Ga naar inhoud


windows 10 fall creators update


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

18 uur geleden zei Penthe:

Dat had ik ook al zien staan maar disable pas als het duidelijk is waarom Microsoft het enabled heeft gezet, dat doen ze namelijk niet voor niets. De tijd zal het leren. Ik heb een 64 bits systeem voor de duidelijkheid.

 

 

Op sommige computers staat er in het startup menu slechts 1 van de 2 volgende shortcuts, op andere computers staan ze allebei

MSACui.exe 

MSACuiL.exe

 

MSACuiL.exe zorgt ervoor dat het Defender ikoontje in de system tray komt te staan - handig om te zien of je veilig of onveilig bent, en je kan er bovendien de user-interface mee openen).

MSACui.exe is de user-interface zelf - die zal ik zelf wel oproepen wanneer ik daar eens zin in heb maar ik moet hem niet ongevraagd voor mijn snuffel krijgen bij elk boot of logon.

 

Waarom ze op sommige machines allebei in de system tray staan is mij nog niet duidelijk, maar eigenlijk hoeft geen van beide er te staan opdat Defender bij het starten van de machine zijn werk zou doen in de achtergrond.

 

Heb jij intussen iets meer of anders gevonden ?

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hier de "tweede" computer als eerste van de nieuwe Fal Creators Update voorzien, aangezien dat zonder problemen was gegaan had ik daarna de HP probook 650 G1 laptop ook bij laten werken en dat ging ook goed.

Vandaag deze, mijn hoofd computer willen bijwerken maar nu is het een nieuwe Windows 10 FAIL Creators Update en lukt het niet, oude files weer gewist en opnieuw geprobeerd, weer waardeloos.

Toen de oplossing gezocht door met de media creationtool een opstartbare USB te maken en die gaf na de opstart de volgende fout;

"foutcode 0x1900101-0x40017 de installatie is mislukt in de fase SECOND_BOOT met een fout tijdens de BOOT-bewerking", dus weer terug naar de voorgaande versie.

Dus de oplossing met CD maar genomen en daar werkte het ook al niet mee en de ellende is dat het aldoor bijna aan het einde van de totale verwerking is, zoek nu naar een volgende oplossing om weer te proberen.

 

 

Alles hier onder dus ook al doorgenomen.

----------------------------------

  

xC1900101-fouten
??Een fout die met 0xC1900101 begint, is meestal een stuurprogrammafout. Als u een van deze foutcodes ziet, probeer dan eerst de volgende stappen om het probleem op te lossen. Als deze stappen niet werken, raadpleegt u Fouten met Windows 10-upgrades oplossen voor uitgebreide technische informatie.

  

    0xC1900101 - 0x20004
    0xC1900101 - 0x2000c
    0xC1900101 - 0x20017
    0xC1900101 - 0x30018
    0xC1900101 - 0x3000D
    0xC1900101 - 0x4000D
    0xC1900101 - 0x40017


    Zorg dat er voldoende ruimte is op uw apparaat. Uw apparaat vereist ten minste 16 GB vrije ruimte voor de upgrade van een 32-bits besturingssysteem of 20 GB voor een 64-bits besturingssysteem. Voor meer informatie ?raadpleegt u Schijfruimte vrijmaken in Windows 10?.
    Voer Windows Update enkele keren uit. Download en installeer alle beschikbare updates in Windows Update, met inbegrip van software-updates, hardware-updates en stuurprogramma's van derden. Gebruik de probleemoplosser voor Windows 10 om fouten met Windows Update te herstellen.
    Controleer stuurprogramma's van derden en download eventuele updates. Stuurprogramma's van derden en installatie-instructies voor eventuele hardware die u aan uw apparaat hebt toegevoegd vindt u op de website van de fabrikant.
    Koppel aanvullende hardware los. Verwijder alle externe opslagapparaten en stations, dockingstations en andere hardware die u mogelijk op uw apparaat hebt aangesloten en die niet nodig zijn voor de basisfunctionaliteit.
    Controleer Apparaatbeheer op fouten. Selecteer de Startknop en typ apparaatbeheer in het zoekvak op de taakbalk. Kies Apparaatbeheer in de resultaten. Zoek in het venster dat wordt weergegeven naar apparaten met een geel uitroepteken ernaast (mogelijk moet u elke categorie selecteren om over te schakelen naar de lijst met apparaten). Druk op de naam van het apparaat en houd vast (of klik erop met de rechtermuisknop) en selecteer Stuurprogramma's bijwerken of Verwijderen om de fouten te corrigeren.
    Verwijder beveiligingssoftware van derden. Zorg ervoor dat u weet hoe u uw programma's opnieuw installeert en dat u alle benodigde productcodes bij de hand hebt. Windows Defender zal uw apparaat ondertussen beschermen.
    Repareer fouten met de harde schijf. Selecteer de Startknop en typ opdrachtprompt in het zoekvak op de taakbalk. Kies Opdrachtprompt in de lijst met resultaten. Typ chkdsk/f C: in het venster dat verschijnt en druk op ENTER. Reparaties worden automatisch uitgevoerd op de harde schijf en u wordt gevraagd het apparaat opnieuw op te starten.
    Opmerking

    Hiervoor moet u beheerdersmachtigingen op uw apparaat hebben.
    Voer een schone herstart uit in Windows. Hier leest u hoe u dat doet.
    Herstel en repareer systeembestanden. Selecteer de Startknop en typ opdrachtprompt in het zoekvak op de taakbalk. Kies Opdrachtprompt in de lijst met resultaten. Typ DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in het venster dat verschijnt en druk op ENTER. (Lees hoe u een Windows-installatiekopie repareert)
    Opmerking

    Hiervoor moet u beheerdersmachtigingen op uw apparaat hebben.

Andere veelvoorkomende fouten

??In de volgende tabel worden de meest voorkomende upgrade- en installatiefouten vermeld, evenals wat u kunt doen om deze te verhelpen. Als u nog steeds problemen ondervindt bij het upgraden of installeren van Windows 10, neemt u contact op met Microsoft Ondersteuning.
Fout    Betekenis en oplossing
0x80073712     Een bestand benodigd voor Windows Update is beschadigd of ontbreekt.
0x800F0923    Dit kan erop wijzen dat een stuurprogramma of andere software op uw pc niet compatibel is met de upgrade naar Windows 10. Neem contact op met de Microsoft-ondersteuning voor informatie over hoe u dit probleem oplost.
0x80200056     Dit betekent mogelijk dat het upgradeproces onderbroken is omdat u per ongeluk de pc opnieuw hebt opgestart of u hebt afgemeld bij uw pc. Probeer de upgrade opnieuw uit te voeren en zorg ervoor dat uw pc is aangesloten en ingeschakeld blijft.
0x800F0922    
Deze fout betekent mogelijk dat uw pc geen verbinding kan maken met de Windows Update-servers. Als u een VPN-verbinding gebruikt om verbinding te maken met een bedrijfsnetwerk, verbreekt u de verbinding met het netwerk en schakelt u de VPN-software uit (indien van toepassing). Vervolgens voert u de upgrade opnieuw uit.

De fout kan ook betekenen dat er onvoldoende vrije ruimte is op de partitie Door systeem gereserveerd. U kunt dit probleem mogelijk oplossen door software van derden te gebruiken om de door het systeem gereserveerde partitie uit te breiden.
Fout: De updates kunnen niet worden voltooid. Wijzigingen ongedaan maken. Schakel uw computer niet uit.

Fout: Fout bij het configureren van Windows-updates. Wijzigingen ongedaan maken.
    
Dit zijn algemene fouten die mogelijk worden weergegeven als een Windows-update mislukt. U hebt de specifieke foutcode nodig om na te gaan hoe u het probleem het beste kunt oplossen.

U kunt de foutcode voor de mislukte update vinden door uw updategeschiedenis te controleren. Zoek naar de update die niet is geïnstalleerd, noteer de foutcode en neem contact op met Microsoft Ondersteuning.


U kunt als volgt de geschiedenis van uw updates bekijken in Windows 8.1:

    Open Windows Update door vanaf de rechterrand over het scherm te swipen (of met een muis de rechterbenedenhoek van het scherm aan te wijzen en de muisaanwijzer naar boven te bewegen). Selecteer achtereenvolgens Instellingen  > Pc-instellingen wijzigen > Bijwerken en herstellen > Geschiedenis van uw updates weergeven.

U kunt als volgt de geschiedenis van uw updates bekijken in Windows 7:

    Selecteer de Startknop Start button icon
    . Typ update in het zoekvak en selecteer vervolgens in de lijst met resultaten Windows Update > Geschiedenis van updates weergeven.

Fout: De update geldt niet voor uw computer.    Deze fout kan betekenen dat de vereiste updates niet op uw pc zijn geïnstalleerd. Controleer of alle belangrijke updates zijn geïnstalleerd op uw pc voordat u een upgrade probeert uit te voeren.
0xC1900208 – 0x4000C    Dit betekent mogelijk dat het upgradeproces wordt geblokkeerd door een niet-compatibele app die op uw pc is geïnstalleerd. Zorg ervoor dat alle niet-compatibele apps worden verwijderd en probeer vervolgens opnieuw te upgraden.
0xC1900200 – 0x20008
0xC1900202 – 0x20008
    Dit betekent mogelijk dat uw pc niet voldoet aan de minimumvereisten voor het downloaden of installeren van de upgrade naar Windows 10.
0x80070070 – 0x50011
0x80070070 – 0x50012
0x80070070 – 0x60000
    Dit betekent mogelijk dat uw pc niet over voldoende vrije schijfruimte beschikt om de upgrade te installeren. Maak ruimte vrij op het station en probeer het opnieuw.

 

werk_in_uitvoering.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De onwillige hoofdcomputer de gisteren, 19 oktober 2017, nog een FAIL creators update van windows 10 had en telkens weer terug ging naar de voorgaande versie werkt nu goed.

Het is nu dus wel de fall creators update windows 10 en wat er eerder aan mankeerde weet ik niet, wel de internet radio, welke ook in het apparaat-beheer weergegeven werd, losgekoppeld tijdens de update.

Verder ook de firmware aangepast van de crusial ssd maar ook van de westerndigital harddisks en toen dat gereed was een restart en de update aangezet waarna alles netjes is gegaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als microsoft nu ook eens van je persoonlijke settings afblijft tijdens zo'n update dan komen we er wel.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/19/2017 om 17:07 zei Pluizebol:

 

Op sommige computers staat er in het startup menu slechts 1 van de 2 volgende shortcuts, op andere computers staan ze allebei

MSACui.exe 

MSACuiL.exe

 

MSACuiL.exe zorgt ervoor dat het Defender ikoontje in de system tray komt te staan - handig om te zien of je veilig of onveilig bent, en je kan er bovendien de user-interface mee openen).

MSACui.exe is de user-interface zelf - die zal ik zelf wel oproepen wanneer ik daar eens zin in heb maar ik moet hem niet ongevraagd voor mijn snuffel krijgen bij elk boot of logon.

 

Waarom ze op sommige machines allebei in de system tray staan is mij nog niet duidelijk, maar eigenlijk hoeft geen van beide er te staan opdat Defender bij het starten van de machine zijn werk zou doen in de achtergrond.

 

Heb jij intussen iets meer of anders gevonden ?

Ik heb me eerst verdiept in andere meer belangrijke problemen namelijk mijn gfx die weer overgenomen werd door Microsoft terwijl ik die drivers keurig up to date hou, maar elke keer als ik een poging onderneem het recht te zetten begint Windows automatisch weer de boel te slopen, aangezien beiden online installaties zijn. Ik denk dat ik de minitool moet gaan gebruiken om de Microsoft updates uit te schakelen en dan die van AMD zelf weer te installeren anders blijft dit een vervelende loep. Morgen weer een dag want er zijn ook andere dingen dan een computer in het leven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
11 uur geleden zei Penthe:

Microsoft moet ook van de drivers afblijven als deze de laatste zijn en deze niet vervangen met die van Microsoft, kost je legio aan tijd om alles weer goed te krijgen.

 

Dat zou inderdaad fijn zijn als ze ook daar vanaf blijven.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-10-2017 om 20:16 zei apkay:

Wheee na de update helaas weer,zwarte balken rond mijn windows scherm.

heb een iiyama prolite e2773HDS.

heb in het verleden,na instal win 10,in het register aanpassingen gedaan.

volgens mij iets met "standaard 50 hertz" en 80.

weet niet meer waar ik het moet aanpassen.

moest toen binare alles naar nul zetten in 2  mapjes.

kan het niet meer vinden op google.

help help.

 

Hallo apkay !

Die fix is o.a. hier te vinden: https://www.infopackets.com/news/9652/how-fix-windows-10-black-border-shrinking-screen

Ik heb de fix bij vorige Windows 10 upgrades met succes gebruikt voor mijn niet langer gesupporte HD4650 graphics kaart.

 

Maar helaas: bij mij blijkt de fix nu niet meer te werken, de zwarte balken blijven  :-(

 

Groet, Henk

 

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe groot is de download van falling 10?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...