijn vu+ player niet meer. Krijg in beeld de audiomode maar deze loopt niet door en krijg steeds de melding kom later terug. Wat is of doe ik fout
    • By Vosje20
      Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en heb een probleem met het instellen van mijn receiver.

Oude situatie:
      Canal Digitaal schotel met duo LNB VU+ Duo2 receiver met Tuner B aangesloten en instellingen op standaard Werkte perfect! Alleen had bij zware bewolking wegvallend beeld. Vandaar op zoek gegaan naar een grotere schotel met 4 losse LNB's.

Nieuwe situatie:
      Visiosat HD schotel met 4x Alps LNB en DiSEqC 1.0 VU+ Solo2 receiver met Tuner B aangesloten en instellingen op standaard  
      Nu heb ik een Satfinder verbonden op de DiSEqC en gekeken of alles goed afgesteld staat, ik heb op alle 4 de satellieten 85-90%, LOCK en beeld op de Satfinder.
      Als ik de kabel op de VU+ aansluit heb ik geen beeld, alleen de zenders op de 19.2. Ik vermoed dat het aan de instellingen van mijn VU+ ligt.

Wie kan mij verder helpen? 

Bedankt! 

Vosje

• By HID
      Hallo, is er iemand die DCC gebruikt om regels in te voeren in een VU+DUO2? Of bestaat er een handleiding voor?
      Ik hoor graag van iemand.
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.