Ga naar inhoud


iMac met Fusion Drive of 256 Gb SSD Drive?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Zoals al in een ander topic vermeld wil ik mijn MacBook Pro met 256 Gb SSD Drive vervangen door een iMac 21.5".

 

Nu twijfel ik tussen een standaard te leveren iMac met Fusion Drive of een met alleen een 256 Gb SSD Drive.

Ik heb immers ruim 2 jaar lang op mijn MacBook met de supersnelle SSD Drive gewerkt maar heb geen idee hoe snel nu een iMac met een Fusion Drive is.

Hoofdzakelijk gaat het om de snelheid van het opstarten maar ook de algemene snelheid is toch wel van belang.

 

Het nadeel van alleen een SSD Drive is dat die uitvoering schijnbaar niet meer standaard geleverd wordt dus door de leverancier moet worden omgebouwd welk meestal garantiebeperking opleverd.

Iemand ervaring met een Fusion Drive?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als hij door de leverancier wordt omgebouwd (BTO - Build To Order) zal je zeker geen garantieverlies hebben. Ik zou persoonlijk voor de SSD gaan. Een fusiondrive is beslist sneller dan een harde schijf, maar haalt het niet bij een echte SSD en als je dat gewend bent.....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik dacht van één van de leveranciers door liet schemeren dat ik dan mijn volle garantie verlies, toch nog eens wat verder spitten.

Nu heb ik de MacBook niet dagelijks nodig maar als ik deze moet opstarten vind ik het wel fijndat dit vlug gebeurt.

 

Ik gebruik deze waarschijnlijk ook in de 5 maanden overwintering in Spanje om daarop TV vanuit mijn VU+ SOLO 4K te streamen, althans als ik tot die tijd geen passende oplossing heb gevonden om de TV beelden direct naar mijn Samsung Smart TV te streamen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij je iMac besteld en daarbij een SSD meteen laat inbouwen lijkt het mij sterk dat je geen garantie zou hebben. Ook al zou Apple zelf geen garantie meer geven moet de shop, waar je hem koopt, nog steeds de garantie afhandeling doen. De shop is verantwoordelijk voor de garantie, onafhankelijk wat een leverancier doet.

 

Als ze gaan zeggen, we leveren hem met SSD maar je verliest al je garantie zou ik eerst toch eens bij anderen gaan shoppen. Trouwens ik denk dat dit wettelijk geen eens zou kunnen. Het zou wel een bewijs van onkunde zijn. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 6-tal maanden geleden een iMac 27" gekocht met 2TB Fusion Drive.

Ik moet zeggen dat het vliegensvlug gaat. Ik merk geen verschil met mijn MacBook Pro met SSD schrijf.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dat is goed om te horen.

Ik moet het toch hebben van de enkeling die zowel een Fusion Drive als SSD Drive in gebruik heeft anders blijft het maar gissen.

Nu is mijn keuze in elk geval beduidend ruimer.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...