Ga naar inhoud


Netwerkinstellingen ET8000


Pluizebol

Aanbevolen berichten


  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

14 minuten geleden zei Sjaak(k):

Heeft niets met de drivers te maken dat zijn hoofdzakelijk beeld instellingen zodra je de overscan instellingen gaat veranderen.

Als je WORKGROUP invult en je eigen netwerk heeft een andere naam, dan wordt je ET8000 ook niet gezien natuurlijk het maakt ook niet uit of er een harde schijf inzit, hij moet gewoon zichtbaar zijn, ik heb alles op THUIS staan dus ook in de smb.cfg

En die melding voor een update kun je gewoon negeren ik heb het er hier ook opstaan tot volle tevredenheid, die waarschuwing geld ook weer voor de beeldinstellingen daar moet je even met je ''pootjes'' vanaf blijven tot het driver issue verholpen is, pli6.xx zit ook al op Samba versie 4.xxxxx

  • Wanneer ik een nieuwe PLi4 flash installeer laat ik dat overscan beeld gewoon voorbij gaan want die staat altijd goed met de pijltjes precies boven, onder, links en rechts tot aan de rand van mijn scherm.Wat ik wel gedaan heb is het disabelen van de overscan in mijn Samsung TV. 
    Wil dat zeggen dat ik zonder problemen de PLi6.0 kan installeren ?
  • Op mijn machientjes is de naam van de workgroup = WORKGROUP, dus daar kan het ook niet aan liggen.
     
  • Wat stel je voor : PLi 6.0 installeren dan maar ?
    Maar wat als het fout loopt, kan ik dan terug flashen naar PLi 4 met al mijn instellingen enz van voorheen?

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei Sjaak(k):

Gewoon doen, stel eerst Autobackup nog even in en maak een backup en de ''autoinstall'' aan, als die al niet aanstond natuurlijk, en flash hem dan naar RC6.1 die heeft de mogelijkheid om terug te gaan naar de diverse oudere images zoals de recenste Open Pli 4.0, Pli 6.0 enz.. dus wat wil je nog meer.:)

 

Voila ik heb het gedaan ....... en het is glansrijk MISLUKT :(

 

Ik heb eerst "openpli-4-release-et8000-20171216_usb" geflashed en manueel een Autobackup gemaakt : dat liep allemaal feilloos.

Dan beb ik openpli-6.1-rc-et8000-20171220_usb geflashed (met force ipv NoForce) en dat bleek goed te lopen MAAR 

  1. De menus enz kan ik allemaal perfect zien en bewerken
  2. Al mijn zenders, favorieten, enz zie ik en ik kan er ook op afstemmen
  3. Maar ik krijg op alle zenders zwart beeld
    Wanneer ik afstem op eender welke zender zie ik effe onderaan in beeld  al de gegevens ervan (dat is normaal) maar daarna blijft het beeld zwart.

Ik heb er voorlopig terug "openpli-6.1-rc-et8000-20171220_usb" op geflashed en alles werkt weer.

 

Wat deed ik verkeerd of waarom werkt het niet ?

 

PS.

Tijdens de instelling van autobackup heb ik al lang geleden alle files/folder aangevinkt die ik zag : misschien ligt het daar aan ?

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei catw:

Softcam wel weer ingeschakeld?

 

 

Nee, dat wordt dus straks opnieuw 6.1 flashen en Oscam erbij sleuren.

Maar nu mag het niet (op straffe des doods) want madam zit met een dreigende deegrol klaar naar TV te kijken .... maw ik moet er af blijven.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei catw:

Softcam wel weer ingeschakeld?

 

 

Nee, dat wordt dus straks opnieuw 6.1 flashen en Oscam erbij sleuren.

Maar nu mag het niet (op straffe des doods) want madam zit met een dreigende deegrol klaar naar TV te kijken .... maw ik moet er af blijven.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik heb RC 6.1 terug geflashed.

Maar geen beeld op TV-Vlaanderen, wel TNT France via mijn dakantenne.

IPTV radio zenders werken wel.

 

Via menu oscam geselecteerd en herstart.

Reboot

Maar geen TVV beeld noch klank.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wel TVV als provider geselecteerd? (Oscam Butler)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ook niet gedaan, (wie is de Oscam Butler anyway?)

Ik wist niet dat dit allemaal (en wat nog meer?) moest gedaan of herdaan worden hoor.

Waar diende mijn Autobackup dan voor ?

 

Kan ik ergens een checklist vinden wat er allemaal  opnieuw moet ingesteld en/of geïnstalleerd  worden ?

 

Openwebif en EPG-import werkten ook niet meer en ik zag dat zij niet gedownload konden worden om een of andere (voor mij duistere) reden.

 

Ik ben terug naar de voor mij vertrouwde "openpli-4-release-et8000-20171216_usb" en hou het voorlopig zo vrees ik.

 

 

 

 

 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai intussen weer openpli-4-release-et8000-20171216_usb

Ik heb een manuele autobackup gemaakt met precies dezelfde instellingen zoals jij toonde (dat doe ik tenandere iedere automatisch nacht om 04:00.

Die backup staat op mijn HDD.

 

En nu here we go:

De openpli-6.1-rc-et8000-20171220_usb (met force ipv noforce) op een USB stick in de tuner.

De ET8000 herstart dmv de hoofdschakelaar langs achter op het apparaat.

En hij gaat aan het flashen.

 

De hele vertoning eindigt met een prachtig schaakbord en vervolgens .... niets meer.

 

Via menu :

- Oscam herstart

- Fastscan TVV gedaan

Maar geen TVV te zien.

 

Dan maar naar instellingen gaan kijken 

Deze Plugins/Extensions zijn er

  • Audio Sync Setup
  • Auto Backup
  • Media Scanner
  • Media speler
  • Slideshow

Effe zoeken naar bv. OpenWebif en EPG

Noppes en dan het volgend scherm waar ik niet vrolijk van wordt

 

5a3ba8f9dbb85_20171221_1316252.thumb.jpg.cccff7f6a6cdd76bdf53a06bd06225f0.jpg

 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Openpli 4.0 !

 

Support = discontinued?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een nieuwe zip file ophaald moet je die van de ZEVENDE nemen, later zitten wat extra fouten is, dus deze; openpli-6.1-rc-et8000-20171207_usb.zip  2017/12/07 02:25 - 67.03MB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...