Ga naar inhoud

Emigreren naar Aruba met dreambox

Bart1976
 Delen

Aanbevolen berichten

Hi, 

Ik ga in juli emigreren naar Aruba. Ik wil mijn dreambox graag meenemen hier naar toe. Nu hebben ze daar een andere voltage en hertz op apparaten (110 V en 60 hz). Nu kan ik een omvormer kopen of een andere dreambox aanschaffen. Mijn dreambox (DM800 HD) is al vrij oud maar werkt nog prima. De vraag is nu: Moet ik nu een ander model aanschaffen of een omvormer kopen speciaal hiervoor?

Satelliet gaat gewoon mee overigens.

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Moderators

Verder je schotel uitrichten op de Eutelsat 113 West A voor BVN, wanneer je Nederlandse programma's wilt bekijken.

• Frequency: 12076  
    Polarization: Horizontal (ongewijzigd)
    Symbol Rate: 5787
    FEC: 3/4 (ongewijzigd)

29 minuten geleden zei guppje29:

ff op de achterkant van box kijken daar zit een rood schuifje. daarmee kan je de voltage mee aanpassen.

De ontvanger heeft een 12 Volt DC aansluiting en een externe voedingsadapter.

Er is dus geen netspanning selector

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.

De DM800HD-PVR is dusdanig op leeftijd dat je nu beter een nieuwe kunt gaan kopen. Voor een single tuner van Dream betaal je nu net €109 en dan is hij nieuw, 2 x zo snel en 4 x zoveel geheugen. Om nu nog €30 uit te gaan geven voor een nieuwe voeding voor die oude doos...

Hou wel rekening met het feit dat de temperaturen daar hoger zijn en dat een DM800HD van zichzelf al flink warm wordt. De nieuwe boxen worden nauwelijks warm.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF

13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Triax 60

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.

Al eens geprobeerd? Zelf regelmatig van 220/50 naar 110/60 om moeten wisselen. De AC/DC adapter was binnen een week stuk. De elco's klappen eruit. Laptop voeding, STB voeding.. Een nieuwe lokaal kopen is geen punt, mijn argument is hier de leeftijd en warmte. Mijn oude DM800HD-PVR met interne HDD werd snoeiheet. Moet er niet aan denken wat er met zo'n doosje op Aruba gaat gebeuren..

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.

De stroom lelt er daar nogal eens uit :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.

neen op Aruba kan men geen doorsnee audio video apparatuur gebruiken!!!

Mimisiku, wat bazel je nu toch!

op een bekende verkoop website staan die ac/dc adapters voor 9 euro komma nog wat

en die mannen op Aruba hebben de zelfde Taiwan apparatuur als wij hier (enkel met een andere voeding of adapter)

Force DMaster 1122, Force DMaster 1145, DM7000, DM500, DM800, DM7020, DM7020HD, Vu+ DUO, Vu+ SOLO2, Vu+ Ultimo, Vu+ Utimo4K, Vu+ ZERO4K

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Wie is er online   0 leden

• Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
  • Gerelateerde inhoud

• Door cookie monster
      Yep , ik heb vandaag mijn Gregorian 90 opgesteld , gisteren was ik al begonnen ,
      maar het liep een beteke fout , de schotel stond niet vast genoeg !!
      Ik dacht eerst dat de diseqcmotor naar de kokosnoten was !!
      Het werd al avond en dus , stoppen of anders was ik een hooligan geworden 😂
      Daarstraks terug begonnen , en van je 1 2 3 , en alles ging ok 🥳👌
      De motor was nog compleet tiptop in orde (oef) , dus ok !!
      In vergelijking met mijn Triax 88 bleef de gregorian blift lekker stabiel !!
      Die Triax staat er van boem boem kwak , kees is klaar , maar ....
      bij de Triax vind ik wel 1 minpunt , de vijs om de schotel vast te zetten  ....
      dan denk je dat de hoogte goed staat , en dan draai je nog wat aan de vijs ,
      en daar gaat weer , en voorzichtig terugzetten !! Kwakkel kwakkel !!
      Maar goed , weer naar de Gregorian 90:
      Overgenomen van Mojo , en verbouwd door een goeie technieker 🙂
      Algemene info , de Gregorian is wel een pak steviger dan de Triax !!
      Ik heb een paar fotootjes gemaakt , 55 Foto's (133 MB) , wel wat samengeperst 😵
      Hopelijk hebben jullie allen hier iets aan !!

• Door cookie monster
      bv , Op 28,2°O of 52°O veranderen de zenders geregeld van frequentie e.d. !!
      Mijn vraag dus: Kan een zender zelf zijn
      pids , SR , FEC  , HD of UHD , DVB-S2(x) , frequentie , enz .... kiezen ??
      Ge wordt er compleet krankjorum van !! Of hoe zitten zulke contracten in mekaar ??
    • Door mati
      Gratis af te halen in Lelystad.

2 x DM8000 waarvan 1 met extra sat tuners + harddisk en 1 met extra dvb-t tuners.

Gr
      Marcel
    • Door cookie monster
      Mijn oude buren van waar ik destijds woonde , die willen een nieuwe TV aanschaffen !!
      Ze hebben nog een Humax HDCI 2000 + de schotel op Astra 19,2°O ,
      en ze nemen alles nog steeds op met een videorecorder , jawel !!
      En nu de analoge kabel foetsie is , is die video zogoed als waardeloos ,
      enkel nog goed voor enkele Duitse zenders op 19,2°O !! Hij klaagt !!
      Hij belde mij daarstraks , ik ben dus op het internet gaan zoeken , en kwam uit bij:
      LG 28TN515S-PZ of LG 28TN515S-WZ !! Groter dan gaat niet , dat hebben ze gemeten !!
      Die TV heeft ook een mooi menu , zag ik via youtube , ook ivm apps !!
      Er zijn goedkopere 28 inch TV's maar enkel met DVB-T2/C ook DVB-S2 , zonder H.265 !!
      De oude buren zijn beide 70 jaar , maar willen toch graag nog wat luxe voor weinig geld !!
      Wat is jullie gedachte over de LG 28TN515S-PZ of LG 28TN515S-WZ ??
      Ik heb zelf ook een LG 43UJ634V (2017) , en die doet het prima !!
      Maar bij de specificaties staat toch niet alles wat die kan , was wel een leuke verrassing !!
      En sinds een tijdje heeft die ook de VTM GO APP !!
      ivm Die 28 inch TV , gezocht naar de specificaties , maar oh oh die zijn verschillend
      bij meerdere websites , vreemd !! Ook youtube leverde een Hongaars clipje !!
      Wat is jullie mening ??
      De VTMGO app macheert enkel bij sommige TV's , o.a. LG & Samsung !!
      Het staat zo op de VTM website: https://customerservice.vtmgo.be/hc/nl/articles/360001282178-Kan-ik-VTM-GO-bekijken-op-een-televisietoestel-
      Of is dit ondertussen weeral reeds aangepast ?? 🤔
    • Door cookie monster
      Mijn Octagon sf8008 via mijn tablet bekijken , kan dit , en mag dit ??
      Ik vond via goegel wel iets ivm VU+ (sat4all) , maar of dit kan helpen ??
      Ik zie 2 mogelijkheden !! Draadloos , via zo'n 2,4 ghz video ,
      Marmitek Digital TV Anywhere , die heb ik nog ergens liggen !!
      Maar hoe moet je zoiets aansluiten op een tablet ?? (niet handig lijkt me)
      Of kan ik de octagon streamen naar mijn tablet en/of naar mijn TV in de woonkamer ??
      (Als het wettelijk niet mag , einde verhaal !!)
      Anders moet ik weeral gaten gaan boren , dan begint het hier op emmentaler te lijken 😱

Mercikes alvast 🙂
    • Door duitsland
      Mijn Dreambox 920UHD blijft bij het opstarten staan in rescue mode. Ik ga er vanuit dat hij terug moet naar de dealer, maar heeft iemand nog een alternatief?
      Ik heb al verschillende andere images geprobeerd te flashen, en ook al online een rescue image geprobeerd te flashen.
      Helaas blijft hij terug komen in rescue mode bij het opstarten.
    • Door cookie monster
      Om "Schotel aan garagemuur, beste methode." niet te kapen ,
      start ik een eigen draadje ivm zelf installeren van een schotel 🙂
      Mijn draaibare Triax 88:
      Hoe ik hier mijn Triax 88 heb gemonteerd (mijn eigen woonst) !!

Het zijn de juiste buizen , waterpas , dus alles loopt als een trein 🙂
      Geen last van de wind , het heeft zelfs de laatste zware storm doorstaan !!
      Ontvangst van 18°W - 62°O , wegens de muren van de buren 😥

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.