Ga naar inhoud


Emigreren naar Aruba met dreambox


Bart1976

Aanbevolen berichten

Hi, 

Ik ga in juli emigreren naar Aruba. Ik wil mijn dreambox graag meenemen hier naar toe. Nu hebben ze daar een andere voltage en hertz op apparaten (110 V en 60 hz). Nu kan ik een omvormer kopen of een andere dreambox aanschaffen. Mijn dreambox (DM800 HD) is al vrij oud maar werkt nog prima. De vraag is nu: Moet ik nu een ander model aanschaffen of een omvormer kopen speciaal hiervoor?

Satelliet gaat gewoon mee overigens.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Verder je schotel uitrichten op de Eutelsat 113 West A voor BVN, wanneer je Nederlandse programma's wilt bekijken.

  • Frequency: 12076  
    Polarization: Horizontal (ongewijzigd)
    Symbol Rate: 5787
    FEC: 3/4 (ongewijzigd)

 

 

29 minuten geleden zei guppje29:

ff op de achterkant van box kijken daar zit een rood schuifje. daarmee kan je de voltage mee aanpassen.

De ontvanger heeft een 12 Volt DC aansluiting en een externe voedingsadapter.

Er is dus geen netspanning selector

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DM800HD-PVR is dusdanig op leeftijd dat je nu beter een nieuwe kunt gaan kopen. Voor een single tuner van Dream betaal je nu net €109 en dan is hij nieuw, 2 x zo snel en 4 x zoveel geheugen. Om nu nog €30 uit te gaan geven voor een nieuwe voeding voor die oude doos...

 

Hou wel rekening met het feit dat de temperaturen daar hoger zijn en dat een DM800HD van zichzelf al flink warm wordt. De nieuwe boxen worden nauwelijks warm.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al eens geprobeerd? Zelf regelmatig van 220/50 naar 110/60 om moeten wisselen. De AC/DC adapter was binnen een week stuk. De elco's klappen eruit. Laptop voeding, STB voeding.. Een nieuwe lokaal kopen is geen punt, mijn argument is hier de leeftijd en warmte. Mijn oude DM800HD-PVR met interne HDD werd snoeiheet. Moet er niet aan denken wat er met zo'n doosje op Aruba gaat gebeuren..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De stroom lelt er daar nogal eens uit :)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen op Aruba kan men geen doorsnee audio video apparatuur gebruiken!!!

Mimisiku, wat bazel je nu toch!

 

op een bekende verkoop website staan die ac/dc adapters voor 9 euro komma nog wat

en die mannen op Aruba hebben de zelfde Taiwan apparatuur als wij hier (enkel met een andere voeding of adapter)

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...