Ga naar inhoud


windows pc's zien apparaten in netwerk niet meer


denbosch

Aanbevolen berichten

mijn laptop en pc zien de harde schijf die ik op de netgear router (readyshare) heb zitten niet meer.

ook kan ik mijn satellietontvanger niet meer zien.

terwijl mijn android telefoon ze nog wel ziet.

op allebij de pc's staat de allerlaatste windows 10 versie

waar kan dat aan liggen?

aangepast door denbosch
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


In de router ook even de apparaten aanmelden.

Maar het probleem is anders, hier kon ik ook alle computers zien en bewerken en na een beveiligings update van windows was er een probleem en kon ik van computer 2 niet meer in computer 1 komen (lezen en schrijven op disks) maar deze, de computer, werd wel gezien.

Dit verholpen door naar geavanceerd delen te gaan en mijzelf (administrator) nog een keer toe te voegen en de rechten ook weer opnieuw aan te vinken.

Verder heb ik dus alle apparaten in de router toegevoegd zoals de receiver wat je hier ziet, kost even wat tijd maar je hebt er daarna veel meer aan, ook als je een NAS in je netwerk hebt aangesloten.

post-51681-0-99941500-1497728394_thumb.png

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ontstaat het probleem ook wel eens maar dat komt omdat een mobiel  of tablet draadloos net even te ver weg is om een juiste verbinding te maken door de storing kan daardoor een IP conflict ontstaan waardoor Windows 10 home over zijn netwerk nek gaat. Ik moet hier dan alles uitzetten en alles stuk voor stuk weer opstarten om alles weer zichtbaar te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Zit je wel in dezelfde ip range?  Kijk eens naar het ipadres van het Android toestel en van je PC / Laptop. De eerste 3 van de 4 getallenreeksen moeten gelijk zijn.  bijvoorbeeld 192.168.1.x
  • Is je netwerkprofiel openbaar (dan werkt het niet) of particulier (in Windows 10)

Zo maar even twee dingen die belangrijk zijn....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...