Ga naar inhoud


Chips in computers en smartphones vatbaar voor ernstige lekken


Gast catw

Aanbevolen berichten

Chips in computers en smartphones vatbaar voor ernstige lekken.

Dit is een aardig probleem en kan evenredige gevolgen hebben, allemaal maar een nieuwe moederbord en nieuwe processor plaatsen of zou het nog meevallen en wel softwarematig te verhelpen zijn.

Op de site van de NOS is er meer over te lezen.

Ze hebben er al mooie namen voor bedacht.

-----------------------------------------------------------------------

Meltdown en Spectre

De twee lekken, die door de onderzoekers Meltdown en Spectre worden genoemd, hebben vergelijkbare effecten maar werken op een andere manier. Meltdown treft in ieder geval chips van Intel, die populair zijn in laptops en computers met Windows, maar ook Mac-computers. Ook clouddiensten, bijvoorbeeld voor het aanbieden van webruimte, zijn kwetsbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik dacht vanochtend OH

maar als je verder leest en andere bronnen dan is het oud nieuws en allemaal behoorlijk gedateerde chips zul je niet meer moeten gebruiken

een marktwaarde op zich

 

de een verteld nog meer kul dan de andere, als je er goed naar kijkt is het journalisten werk / rapportage bij de ontbijt koffie

maar nog niet wakker

 

de CPU's die ook niet meer ondersteund worden zijn ook al eens aan de orde geweest, daar is het lek niet te dichten volgens de pdf in de bijlage.

meltdown.pdf

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het wordt nu duidelijker wat de patch voor die lek inhoud. 

Het zogenaamde lek is dat software de cash van de processor kunnen uitlezen en daar zouden gevoelige informatie in zitten. 

De patch schakelt de cash uit waardoor het systeem langzaam wordt. 

Dus op den duur een snellere computer kopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een snelle Processor gekocht, en dat word nu teniet gedaan, nou dat is dan puur bedrog, ofwel het wijzigen van een betaald product zodanig dat de koper hierdoor schade ondervind.

 

Dit zal danig moeten vergoed worden, het betrokken Ministerie is hiervan op de hoogte gesteld.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn melding is het herhalen van een melding die ik op bij n-tv opgevangen heb.

Er werd ook gemeld dat particulieren er weinig van zullen merken omdat de processor zwak

belast wordt.

Bij servers die rekencapaciteit nodig hebben is het wel van belang en zullen capaciteit (server) uitgebreid moeten worden.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had mijn telefoon vol met chips in het water laten vallen...en inderdaad, het lekt aan alle kanten.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...