Ga naar inhoud

peer to peer verbinding

Daan
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik weet niet als het mogelijk is heb 2 dezelfde routers liggen eentje staat in amsterdam en die van mij in zeeland ik maak meestal een vpn verbinding is het mogelijk een constante verbinding met beide routers ?

op beide staan wrt 

Hoe kan ik deze het beste instellen ?

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar bericht
Delen op andere sites

ja dat is mogelijk, als de router het ondersteunt wel.

maar ik snap niet wat je bedoel met: meestal een vpn verbinding

doe je dit via windows en waar log dan in???

je op een nas of router.

en wat wil je er eigenlijk mee bereiken.

als je bij je bestanden wilt

zou je misschien beter 2 kleine nassen kunnen kopen. deze laat je met elkaar synchroniseren.

dan werk je altijd lokaal met je bestanden en verander je ergens de bestanden.

dan word het automatisch met elkaar gesynchroniseerd.

en ze staan dan ook op 2 plekken veilig ivm defect,brand, diefstal.

misschien het makkelijkste en beste om dit via een nas te doen????

heb iets meer info nodig als je dit allemaal niet bedoeld.

gr.

henk

aangepast door henkie73

1x VU+ Duo 4K 1TB Oscam --- 1 x VU+ ZERO v2 /  oscam --- Torrodial 90 --- 0.8W --- 4.8E--- 9E --- 13E --- 15,8E --- 19,2E --- 23,5E --- 28,2E --- 39,0E

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Moderators

als wrt site 2 site vpn ondersteunt kan je dit in je router regelen. Ik ken wrt niet genoeg om daar een uitspraak over te kunnen doen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Wie is er online   0 leden

• Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
  • Gerelateerde inhoud

• Door Jürgen
      Ik ben aan het overwegen of ik de wekelijkse backup van mijn MacBook Pro eventueel op mijn NAS MyBookLive uit ga voeren i.p.v. op mijn losse USB drive.
      Omdat ik mijn MacBook via WLA ia aangesloten was ik aan het bekijken wat ik voor maximale datatransfer via WLA en LAN mogelijk was

Om te testen gebruik ik een datafile van 5,22 Gb.

De MacBook Pro is via WLAN met een Asus RT-AC68U op 5Ghz verbonden.
      Via deze verbinding kopieer ik deze datafile in circa 90 sec dus haal ik het gemiddelde (5x getest) van 58 MiB/s (Mebibyte per sec = 1.048.576 bytes per sec)

Als ik nu tijdelijk een Cat 6 kabel van de 1Gb LAN poort op de Asus router naar mijn MacBook leg dan kopieer ik die datafile in circa 50 sec dus een gemiddelde van 104 MiB/s.

Dit laatste verbaasd mij eigenlijk want ik had bij een datatransfer met een UTP Cat 6 kabel toch wel een hogere datatransfer verwacht of zie ik dit nu verkeerd?

N.B. De kopieerslag voerde ik trouwens via FTP (FileZilla) uit.
    • Door denbosch
      ik heb een alfa awus036ach ontvanger aan mijn laptop hangen.
      deze moet razendsnel zijn.
      maar toen ik een speedtest deed haalde hij maar 7 Mbit/sec
      ik probeerde het stuurprogramma te updaten maar er was geen nieuwere versie beschikbaar.
      wat kan het probleem dan zijn?
    • Door Tonskidutch
      Hoi,
      kun je bluetooth apparaten van andere mensen (indien ze ingeschakeld zijn) ontdekken / of zien met een apparaat
      bijvoorbeeld die van de buren en of een badgast op het strand?
    • Door intruder
      Hallo,

Weet niet of ik deze vraag hier moet stellen....maar ik wil graag buiten mijn eigen netwerk naar mijn VU+ Duo2 kijken en nu kreeg ik in het VU forum de onderstaande tip......maar hoe doe ik dit op een goede en veilig manier?

Als dat gelukt is dan dien jij jouw Sitecom WiFi router open te stellen (o.a. Port Forwarding) om op jouw DUO2 de kanalen buitenhuis te kunnen bekijken.
      Als je dit niet goed configureert kan dit behoorlijke beveiligingsissues opleveren.
      Dit is echter ook iets wat niet onder dit VU forum valt maar in het netwerkforum.

Om buitenhuis de kunnen streamen heb je wel een goede Internet verbinding nodig. anders moet je eventueel Transcoding toepassen maar dat komt eventueel later aan de orde. 

b.v.d. voor jullie info.

Intruder
    • Door Debuurvrouw
      Goedendag,

Ik heb een Engenius ENS202EXT aangeschaft die ik als AP buiten op wil hangen.

Nu is alleen mijn probleem als ik hem configureer als AP wat vrij simpel is...en ik wil een beveiliging instellen ik kies voor WPA2 na het opslaan van de gegevens is hij gewoon onbeveiligd te benaderen?

Wat ik ook instel de AP blijft onbeveiligd?Ook al druk ik meerdere keren op save..ik zie de pagina verspringen en zie ook wat ik heb gekozen als beveiliging...maar hij blijft zichtbaar onbeveiligd?

Je kunt met het apparaat 4 verschillende "AP SSID" laten uitzenden ik dacht weet je ik zet ze alle 4 eens aan met een beveiliging...maar ook nu is maar 1 SSID zichtbaar en weer onbeveiligd?

Zie ik iets over het hoofd bij dit apparaat?

Alvast bedankt,

De Buurvrouw

• Door muppet
      Welke switch kunnen jullie aanraden met een max van +- 30€ goedkoper mag natuurlijk ook.
      Moet films kunnen streamen en Gigabit zijn mooiste zou 6 poorten zijn maar 4 neem ik ook genoegen mee.
    • Door Tonskidutch
      Hoi,
      thuis en op het Bureau sluit ik mijn pC aan op het Thuisnetwerk waar de NAS als Server dient
      dat gaat keigoed en er zijn maar enkel kleine minpunten te noemen

- thuis is een heel ander Thuisnetwerk en dus IP-range als op het Bureau
      - toch is aansluiten, booten en direct werken goed mogelijk daar windows 10 een NET2 vindt en na aanmelden beschikbaar stelt
      nu heeft windows10 de recente mappen en bestanden altijd bovenaan staan zoals de afbeelding toont

als ik thuis werk en op een der bestanden of mappen klik die echter op de server van het bureau staan
      wordt natuurlijk gezocht en gemeld dat de bron niet beschikbaar is

Kan ik die weergave recente bestanden in de Explorer helemaal uitzetten?
      En als alternatief daarvan in de plaats een Link op de Desktop te plaatsen van de de Server QNAP thuis en een van de QNAP bureau?
      of heeft dat nadelen qua indexeren?

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.