Ga naar inhoud


Geen gmail email via mobiel netwerk.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

Ik gebruik de Huawei p8 lite met de gmail app, om mijn gmail mails en mijn provider mails binnen te halen.

Onder Wi-Fi, gelijk welke, geen probleem.

Helaas als ik via mobiele data 4G werk, komen enkel mijn provider mails binnen, maar mijn gmail e mails niet. Ik werk via telenet.

Iemand gekend met dat probleem, en indien ja, hoe op te lossen?

Ik denk, dat dit niet ermee te maken heeft, maar ik zal het toch vermelden, dat alle verslindende data gebruikers zoals fb,Twitter,immo,skype etc geblokkeerd zijn via het mobiel netwerk.

  • Like 1

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn provider mail is imap.

Maar bij de gmail app en mijn gmail adres, kan je daarvan niks instellen.

Nogal merkwaardig dat gmail met de Gmail app niet gaat, daar die ook van Android is. En is gmail de app en android niet allemaal van Google?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ga je generaliseren want het werkt bij JOU iet om welke reden dan ook.

 

Ik gebruik al jaren Android i.c.m. Gmail en dat functioneert uitstekend.

 

Misschien moet je eerst even (al dan niet tijdelijk) de blokkeringen die jij in jouw toestel hebt aangebracht opheffen en dan kijken wat er gebeurt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou me verbazen dat de blokkering van bovenstaande apps, deze problemen geven.

Maar ik zal volgende week eens een kruistest doen met gsm en sim kaartje.

En wie weet, het is een nieuwe smartphone, misschien wel een fout? Want ik had vroeger nooit mobiel gebruikt, had overal wifi waar ik ging en bij deze telefoon er nog nooit bij stil gestaan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal ik uitzoeken. Daarom een kruistest.

Als ze met dommel wel binnenkomen en dan?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem opgelost.

Google play services moet toegang hebben tot het mobiel netwerk.

Nadat ik die toegang gaf tot het mobiel netwerk, en de gsm herstarte, kwamen de gmails via het mobiel netwerk binnen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...