Ga naar inhoud


Na opstart receiver beeld bevriest


Sanyu

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Misschien herkent een van u dit probleem.

Na het opstarten van de receiver bevriest het eerste beeld altijd. Als ik dan naar een andere zender ga is het over.

Bij mijn tweede receiver van een ander merk in een andere kamer loopt er een golfje horizontaal van onder naar boven bij elke zender. Ik weet het niet anders uit te leggen. Niet constant maar toch wel vaak. 

Het werkt niet zo storend dat je geen tv meer kijkt, maar het hoort er niet in.

Hopelijk begrijpt ieman dit en heeft er een oplossing voor.

Fijne dag allemaal.

Sanyu

Link naar reactie
Delen op andere sites


welke receivers en welke TV

dit

3 uur geleden zei Sanyu:

Bij mijn tweede receiver van een ander merk

helpt ons niks verder natuurlijk

en vooral wil men natuurlijk weten op wat voor sat-installatie ( LNB en diseqc switch type )

(had u niet een Oyster)

indien je meerdere receivers tegelijkertijd aangesloten hebt op een schotel kan ik me voorstellen dat

receiver een gaat uit

receiver twee gaat aan

en de LNB eerst pas weer schakelt als receiver een een ander kanaal kiest, dus een diseqc command stuurt

 

maar het lijkt niet op een Topic over Joyne

aangepast door Tonskidutch
verkeerd topic keuze ?

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tonskidutch,

 

Dank voor uw antwoord.

ik heb inderdaad een Oyster schotel, maar die staat op het dak van de camper en toen ik in Spanje verbleef had ik daar hulp nodig.

Het gaat nu om thuis.

Sorry voor de onduidelijkheid maar ik zal u de gegevens geven.

receiver 1 is een Sab Titan 111 HD combo en daar bevriest het eerste beeld als hij opgestart is.

Receiver 2 is een Technisat S2 en daarop loopt een golfje van beneden naar boven.

Geen idee welke lnb ik heb omdat hij echt hoog op het dak staat. Een diseqc switch van Spaun als ik het goed heb. U mag er gerust vanuit gaan dat ik er wel iets van weet, maar veel te weinig vandaar mijn vragen.

 

ik hoop dat deze gegevens voor u duidelijk zijn en ik wacht geduldig uw antwoord af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een golfje door het beeld is of een aardlus, of een niet voldoende afgevlakte voeding.

Ontvanger 1, misschien wordt er bij inschakelen geen diseqc commando gegeven waardoor je geen beeld hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ceesv,

 

Dank voor uw antwoord. Wilt u mij vertellen wat ik er zelf aan kan doen en ik bedoel aan de aardlus of niet voldoende afgevlakte voeding.

 

U zegt bij ontvanger 1 zegt u dat er bij het inschakelen misschien geen diseqc commando wordt gegeven. Ik begrijp dat u zegt dat het eerste beeld van b.v. NPO1 bevriest en dan van zender wisselt en het is over?

kan ik daar zelf ook wat aan doen?

 

ik wacht uw antwoord rustig af. Fijne avond

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Sanyu:

Beste allemaal,

 

Misschien herkent een van u dit probleem.

Na het opstarten van de receiver bevriest het eerste beeld altijd. Als ik dan naar een andere zender ga is het over.

Bij mijn tweede receiver van een ander merk in een andere kamer loopt er een golfje horizontaal van onder naar boven bij elke zender. Ik weet het niet anders uit te leggen. Niet constant maar toch wel vaak. 

Het werkt niet zo storend dat je geen tv meer kijkt, maar het hoort er niet in.

Hopelijk begrijpt ieman dit en heeft er een oplossing voor.

Fijne dag allemaal.

Sanyu

En dat gebeurt alleen als je een zender van Joyne hebt bij het opstarten?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een diseqc-switch op een automatische Oyster schotel met 1 lnb? Dat zal wel niet.

Maar zijn er meerdere satellietontvangers op deze automatische schotel aangesloten?  Zit er een lnb op met meerdere aansluitingen?

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje,

 

Helaas zag ik uw antwoord op mijn vraag niet, maar het gaat niet om de Oyster schotel hoor, maar om een losse schotel op het dak van het huis plus de twee losse receivers die ik thuis heb. Er zit dus een lnb op de schotel en een diseqc switch.

hopelijk ben ik duidelijk geweest voor u.

 

fijne dag

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mojo,

 

nu net alles gedaan wat u gevraagd heeft. Het blijkt dat het enkel en alleen gebeurd met de Joyne module in de receiver. Dus het beeld bevriest ook niet zonder de module bij de fta zenders.

Tjonge wat een gedoe toch. Misschien dat u nu weet waar het probleem zit?

 

ik ben afwachtende. Groetjes, Sanyu

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei Sanyu:

Beste Mojo,

 

nu net alles gedaan wat u gevraagd heeft. Het blijkt dat het enkel en alleen gebeurd met de Joyne module in de receiver. Dus het beeld bevriest ook niet zonder de module bij de fta zenders.

Tjonge wat een gedoe toch. Misschien dat u nu weet waar het probleem zit?

 

ik ben afwachtende. Groetjes, Sanyu

Lijkt er op dat de module niet/niet goed geïnitialiseerd word.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...