Ga naar inhoud


Na opstart receiver beeld bevriest


Sanyu

Aanbevolen berichten


vertel eens welke lnb"s je gebruikt op de vaste schotel thuis 

heb je een twin lnb"s ...2 x coax naar binnen ...dus naar elke ontvanger een aparte coax 

of heb je de coax door gelust van de eerste ontvanger naar de sab 

dit zeg je zelf...

Bij mijn tweede receiver van een ander merk in een andere kamer loopt er een golfje horizontaal van onder naar boven bij elke zender.

heb je hier een scart of een hdmi kabel aan gesloten ..heb je de beeldinstellingen ook goed staan 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Golfjes die van onder naar boven lopen hebben een frequentie van50 Hz.

Brom in de voeding of aardlus.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Smetje lim.BE,

 

Dank voor uw reactie. Ik weet enkel dat er maar een kabel vanaf de schotel loopt naar mijn zolder waarop de draad binnenkomt. Daar liggen switchen van Spaun. Ik heb jammergenoeg weinig verstand van het hele gedoe. Ik kan ook niet op het dak kijken welke lnb ik heb. Dit alles is door een satelliet firma uit mijn woonplaats ( Rees ) Duitsland geinstalleerd. 

Ik zal overmorgen eens de module wisselen met de tweede die ik in de huiskamer heb. Dat weet ik of het aan de module ligt.

Daarna zal ik het laten weten.

Fijne avond voor allen die dit lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Duitsland wordt een antennemast op het dak volgens de voorschriften geaard.

Dat kan de oorzaak zijn voor de aardlus.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik heb hier ook last van : we zitten met zń tweeën op één LNB met twee gelijke ontvangers : de Rebox 4220 . Kan dit met wijzigen van de instellingen worden verholpen ?

Eaa gaat weer helemaal goed als de ontvanger heel even stroomloos wordt gemaakt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...