Ga naar inhoud


windows 10 fall creators update


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Op alle windows 10 devices hier (laptops / desktops / tablets) en mijn zakelijke laptop geen enkel probleem gezien. Enige uitdaging was opnieuw activeren na een moederbord vervanging, maar ook dat is netjes opgelost. Ik vind het prima zo.

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij staat hij er op vanaf dag 1 (desktop, laptop en notebook) zonder problemen tot nu toe.

1 keer wel een zwart scherm, maar dat kwam door een stroompanne :D

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is algemeen bekend dat de users op dit forum nooit problemen hebben, echter zegt Google anders. Bij mij zal het ongetwijfeld te maken hebben met de gfx want daar vecht ik al sinds het begin mee totdat AMD met nieuwe drivers komt. Deze zijn sinds kort in beta maar ik install geen beta software.

 

Edit: het zijn de meegeleverde Windows drivers voor AMD die fout zijn maar kan niet de gene van AMD er overheen installeren.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

kan zijn maar hier en bij de buren die ik heb geholpen in totaal 5 computers geen probleem duurde wel land bij de buren ruim 4 uur

geen SD erin geen AMD maar intel i3 /i5

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat niet is kan nog komen het is wel zo dat ik mijn laptop regelmatig heel zwaar belast en daar kan Windows in het algemeen al heel slecht tegen.

 

Wel opletten met de Fall Creators update want na 15 dagen gooit hij zelf de SMB10 eraf en dan kun je ineens je wat oudere apparaten op het netwerk niet meer bereiken, daar ze je ook verders niets van terug op je computer. Ik moest de zaak terug installeren want ik heb nog een vrij oude NAS die geen firmware upgrades meer krijgt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Penthe:

het is wel zo dat ik mijn laptop regelmatig heel zwaar belast en daar kan Windows in het algemeen al heel slecht tegen

 

Wat een gigantische onzin loop je weer eens uit te kramen!

Dus een cpu onder windows kan slechter tegen workload dan dezelfde cpu onder unix?

Een SSD onder windows kan slechter tegen workload dan dezelfde SSD onder unix?

 

Of begrijp ik je suggesties weer eens niet?

aangepast door theparasol
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet om de CPU maar hoe Windows het geheugen beheerd ga je veel Videos bewerken wordt al het geheugen gebruikt en raakt gedefragmenteerd na ee tijdje krijgt Windows het dan op zijn heupen, daarom wijs eens in de week te rebooten. Anders doet Windows dat ineens zelf wel een keer :)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geheugen is altijd gefragmenteerd omdat het wordt opgedeeld in pages. Dat is geen enkel probleem, geheugen is niet sequentieel. Je kunt wel last krijgen van geheugen lekken door brakke software. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn vaste computer geen problemen ondervonden. 

 

Bij de laptop duurde  het opstarten wel heel lang.

Na een paar uur zoeken gemerkt dat er twee videokaarten aanwezig zijn. 

Blijkbaar werkt een videokaart niet goed samen met de laatste Windows versie.

 

Door deze kaart uit de schakelen start de pc weer snel op.

Nu maar wachten op een nieuwe driver.

Al merk ik geen verschil met deze uitgeschakeld kaart.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik lees toch echt gedefragmenteerd... Misschien een gat in de markt: meer dan 4 Gigabyte Ram geheugen in je windows machine?

Dan is een dagelijkse ram defragmentatie aan te raden. Probeer nu 30 dagen gratis!

 

Het is natuurlijk ook al jarenlang gebruikelijk Microsoft de schuld van van alles en nog wat te geven terwijl in vrijwel alle gevallen de waardeloze idiote hardware (combinaties) van domme computer hobbyisten de ware oorzaak is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk het is de schuld van iedereen behalve Microsoft :) Window is sinds den beginne al brak geweest daar is niets aan veranderd, ja en er zit veel meer geheugen in dan 4GB anders begin je niet aan videos :) 1 ding doet misschien goed voor de Windows gebruikers ook de ow zo goede MAC gaat plat op dit soort video bewerkingen.

 

Wat het allemaal te maken heeft met een hobby ontgaat mij want ik praat toch over bedrijfs ervaringen, het gaat plat of het gaat niet plat thats the question.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar weer terug naar het onderwerp?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...