Ga naar inhoud


360 J511C Dashcam (Gearbest)


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Vandaag een review van een dashcam van het merk 360.

 

Gearbest stuurde ons deze 360 J511C gratis, maar zoals altijd hebben zij geen enkele invloed op de testresultaten en is deze review zo objectief mogelijk uitgevoerd.

 

pc1.jpg

 

Zelf rij ik al een jaar of anderhalf rond met een Mini0805 en die bevalt eigenlijk prima. De Mini0805 is klein, kan goed verborgen gemonteerd worden en is erg betrouwbaar.

Toch mis ik bij de 0805 de parkeerstand, waar de camera als je uit de auto stapt vanzelf omschakelt naar schok detectie en in dat geval automatisch begint op te nemen.

Deze 360 dashcam zegt dat te kunnen, dus nemen we de proef op de som.

 

De dashcam wordt geleverd in een Apple achtige verpakking. Alles ziet er goed en degelijk verpakt uit. In de doos vinden we de camera zelf, een relatief lange USB kabel met haakse stekker, de zuignap voor op de voorruit met daar aan vast de beugel waar je de camera in klemt. Ook een bluetooth eenknopsafstandsbediening, de lader voor in de sigarettenaansteker, een 16GB micro-SD kaart en een beugeltje om kabels gemakkelijk weg te kunnen werken. Verder leveren ze een Chinees/Engelstalige manual bij.

 

HTB14ZHfRpXXXXbdaXXXq6xXFXXXp.jpg

 

De camera zelf is iets groter dan de Mini0805. Door de wat onhandige beugel met zuignap kan je de camera helaas niet in iedere auto op de meest ideale plek monteren. Een dashcam plaats je bij voorkeur zo hoog mogelijk en juist daar hebben veel auto’s tegenwoordig van die zonwerende spikkels waarop een zuignap meestal niet betrouwbaar bevestigt kan worden.

In de testauto moesten we de camera dus net onder de houder van de spiegel monteren. Daar zit hij op zich ook niet in de weg, maar de mini0805 zat net even iets mooier, helemaal bovenaan vastgeplakt.

 

DSC01859.jpg

 

Wat na het aanschakelen van de camera direct opvalt is dat hij tegen je praat. Een matig Engels sprekende Chinese dame informeert je over de status van de camera. Dat is best handig want dat doet de 0805 niet, die produceert alleen een erg onhandig zacht toontje als er iets mis is.

Als het display van de camera uit gaat, zegt de Chinese dame iets dat ik in eerste instantie verstond als “360 dashcam is a work in progress”. Dat klinkt niet best. :D

Ik denk dat er bedoeld wordt “360 dashcam has a working process”, maar “360 dashcam is recording” zou waarschijnlijk een stuk duidelijker zijn geweest.

 

De lens van de camera biedt een kijkhoek van 165 graden. Dat is behoorlijk weid en daardoor zie je in veel gevallen ook nog een stuk van je dashboard. Dat is juist een voordeel, want daardoor is het beeld realistischer en kan je verhoudingen beter inschatten.

De camera legt het beeld vast in Full HD met 30 beelden per seconde. Er zit een Ambarella A12 chipset in en de Beeld sensor is een relatief onbekende AR-02-38 chip.

De camera beschikt ook over wifi en als je dit activeert gedraagt de camera zich als een wifi hotspot waar je jouw telefoon op aan kunt melden. Voor de iPhone en Android toestellen is er een erg goede app die momenteel helaas alleen nog in de Chinese taal beschikbaar is. Dat is erg lastig, maar na een tijdje eigenlijk best redelijk bruikbaar.

 

pc3.jpg

 

Als je in je auto stapt wordt je geïnformeerd over eventuele nieuwe parkeerstand beelden. Je kunt je telefoon eigenlijk direct met de camera verbinden en live beelden bekijken, eerdere opnames terug kijken, of je parkeerstand beelden bekijken. Als je beelden terug kijkt, stopt de camera wel met opnemen. De app stuurt ook push notificaties van nieuwe events, maar helaas wederom alleen in de Chinese taal die ik helaas niet machtig ben.

De fabrikant belooft binnenkort de Engelse taal toe te voegen aan de app. De app is best handig, want als je even snel beelden terug wilt kijken, is het aanmerkelijk eenvoudiger dat met de app te doen, dan de SD kaart in een PC te moeten stoppen.

 

Het beeld van de camera is verassend goed. Zeker voor een Full-HD camera in deze lage prijsklasse. Ook ’s avond en ’s nachts heb je prima beeld. Zelfs bij laagstaande zon en frontaal tegenlicht blijft het beeld zeer goed overeind.

 

Wat ook erg handig is, is dat camera gemakkelijk 180 graden kunt omdraaien of bijvoorbeeld naar de zijkant kunt richten. Daarmee heb ik al een prachtige middelvinger van een inhalende bestuurder vast kunnen leggen ;)

 

We kunnen er een lang verhaal van maken, maar deze 360 dashcam is vanaf heden mijn vaste bijrijder en de Mini0805 heeft dus permanent plaats moeten maken.

 

Ik wil gearbest.com hartelijk danken voor het beschikbaar stellen van het testexemplaar. Wil je de camera zelf ook kopen, doe dat dan via onderstaande link. Dat kost je niets extra, je krijgt momenteel zelfs een leuke korting (Flash Sale prijs €53.39), en je steunt daarmee ook onze website én onze reviews.

http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_616210.html?wid=4

 

* Door tijdgebrek en de temperaturen van de afgelopen weken had ik weliswaar meer dan voldoende tijd om deze 360 in de praktijk te testen, maar helaas te weinig tijd en te weinig fut voor de review. Als er interesse is, kan ik graag nog wat meer informatie geven of beelden van de dashcam toevoegen.

 


Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben erg benieuwd naar de nachtelijke beelden met tegenliggers, want juist daar laat menig dashcam het volledig afweten.

Van de prijs kun je niets zeggen als hij ook echt goed is, ik had nl. de BL1200+GPS gezien en daar zit ook de Ambarella A12 processor in (en heeft wat extra functies) maar die is wel 3 x zo duur.

 

 

Trouwens het gestuurde linkje klopt niet dan kom ik bij ontvangers uit.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B
  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van waar wordt deze verzonden?

Uit China of uit de EU in het geval van Gearbest?

Reden van deze vraag is vanzelfsprekend, de extra kosten die er nog eens bijkomen door onze inhalige regeringen.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ziet er uit als een schappelijke prijs voor een knappe dash cam, wordt die voor de zelfde prijs naar Spanje gestuurd?

Ik heb er zeker eentje nodig zoals de mensen hier rijden :P

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms zijn zuiderse landen inderdaad een probleem, maar je kan het naar iemand in NL of België laten sturen die het dan doorsturen he. Op de laatste rit ga je geen douane of btw meer betalen, we even in  een andere verpakking stoppen dan natuurlijk.

Bij mij is de vraag eerder om te weten of er nog wat bij kan komen. De mensen die hier de tests doen spreken steeds van gratis toegestuurd te krijgen, maar dan nog gelden de normale regels voor invoer.

Ontsnappen zij daar dan als bij wonder steeds aan de lucratieve uitpik methode van de douane?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Gerrit, klopt, maar het apparaat inkl verzenden is 53, en nog wat, dus wel gehouden aan inklaren en btw.

Maar wat ik niet begrijp is dat zo versta ik het dan weer het apparaat gratis krijgen, maar ook dan geen inklaren of btw betalen over de waarde. Want er staat duidelijk dat ook geschenken deze btw en inklaren over hun vel krijgen en dat de waarde hetzij de ware waarde of de door de douane aangegeven waarde is.

Dus, helemaal  gratis iets uit een niet EU land thuis krijgen is principieel niet mogelijk.

 

Ok hoor, ik krijg ook wel eens zaken die gewoon niet gecontroleerd zijn, en waar ik dus geen invoice of btw dien te betalen, maar dat is door het feit dat ze er geen controle over deden en voortgaan op de gegevens aangaande de waarde die op de documenten staan.

Maar anderzijds, als ik iets ontvang waar de waarde 50 euro is en de douane zegt ha neen he manneken, dat kan niet dan gaan zij de waarde bepalen.

Ben ik niet akkoord dan kan ik 2 zaken doen, a de verkoper contacteren en vragen me een bewijs van waarde te laten geworden, of de prijs aan welke ik het kocht. Of de link naar de website van de verkoper geven.

Dan is het wachten tot  de heren en dames van de douane de tijd hebben en nemen om de zaken na te kijken.

Blijkt alles zoals ik zeg, dan krijg ik het teveel betaalde terug, en dan durven ze soms nog te zeggen ja maar het pakket ligt hier ondertussen zo lang,,,,, dat kost dan weer zoveel.

Ik ben niet tegen taksen en belastingen.

Als ze normaal zijn, en als de regering er iets deftig zou mee doen. ik heb niets tegen belasting controleurs van welke aard dan ook, maar ik haat alle taksmensen die gaan "werken" om mensen te K*****N.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja Denis daar heb je gelijk in, ik ben inderdaad benieuwd alvorens aan te schaffen wat de eindprijs is

Weet niet wat het is in Spanje, maar in Portugal zijn DC's verboden in gebruik in de wagen.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BTW link naar de BE douane waar de gegevens voor dit soort zaken hetzelfde is als in gans de EU, is deze.

 

https://www.bpost.be/site/nl/.../Bijkomende_kosten_internationale_pakketten.pdf

 

Pdf gaat gelijk open of wordt gedownload afhankelijk hoe je browser is ingesteld.

 

@Mod's hopelijk geen fout gemaakt bij deze plaatsing.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin dit jaar twee keer, los van elkaar wat besteld daar,. Twee keer door douane gepikt. Apparaten hadden waarde van ongeveer 40 a 45. Moest in beide gevallen 20 a 22 bijbetalen.

 

Klopt dus precies 45 euro en daar 21% van is 8,40 + de inklaringskosten en je hebt jou 20 a 22 euro.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Gerrit, klopt, maar het apparaat inkl verzenden is 53, en nog wat, dus wel gehouden aan inklaren en btw.

Maar wat ik niet begrijp is dat zo versta ik het dan weer het apparaat gratis krijgen, maar ook dan geen inklaren of btw betalen over de waarde. Want er staat duidelijk dat ook geschenken deze btw en inklaren over hun vel krijgen en dat de waarde hetzij de ware waarde of de door de douane aangegeven waarde is.

Dus, helemaal  gratis iets uit een niet EU land thuis krijgen is principieel niet mogelijk.

 

 

jawel hoor dat kan als het onder de 22 euro is, en ja sommigen nemen daar een loopje mee en maken dan van een werkelijke waarde van 50 euro ook 22 euro. Maar wees blij dat de douane daar niet intrapt, want dan zou plots heeeeeeeel veel op papier niet duurder zijn dan 22 euro. 

Daarom is het ook zo goedkoop om te kopen in het buitenland ipv. hetzelfde product hier in eigen land te kopen, want daar betalen ze geen BTW ed. omdat het naar het buitenland wordt gestuurd hoeven ze niet aan garantie voorwaarden te voldoen, hoeft hun product niet goedgekeurd te worden voor de Europese markt enz.

De inklaringskosten ed. worden geheven omdat hier de post verplicht is om aangifte te doen bij de douane en belasting en de kosten die ze daarvoor maken worden doorberekend.

Hier een linkje met de uitleg van tante posthttps://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/pakket-uit-het-buitenland/bijkomende-kosten-bij-het-importeren-van-goederen-uit-het-buitenland/

Daarbij moet je rekenen dat als niemand BTW en andere belastingen zou betalen jij niet naar de dokter zou kunnen, er geen wegen onderhouden werden, er geen openbaar vervoer onderhouden kon worden, er geen uitkeringen meer betaald kunnen worden, enz. enz.

De BTW (wie betaald dat nu wel graag) is nu eenmaal een van de inkomsten bronnen van de overheid waar o.a ons volledige sociale stelsel mee in de benen wordt gehouden en zouden we geen belasting (meer) betalen dan is simpelweg ook geen geld meer om van alles te kunnen betalen wat wij nu allemaal zo normaal vinden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had trouwens op youtube nog wat filmpjes van deze dashcam gevonden

https://www.youtube.com/watch?v=exHkC9B_ol4

Hier zie je dat alles toch wel in het engels is en ook de app in het engels, helaas is de beeldkwaliteit toch wel minder dan wat ik zou verwachten.

https://www.youtube.com/watch?v=M4wpj9LDO-U

Hier kun je de werking van de parkmode zien, let daarbij vooral op de persoon die aan het vegen is.

Het lijkt er op dat deze dashcam geactiveerd wordt door trilling maar dat hij niet terug gaat in de tijd en begint met opnemen voordat deze trilling is ontstaan.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...