Ga naar inhoud


2 routers achter Ziggo modem


Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

 

Ik ben mijn netwerk aan het uitbreiden en nu heb ik het volgende gedaan. Ik heb mijn Ziggo's modem/router in bridge modus laten zetten om gebruik te maken van mijn eigen routers. Ik heb 2 Dlink routers uit de DIR serie ( dir 636 en dir 868). Omdat ik na het in brigde modus zetten van mijn modem/router maar beschikking heb over LAN poort 1, heb ik er een switch tussen gezet. Router A (dir 868) op de begane grond werkt perfect. Router B ( dir 636) krijg ik boven met geen enkeke mogelijkheid aan de praat zowel via internet aansluiting als LAN poort 1 op deze router. Router is wel verbonden met de switch. Zie ik

Iets over het hoofd??

  • Like 1

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt maar 1 extern ip adres die kijgt dus router 1.

Router 2 kan het schudden in de huidge opstelling.

 

Je zult op router 2 de dhcpserver moeten uitschakelen en een lanpoort van deze router doorlussen naar een lan poort van router 1.

Feitelijk schakel je daardoor eventuele router functies van router 2 uit, blijft over de switch functie en eventuele wireless.

Link naar reactie
Delen op andere sites

of router 2 zijn wan kant op dhcp zetten en lan kant doe je wat je wil.Hij krijgt dan zijn wan adres van router 1.Maar waarom heb je uberhaupt 2 routers nodig in 1 netwerk ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

daarom de vraag : Maar waarom heb je uberhaupt 2 routers nodig in 1 netwerk ? Tenzij je 2 onafhankelijke subnets wil maken die elkaar niet kunnen zien. Maar dat kan meestal ook op 1 router door LAN poorten apart te configureren.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

daarom de vraag : Maar waarom heb je uberhaupt 2 routers nodig in 1 netwerk ? Tenzij je 2 onafhankelijke subnets wil maken die elkaar niet kunnen zien. Maar dat kan meestal ook op 1 router door LAN poorten apart te configureren.

Omdat ik nog een dlink router over heb en aangezien mijn wifi signaal niet eens tot aan mijn 1e etage komt, heb ik deze maar in gebruik genomen.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan stel je die gewoon in als access point.Gewoon ook als bridged instellen tussen WAN en LAN of nog makkelijker : je sluit de kabels aan op de lan kant.Makkelijker is gewoon een goedkoop access pointje te kopen.Kost je 10 euro.Of een wifi point (wifi extender aangesloten via lan kabel)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo modem uit bridge halen de andere router met de wan kant op lan poort aansluiten dan werkt het. Met deze optie zie je bepaalde apparaten niet meer.

Wat je ook kunt doen maar wat niet altijd werkt is de LAN van de router op de lan van het modem aansluiten geef dan de router een vast ip adres en schakel dhcp uit.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 5-8-2017 om 18:51 zei theparasol:

Je hebt maar 1 extern ip adres die kijgt dus router 1.

En met IPv6?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij IPv6 niet als het goed is.

Dan zou elk device een WAN adres moeten krijgen.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen elk intern device krijgt een zelfgegenereerd IPv6 adres van de router - dat zichtbaar is in enkele gevallen van buiten maar dat is niet het WAN adres 

World Area Net is ook bereikbaar, de interne IPv6 adressen niet

 

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...