Ga naar inhoud


Probleem met synchronisatie Google Drive


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik gebruik voor de synchronisatie van mijn gegevens van de Macbook zowel iCloud als Google Drive.

Tot voor kort functioneerde het synchroniseren van alle data naar Google Drive perfect.

Op mijn Macbook is een map aangemaakt genaamd 'Google Drive' en daarin staan alle gegevens die ook op Google Drive gesynchroniseerd zijn.

Als ik gegevens in de map 'Google Drive' muteerde werden die zonder meer automatisch naar Google Drive gesynchroniseerd.

Vandaag constateerde ik dat dit niet meer functioneerde, of dit te maken heeft met de nieuwe versie High Sierra weet ik niet kan ook nergens iets vinden waar daarop wijst.

 

Als ik probeer om de synchronisatie zoals altijd gebruikelijk te activeren krijg ik een vage foutmelding waar ik niets mee kan, zie bijlage.

Dat gebeurd als ik de map 'Google Drive' als de te gebruiken map voor de synchronisatie aanwijs.

 

Iemand een idee wat met de melding wellicht bedoeld wordt?

 

 

 

 

Schermafbeelding 2017-08-26 om 21.35.30.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voordat k deze topic plaatste had ik al gezocht maar niets hierover kunnen vinden.

Uiteindelijk heb ik toch de oorzaak op de Google site / Help forum kunnen achterhalen.

 

In het kort komt het erop neer dat Apple bij de upgrade naar High Sierra is overgestapt van het HFS+ naar het APFS file systeem.

De Google Drive synchronisatie ondersteund echter alleen het HFS+ file systeem dus daar zal een aanpassing moeten plaatsvinden, mij benieuwen of die er überhaupt komt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De foutmelding gaf het al aan ;)  Google past dat echt wel aan en wellicht is er al een update als High Sierra officieel uit komt. Het is nu niet voor niets een Beta om dit soort bugs eruit te halen. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit geval zal Google dus over de brug moeten komen en dat APFS in High Sierra komt is al maanden bekend vanaf de WWDC (begin juni)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je iOS devices draaien er ook op hoor ;)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik constateerde dat de overstap naar APFS ook invloed heeft op de werking van het cloneprogramma SuperDuper!.

Ook dit programma kan nog niet omgaan met het APFS filesysteem.

 

Ben nieuwsgierig of alle hieraan gerelateerde programma’s ook weer dienovereenkomstig worden aangepast.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook zij zullen wel moeten. Installatie van een nieuw iOS/MacOS versie gaat altijd erg snel. Ze zouden per dag miljoenen gebruikers gaan missen als ze niet aanpassen.

 

Mijn ervaring is dat bij een nieuwe iOS/MacOS versie je de eerste paar weken enorm veel updates krijgt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...