Ga naar inhoud


Geen geluid op satelliet TV Vlaanderen voor zenders NPO


Isjevintus

Aanbevolen berichten

Betreft Sony KDL-32V2500

Ik heb geluid en beeld voor alle zenders op TV Vlaanderen.  Behalve voor de zenders NPO, daar heb ik enkel beeld, geen geluid. Volgens TV Vlaanderen wordt beeld en geluid op hetzelfde moment doorgestuurd en ligt het probleem niet bij hen.  Op de referentiezender 288 heb ik ook geen probleem.  Welk geluid stuurt NPO dan wel uit en kan mijn TV dat niet aan misschien ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik zie voor NPO1 2 audio-kanalen : eentje in AC3 en eentje in MPEG.

AC3 is meen ik dolby, en moet aangesloten worden op een dolby compatibele versterker, via een speciale uitgang (optical ?)

probeer eens om van audio-kanaal te veranderen, het mpeg audiosignaal zou door elk type van ontvange/tv moeten te beluisteren zijn.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met een Enigma bakje werkt moet je audio downmix (of iets gelijkaardigs) op aan zetten.

Dit kan via de gele knop.

 

Anders moet je zoals Jean-Claude al zei in het menu een ander geluidskanaal kiezen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Isjevintus

 

bij mij is het geen geluid op discovery hd showcase ,  en daarbij is de coderingsmodule of cam  hiervoor verantwoordelijk.

dit is omdat je bijvoorbeeld met aston module werkt of met alternatieve cams (software )  en het valt helaas niet te voorspellen welke problemen er kunnen optreden.

 

het kan eventueel met de officiele module ook gebeuren want die moet samenwerken met de firmware van het televisietoestel.  Dan moet je noodgedwongen  een niet officiele module gebruiken zoals aston of deltacam (unicam )  .  Firmware update of instellingen in de Sony zijn ook een mogelijke oplossing.  (landinstelling ? )

 

Hereberie1234

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...