Ga naar inhoud


Password manager


Pluizebol

Aanbevolen berichten


Wat is dat nou weer voor een onzinnige opmerking. Als er geen apparaat meer werkt heb ik ook geen wachtwoorden meer nodig.

 

Ik gebruik al jaren Keepass, ook hier binnen het bedrijf beschikbaar.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tonskidutch:

geen!

allemaal niks waard als je geen apparaat mee hebt dat werkt

 

Raar antwoord !

Ik zal het maar negeren zeker ?

31 minuten geleden zei Psychosammie:

Wat is dat nou weer voor een onzinnige opmerking. Als er geen apparaat meer werkt heb ik ook geen wachtwoorden meer nodig.

 

Ik gebruik al jaren Keepass, ook hier binnen het bedrijf beschikbaar.

 

Thanks Psychosammie.

Dit ga ik deze namiddag bekijken.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind deze vooral handig om de volgende 2 redenen:

  • Eenvoudig een moeilijk wachtwoord genereren met vereiste tekens en lengte.
  • Dubbel klikken op wachtwoord zet het wachtwoord voor een paar seconden op het klembord zodat je het kunt plakken. Daardoor geen lange ingewikkelde wachtwoorden overtypen.

Tevens is er een Android app beschikbaar.

 

Ongetwijfeld kunnen andere password managers hetzelfde.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de hulp mannen.

 

Ik gebruik zelf al jaren "AnyPassword" en wanneer ik de (veel) nieuwere progjes bekijk is het toch een hele aanpassing hoor.

Daarom vrees ik dat het bij mij "AnyPassword" blijft.

 

 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik je de gratis versie uit 2005? Die zou ik toch niet echt meer vertrouwen. 

 

Als ik naar de screenshots kijk zie ik echt niet zo veel verschil hoor. 

Gewoon effe een half uurtje mee spelen en dan heb je het door. 

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal hartelijk dank voor de suggesties.

Ik heb al jullie voorstellen een voor een bekeken en ze zien er eigenlijk allemaal heel gaaf uit.

 

Ik gebruik voor het ogenblik nog steeds AnyPassword en wil natuurlijk al de info die ik erin heb zitten (en dat is nogal wat) overhevelen naar een van die nieuwere progjes.

En daar knelt het schoentje :

- Ik kan met AnyPassword een export doen naar een csv file.

- Maar ik slaag er niet in om die csv file te importeren in een van die nieuwe managers.

 

Dus vrees ik dat er niets anders op zit dan bij AnyPassword te blijven :(

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik mydigipass. Je hebt er je bookmark, met wachtwoorden. Je hebt een extern toestel nodig om een code te genereren ( kan zelfs met smartphone), zodat hacken beetje moeillijker maakt.

gaat natuurlijk niet voor programmas met login en paswoord, als dat ook de bedoeling is.

maar ergens veilig buiten de computer wegbergen, is volgens mij een van de veiligste.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Psychosammie:

Gebruik je de gratis versie uit 2005? Die zou ik toch niet echt meer vertrouwen. 

 

Als ik naar de screenshots kijk zie ik echt niet zo veel verschil hoor. 

Gewoon effe een half uurtje mee spelen en dan heb je het door. 

 

 

 

Ik gebruik de Pro versie 1.07 en die is van maart 2011

Ik gebruik hem eigenlijk heel graag maar ik vind de tekst nogal kleintjes (en die begint met de jaren kleiner te lijken :))

 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf al enkele jaren thuis en op werk met Keepass bezig.

 

Bij Keepass kan je toch een csv importeren?

 

Veel hangt natuurlijk af van de structuur die Keepass verwacht.

Als test kan je een dummy entry maken en die naar csv exporteren. Die kan dan als basis dienen om je kolommen uit de correcte csv te ordenen.

Of je kijkt even op de support page van Keepass.

Voor Keepass 2.x is er generic csv importer:

Citaat

 Generic CSV Importer

KeePass 2.x features a generic CSV importer. This tool can import almost all CSV formats. The CSV files are loaded and you can manually specify the encoding / character set, assign columns to data fields, and specify how the low-level structure looks like (usage of quotes, etc.).

To start the generic CSV file importer, click 'File' -> 'Import' and choose 'Generic CSV Importer'.

Generic CSV Importer

Details about the generic CSV importer (with descriptions of the options, examples, etc.) can be found on the Generic CSV Importer help page.

 

 

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei De_Perre:

Ik ben zelf al enkele jaren thuis en op werk met Keepass bezig.

 

Bij Keepass kan je toch een csv importeren?

 

Veel hangt natuurlijk af van de structuur die Keepass verwacht.

Als test kan je een dummy entry maken en die naar csv exporteren. Die kan dan als basis dienen om je kolommen uit de correcte csv te ordenen.

Of je kijkt even op de support page van Keepass.

Voor Keepass 2.x is er generic csv importer:

 

 

 

OK De_Perre

Ik ben zover dat ik een geëxporteerde csv file van AnyPassword geïmpoteerd kreeg in Keepass.

Het ziet er goed uit met 1 grote MAAR:

 

In AnyPassword heb ik een 20-tal folders met daarin telkens weer een aantal keys (in mijn geval ook veelal in de vorm van notes).

Keepass importeert wel alle keys/notes maar NIET de folders.

En dat maakt het 1 ellenlange lijst met keys/notes die niet meer netjes in folders gegroepeerd zijn.

Dit werkt voor mij jammer genoeg niet.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...