Ga naar inhoud


Betalen voor TV-Vlaanderen in het buitenland


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Ik gebruik een abonnement TV-Vlaanderen die op naam en adres van een familielid in België staat omdat ikzelf in Frankrijk woon.

 

Het familielid betaalt het abonnement op jaarbasis vanaf zijn Belgische bankrekening en ik schrijf dan dat bedrag over van mijn Franse bankrekening naar zijn rekening in België.

 

Dat moet eenvoudiger kunnen.

Wat moet of kan ik doen om de betaling via mijn rekening in Frankrijk te doen zodat we van al die trammelant af zijn en ik gewoon vanuit Frankrijk voor mijn abonnement betaal zonder nutteloze tussenkomst van mijn familielid in België.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik spreek nu uit ervaring:

 

Ik had een ruil constructie met een Belg. Mijn CDS kaart voor zijn TVV kaart. Dit werkte prima met gesloten beurs. Op een gegeven moment mocht je door de gewijzigde EU regelgeving als Nederlander ook lid worden van TVV en vice-versa. Ik heb een Europees domiciliërings formulier ingevuld bij TVV en een contractovername formulier ingevuld samen met de contractant. 3 weken later stond de kaart keurig op mijn naam en werd keurig van mijn rekening afgeschreven.. Ook keurig een 'Mijn TVV' account aangemaakt.

 

Nu weet ik niet of dit ook werkt via Frankrijk omdat M7 in Frankrijk niet aktief is. Maar je zou eens TVV kunnen bellen/mailen over jouw mogelijkheden.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Mimisiku

 

Ik heb beide formulieren voor mij liggen en heb daar een paar vraagjes bij :

  1. Contractovernameformulier / Gegevens van de nieuwe abonnee
    Daar zie ik geen Land op vermeld staan : waar specifieer ik dat ik in Frankrijk woon ? Gewoon achteraan de woonplaats ? bv Lyon/Frankrijk ?
     
  2. Mandaat Sepa Europese Domiciliering
    Wat wordt er bedoeld met de Mandaat referte ?

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Gewoon proberen.

2. Mandaat toewijzing = toestemming

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei redneck eyeball:

Je kan rechtstreeks betalen vanaf jouw Franse bankrekening. Die optie hebben ze al enkele jaren.

Even contact nemen met de klantendienst en zij kunnen de SEPA voor jou regelen.

 

Ik hebTV-V al gebeld en we hebben afgesproken dat 

  • Ik het abo overneem van mijn familielid
  • En dat ik maandelijks betaal dmv een domiciliëring vanaf mijn Franse bankrekening.

Deze procedure is opgestart en moet binnen een week (of 2) in orde zijn.

 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei redneck eyeball:

Weer een probleem minder in de wereld :)

 

Ik zal toch maar juichen wanneer het in orde is hoor :);)

 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

En het is sinds vandaag in orde :

De overname is gebeurd op 8 feb 2018

Het is echter pas vandaag 18 feb 2018 dat ik

- toegang had tot "Mijn TV Vlaanderen" account

- toegang kreeg tot "Live TV" op mijn smartphone

En dat na heel veel online chats en mailtjes met/naar de klantendienst in de tussentijd.

 

Het is uiteindelijk dus opgelost maar het was niet zo simpel als ik had gehoopt.

aangepast door Pluizebol

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Wij hebben ook in Frankrijk diverse abonnementen, TVV en CD, gewoon betaald via Franse bankrekening. Ging wel even moeilijk in het begin, want dat lag aan het herkennen van het Franse IBAN nummer, maar nu alles in orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...