Ga naar inhoud


kan ik een UTC 2950L-5.0 vervangen voor een TS2951-5.0 smd


daltonagf

Aanbevolen berichten

hoi,

ik ben op zoek naar het volgende IC: UTC 2950L-5.0, die kan ik echter helaas nergens vinden,

de  TS2951-5.0 smd, die heb ik door een tip van iemand weten te vinden

deze twee lijken heel veel op elkaar, alleen zijn er toch wat kleine verschillen,

kan ik IPV de 2950 de 2951 gebruiken, of krijg ik dan problemen?

ik heb ook de link van de  datasheet ,

UTC 29850L  -5.0    http://www.ormix.riga.lv/ru/catalog/showpdf/name/ee93b5ad5c94423625494112267ed9ef.PDF/

TS2951-5.0 smd      https://www.digchip.com/datasheets/parts/datasheet/660/TS2951CS-5_0-pdf.php

 

mvg

 

rob

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb even vluchtig beide datasheets doorgekeken. De UTC is de originele, toch? De TS2951 zal niet als vervanger kunnen dienen, aangezien deze een extra feedback nodig heeft (anders qua functionaliteit). De 2950 is ook een vaste 5V regelaar en de 2951 een variabele met feedback (kan ook wel vastgezet worden op 5V, maar vereist paar extra componentjes).

 

Zo even vervangen is met die TS er niet bij denk ik, daar komt iets meer bij kijken (paar weerstandjes voor feedback circuit). Als je enkele printbanen kunt onderbreken (als ze al niet verbonden zijn, omdat de vaste 5V minder functionaliteit heeft) en omleiden via een eigen schakelingetje moet het wel lukken, hangt er ook vanaf of je er de ruimte voor hebt natuurlijk

aangepast door drMacFaulty
Toelichting

- ODROID-XU4 Server (TVHeadend v4.2.x (daily stable build), 4x Technisat SkyStar USB HD, Debian Jessie).

- FRITZ!Box (freetz) (OSCam v1.20-unstable latest met Argolis TripleReader+ voor uitgifte aan ODROID).

- Raspberry Pi 2B Client achter LCD TV (LibreElec v8.x, Kodi 17.x), iDevices (TvhClient App).

-- Triax 64cm, CanalDigitaal Quad Triple LNB, kabellengte 45m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In welk app zit dat ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoopte voor je dat hij op een van mijn sloop printen zou zitten , helaas niet .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Steve Inderdaad is dit geen probleem, moet er alleen wel wat verbouwd worden ;)

 

@daltonagf Zelf stel ik het altijd op prijs om ook links van andere fora erbij te linken waar je hetzelfde topic opent, ook voor anderen die hetzelfde probleem hebben en voor misschien andere nuttige tips uit andere fora. Zag je topic namelijk vandaag ook voorbij komen op CircuitsOnline (zelf ook lid).

 

De shutdown en error pins lijken niet gebruikt te worden is daar gezegd, dus wellicht dat je een TO92 kunt verbouwen op de print, zoals Steve al aangaf, of dat er nog wel andere ICs zijn in de SOIC-8 package met de Vin, Vout en GND op dezelfde pennen.

 

Ook zeg je op CircuitsOnline dat je de 2951 gaat proberen. Hier niks op tegen, maar daar moet je wel even een feedback netwerkje aan hangen, anders werkt het niet. Staat wel een formule voor de feedback in de datasheet (pag. 5): https://www.digchip.com/datasheets/download_datasheet.php?id=2210007&part-number=TS2951CS-5.0

 

Voor anderen, link naar CircuitsOnline, lijkt mij fair om dit te linken: https://www.circuitsonline.net/forum/view/138464

aangepast door drMacFaulty

- ODROID-XU4 Server (TVHeadend v4.2.x (daily stable build), 4x Technisat SkyStar USB HD, Debian Jessie).

- FRITZ!Box (freetz) (OSCam v1.20-unstable latest met Argolis TripleReader+ voor uitgifte aan ODROID).

- Raspberry Pi 2B Client achter LCD TV (LibreElec v8.x, Kodi 17.x), iDevices (TvhClient App).

-- Triax 64cm, CanalDigitaal Quad Triple LNB, kabellengte 45m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik wist niet dat ik hier een link mocht plaatsen van een ander forum , goed dat je dat nu hebt gedaan.

als ik er een met een TO92 behuizing plaats dan moet ik alleen de drie pinnen. Vin, Vout en GND  op de juiste plaats aansluiten,

 

Mvg. Rob

Bedankt voor de reacties

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...