Ga naar inhoud


automatisch sorteren uit zetten


gerrit B

Aanbevolen berichten

Een kennis van ons op leeftijd heeft eindelijk zijn windows vista ingeruild voor windows 7.

Op zich werkt alles prima maar hij gebruikte de windows verkenner om foto's en filmpjes van verschillende toestellen in de juiste volgorde te zetten en dan in 1 keer op CD te branden.

Met Windows Vista ging dat probleemloos, maar met 7 gaat dat dus niet omdat er altijd gesorteerd wordt op map, maand, dag, classificatie en label.

Gevolg is dat je dus alle bestanden een andere naam moet gaan geven om ze zo uiteindelijk in de juiste volgorde te krijgen ipv. zoals in Vista mogelijk is nl. simpel naar de juiste plek slepen en moet er toch weer een foto oid. bij tussen dan plak je die daar gewoon en schuift de rest wel op.

 

Dus al aan het zoeken geweest en vindt dan wel een oplossing op de site van NLDIT

 

http://www.nldit.com/besturingssysteem/windows/201309/214126.html#.WTgKaE2wckI

 

Maar voer ik dat netjes uit dan krijg ik een foutmelding

post-32015-0-97535200-1496845627.jpg

 

wat doe ik verkeerd?

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Los van de vraag of een register wijziging nu wel zo handig is, lijkt me dit niet de oplossing van het probleem.

 

Simpel gezegd zit die kennis van jou vreselijk te klo... (lelijk woord :grin: )

Foto's beheren doe je natuurlijk niet met de Windows verkenner en al helemaal niet door met bestandsnamen te emmeren.

 

Daarvoor neem je een foto beheer pakket. En die gebruikt de metadata die opgeslagen is in de foto zelf. Zet beide digitale camera's op de juiste datum en tijd en alle foto's komen automatisch in de juiste volgorde!

 

Je kan in de Windows verkenner hier ook gebruik van maken. Klik met de rechtermuis op een directory en kies Eigenschappen. Kies vervolgens het tabblad Aanpassen. Je kunt nu aangeven welk type bestanden er in de directory te vinden zijn. De verkenner zal de kolommen nu automatisch aanpassen en de bestanden juist sorteren.

 

En als je er daarna een CD (bestaan die nog?) van wil branden heb je daar weer hele leuke tooltjes voor.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was mijn 1e reactie ook maar Franz is 70+ en voor hem is het heel normaal om nog een CD te branden.

Hij heeft dus verschillende apparaten of wel zijn telefoon, zijn fotocamera, die van zijn vrouw, zijn filmcamera en ook evt. foto's van vrienden.

Dus foto's van verschillende formaten en uiteenlopende namen, maar ook video's van allerlei soorten toestellen.

Die verzamelt hij eenvoudig in 1 map en die geeft hij de naam vakantie ..... of kleinzoon....., kleindochter.... en daarna kan ze in Vista dus heel simpel in de juiste volgorde zetten of de foto's van een toestel simpel uitsplitsen naar de verschillende mappen (hij is dus ook alle VHS, compact8 ed. filmpjes van de kinderen en kleinkinderen aan het digitaliseren en dan helpt het niet om alle toestellen om de juiste datum te zetten)

Staat alles eenmaal in een map dan is het simpel slepen en op de juiste volgorde zetten zonder dat de verkenner alles weer in een andere volgorde zet en daar heeft hij dan geen speciaal fotoprogramma oid. voor nodig.

Daarnaast moet ik ook eerlijk zeggen dat wat hij doet veel maar dan ook veel sneller gaat dan wat ik in fotobewerkings/beheer programma's ed. doe

Maar nu hij windows 7 heeft gaat de verkenner dus altijd automatisch de bestanden in een bepaalde volgorde zetten terwijl hij zelf een andere volgorde wil. (vista heeft/had trouwens ook een veel handiger fotobewerkingsprogramma met rode ogen correcte, kleur correctie enz.)

 

 

Maar dat van de .TXT extensie had ik al gezien en al gewijzigd naar .reg en desondanks nog steeds de foutmelding.

 

post-32015-0-19803300-1496859852_thumb.jpg

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de indruk dat je bron al behoorlijk brak is.

Een vertaling vanuit het Engels ofzo; naar het Nederlands.

 

In de lijnen die je dient te kopiëren ontbreken er al telkens ']' op het einde.

Die bron klopt gewoon niet, je zal op zoek moeten naar een correcte versie.

 

 

**edit**

Misschien kan je hier nog iets vinden qua oplossing of verder link.

aangepast door De_Perre

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad de bron is gewoon niet te gebruiken. Het is van alles maar niet iets waarmee je het register kunt aanpassen

 

Volgens mij moet het gewoon kunnen mits je maar geen bibliotheek gebruikt. Er is standaard een optie om autoarrange uit te zetten. Ik heb hier geen Windows 7 bij de hand. Als ik er morgen aan denk zal ik morgen er even een Windows 7 machine bij pakken

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik uit diverse sites heb weten te halen heeft windows vanaf vista niet meer de mogelijkheid om dat uit te zetten.

Wel moet het nog ergens verstopt zitten in windows, maar je moet het activeren met een extra regeltje in het register waardoor die mogelijkheid (Auto arrange) weer te gebruiken is.

 

deze link heb ik zelf nog gevonden

http://www.winhelponline.com/blog/disable-auto-arrange-folders-windows-7/

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dan ben je toch klaar er staat notabene een zipfile die je kunt downloaden en daarna de inhoud uitvoeren....  Er zit ook een undo bij om alles weer in originele stand terug te zetten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

maar Franz is 70+

 

Dat is geen excuus! Mijn vader is 83+ en die kan het ook. Een mooi moment voor Franz dus om het iets professioneler aan te pakken. Met alles in 1 map gaat hij vroeg of laat toch vastlopen door het ontbreken van meta-data.

 

Met een goed tool kan je ook andere leuke dingen doen. Bijvoorbeeld: geef mij alle foto's waar tante Jopie op staat,

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dan ben je toch klaar er staat notabene een zipfile die je kunt downloaden en daarna de inhoud uitvoeren....  Er zit ook een undo bij om alles weer in originele stand terug te zetten.

 

Dat dacht ik ook en als ik het uitvoer komt ook keurig het bericht dat e.e.a is toegevoegd, dan de PC opnieuw opstarten en dan .............. niets geen extra tab om het sorteren uit te zetten maar nog steeds dezelfde mogelijkheden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Kan je niet gewoon rechts klikken in de map en daar kiezen hoe er moet gesorteerd worden?

 

Ik kan het nu niet testen, want ik zit met mijn tablet op het terras.

 

Maar je kan zeker kiezen op type, grootte, datum.....

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar je kunt niet kiezen uit "geen automatische selectie"

Windows (vanaf 7 en hoger) maakt dus altijd een sortering of je dat nu wilt of niet en je kunt de bestanden niet in de volgorde zetten zoals je zelf wilt en dan kon in Vista dus wel.

 

post-32015-0-59043400-1496958380.png

 

dit is standaard nou ja ik zie alleen de rechter kolom en de linker niet

Met wat extra .reg regeltjes zou dat wel moeten kunnen en zou je een extra keuze mogelijkheid krijgen

 

post-32015-0-27663900-1496958389.png

 

hier zie je dus de extra keuze mogelijkheid, alleen krijg ik dat niet voor elkaar.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet enkel de rechterkolom?

Kan je eens een screenshot vanop je eigen pc maken, en niet die uit het artikel waar je de reg file gevonden hebt?

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...