Ga naar inhoud


Richten prime focus 2m35


ALFRED

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Bijkomend probleem kan zijn, dat wanneer hij de schotel richt op Astra 1,de schutting in de weg zit.

Verder neemt een 80 cm schotel niet meer zoveel plaats in op het terras.

Tenslotte kan een Engelse buurman zo maar veel geld over hebben voor deze schotel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


deze klem is misschien ook nog een oplossing 

kan je toch verschillende kanten me uit gaan

multifeed-4-lnb-houders-500x500.jpg

27595133.jpg

post-60869-0-25412600-1413810251.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb meerdere malen dit soort schotels aangepast met een 2e LNB, om de 23,5 te ontvangen. daarvan ging het bij enkele niet. daar zat dus 1 van de stangen dusdanig in de weg dat ik de LNB niet juist kon plaatsen!. Dus: LNB bijna recht ( haha, 15 graden) en rustig naar westen draaien. Moet lukken.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef maar een grotere schotel ik heb altijd een te grote schotel heeft het voordeel dat bij regen en zware bewolking je beeld houdt. 

Regelmatig meegemaakt dat mijn schotel van 1,8m in die tijd goed beeld hield terwijl de 2,5 m schotel van kabel kopstation geen beeld meer gaf. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Frans B

 

Welke beugel gebruikte je om een lnb met een hals van 40mm naast de primefocus-lnb-feedhorn die een hals heeft van 25mm. Dit is 2mm groter dan een lnb met een dunne hals van 23mm waar verloopringen voor zijn.

 

feedhorn invacom adf120 maatvoering.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de praktijk, als je 80 km hebt gereden, en hier op kreta ergens in de middle of nowhere, zal je moeten improvizeren. O heb beugels gemonteerd op de bevestigings schroef van de stang die naar de schotel gaat! Helaas geen foto van gemaakt. kartelring ertussen en goed vastdraaien! Beugel daarna torderen zodat je de juiste richring voor de LNB hebt en het werkt. Gelukkig hebben nu de meesten hier dit niet meer nodig.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Frans B:

Ik heb meerdere malen dit soort schotels aangepast met een 2e LNB, om de 23,5 te ontvangen. daarvan ging het bij enkele niet. daar zat dus 1 van de stangen dusdanig in de weg dat ik de LNB niet juist kon plaatsen!. Dus: LNB bijna recht ( haha, 15 graden) en rustig naar westen draaien. Moet lukken.

Als bij ALFRED een stang in de weg zou zitten voor de 19.2 lnb , is het altijd nog mogelijk door de 12 (!) schroeven waarmee de schotel aan de ringbuis zit , los te maken en de schotel één  of twee gaten verschoven , weer te monteren .

Uiteraard de skew van de centrale lnb weer  corrigeren .

Maar als hij niet in 23.5 geïnteresseerd is , is even verstellen naar 19.2 een stuk makkelijker .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...