Ga naar inhoud


windows 10 fall creators update


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

16 uur geleden zei Penthe:

Wat niet is kan nog komen het is wel zo dat ik mijn laptop regelmatig heel zwaar belast en daar kan Windows in het algemeen al heel slecht tegen.

 

Wel opletten met de Fall Creators update want na 15 dagen gooit hij zelf de SMB10 eraf en dan kun je ineens je wat oudere apparaten op het netwerk niet meer bereiken, daar ze je ook verders niets van terug op je computer. Ik moest de zaak terug installeren want ik heb nog een vrij oude NAS die geen firmware upgrades meer krijgt.

 

 

Daarom maak ik ALTIJD een backup van mijn c-schijf voordat ik een nieuwe build installeer.

Het kost mij een paar minutjes met AOMEI Backupper (gratis) en het heeft mij nog nooit in de steek gelaten.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Vanmorgen deed Microsoft het weer, oude GFX driver installeren onder Windows 10 en mijn hele systeem weer met foute berichten.

 

Capture.JPG.456fb52bc839afa484b39ed21daab135.JPG

 

Ik heb de hele zooi er weer af moeten gooien en opnieuw installeren van de juiste en actuele drivers , daarna kwam Windows 10 weer aanzetten met die oude foute driver die ik gelukkig voortijdig kon wegwerken met de MIni Tool. Ook het feit dat er maar 1 gedeelte van de drivers wordt aangeboden die niet zonder deel 2 kan waardoor je gehele systeem voledig gesloopt wordt. Ga vooral zo door Microsoft :(

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

In een van mijn laptops zitten twee videokaarten !?

eentje van Radeon en eentje van Intel.

 

Na deze update duurd het zeer lang eer het beeld verschijnt.

Schakel ik de Radeon uit heb ik onmiddelijk beeld.

 

Maar regelmatig wordt de Radeon toch terug ingeschakeld?!

 

Zelfs de nieuwste drivers van Radeon verhelpen dit probleem niet.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

De update die je onder Windows 10 krijgt is foute boel, de laatste Radeon drivers bij AMD zelf zijn goed. Dus download de web installer eens bij AMD, de gene die automatish de juiste driver voor je installeert. En gebruik de Windows Update Minitool om de Radeon update van Microsoft te verbergen. Anders staat die er morgen gewoon weer op.

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

wel, dat probleem kennen we natuurlijk ook al iets langer dan vandaag

dat bepaalde laptop merken in elkaar geschroefd worden zonder een fatsoenlijke ondersteuning en ook voor twee grafische kaarten onboard geen drivers aanleveren

en dan windows maar de schuld geven

:whistle:

ladida

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo denken ze bij microsoft ook altijd dat hun drivers beter zijn dan de realtek- en de broadcom drivers en daarmee verpesten ze je netwerk weer eens tot de instellingen aan toe.

Ik heb geen groen ethernet maar dat zetten ze wel weer om en kan ik het weer terug zetten en meer van de instellingen die dan weer aangepast zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...