Ga naar inhoud


heeft iemand ervaring met alfa awus036ach wifi ontvanger


Aanbevolen berichten

ik heb een alfa awus036ach ontvanger aan mijn laptop hangen.

deze moet razendsnel zijn.

maar toen ik een speedtest deed haalde hij maar 7 Mbit/sec

ik probeerde het stuurprogramma te updaten maar er was geen nieuwere versie beschikbaar.

wat kan het probleem dan zijn?

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat is de snelheid van je internet verbinding volgens je abonnement?

Heb je internet via kabel. glasvezel, of ADSL*?

Met welk protocol (snbelheid) werkt jouw (modem) / router? 802.11ac?

 

* Houd je er rekening mee dat de snelheid heel erg afhankelijk is van de afstand tot de telefooncentrale?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hij kan zelf best snel zijn, maar wat heb je aan de andere kant an de draadloze verbinding staan?

Verder is wifi snelheid afhankelijk van vele factoren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, en wanneer er nog 30 gebruikers op je wifi frequentie zitten wordt het dringen.

Gewapend beton helpt ook.

 

En dan is er nog je USB aansluiting, 3.0? of lager?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je de harde schijf opnieuw formatteert is alles echt weg, maar of dat is wat je wilt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hed de ontvanger net aangesloten op een ndere laptop

nu werkt hij perfect.

hoe kan ik op de andere laptop de boel opschonen zodat alles er echt af is zodat ik de software opnieuw kan installeren?

Als het op die andere laptop echt helemaal goed werkt zou ik de drivers daarvan bekijken en daarna ook de drivers op de eerste laptop.

Op die wijze kan je dan het verschil opzoeken waarom het op de eerste laptop zo traag werkt en op de tweede laptop veel beter zou werken.

Dan heb je vergelijkings materiaal en kan je eventueel drivers en of instellingen gaan aanpassen.

Heb je verder HIER al gekeken naar de laatste drivers, deze zijn van 10-08-2016, die op hun website staan waar je soms moeilijk bij kan komen.

post-51681-0-37776800-1497934326_thumb.png

post-51681-0-65432900-1497934577_thumb.png

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hed de ontvanger net aangesloten op een ndere laptop

nu werkt hij perfect.

hoe kan ik op de andere laptop de boel opschonen zodat alles er echt af is zodat ik de software opnieuw kan installeren?

Beschikken beide laptops over een 3.0 USB aansluiting en beschikt er soms één van beiden over het AC formaat?

Het gebruiken van een 3.0 USB poort is zeker van belang want i.p.v. van een maximale bereikbare doorvoersnelheid van 867 Mbps kun je met USB 2.0 maximaal 480 Mbps behalen.

Maar om deze snelheden te behalen moet zowel jouw router als jouw laptop over de AC formaat beschikken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het op die andere laptop echt helemaal goed werkt zou ik de drivers daarvan bekijken en daarna ook de drivers op de eerste laptop.

Op die wijze kan je dan het verschil opzoeken waarom het op de eerste laptop zo traag werkt en op de tweede laptop veel beter zou werken.

Dan heb je vergelijkings materiaal en kan je eventueel drivers en of instellingen gaan aanpassen.

Heb je verder HIER al gekeken naar de laatste drivers, deze zijn van 10-08-2016, die op hun website staan waar je soms moeilijk bij kan komen.

 

deze driver staat er al op

er moet iets zijn wat een conflict veroorzaakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de driver verwijderd maar als ik de ontvanger weer aansluit op de laptop herkent hij hem nog steeds.

de driver staat er blijkbaar nog gewoon ergens op de schijf

hoe kan ik alles van de driver  verwijderen zodat de laptop denkt dat het een nieuw apparaat is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan je wel vinden maar is even zoeken en dat kan je het beste doen op deze plaatsen, zet ik hier onder neer.

Of je dan alles zal vinden weet ik niet maar als je in de folder (directory) zit kan je natuurlijk altijd ALFA rechts boven in het zoekveld intypen.

 

C:\Windows\System32\drivers\
C:\Windows\System32\drivers\DriverStore\FileRepository\

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is er een Win 10 driver beschikbaar?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...