Ga naar inhoud


Dreambox 8000 : onvolledige opnames


zzzzzz

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Mojo:

ZZZZZZ ik ga een opname handmatig programmeren op mijn DM8000. Zelfde begin en eindtijd zoals jij instelt maar dan op BVN. Dan kan ik via de teletext controleren wat de exacte begin en eindtijd is. Laat ik je morgen weten

OK, maar het zou kunnen iets specifieks zijn voor die Spaanse zender, hee.

Zouden die lakser zijn met timestamps?

 

Ik heb ondertussen wel al eens gekeken, blijkbaar zitten er PCR's in een transport stream, en die geven dan de tijd aan via timestamps.

Wat ik nog niet weet, is of die TS file nog de oorspronkelijke absolute tijd in timestamps heeft, of dat die bij het opnemen opgezet werden naar relatieve timestamps.

In dat laatste geval kun je dus in de opname niet meer zien wat de oorspronkelijke tijden waren die Radio Nacional de España meestuurde in zijn uitzending.

In het eerste geval zou ik moeten weten hoe ik die kan bekijken.

Ik heb TSDoctor, ik vermoed dat het daarmee zou kunnen als het natuurlijk absolute timestamps zijn.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

18 minuten geleden zei Mojo:

Kun je een handmatige opname instellen voor BVN? Checken of het daar ook fout gaat.

Ja, dat moet wel lukken.

Maar het doet zich dus niet iedere dag voor.

Sommige dagen heb ik ook effectief 1 uur opname.

Nu, ik heb dus een repeating timer bijgemaakt, op hetzelfde uur als mijn Spaanse radio-opname.

Eens zien of die hetzelfde probleem heeft, het is naturlijk TV in plaats van radio, dus ben ik niet zeker of dit wel een zelfde test is.

Ik zal het wel een tijdje moeten laten draaien om zeker te zijn.

bvn timer.jpg

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ik kwam deze zender tegen op sat 

hoop dat het dezelfde zender is gelijk jij hebt ZZZZZZ

ik heb net een opname ingesteld morgen vroeg  gelijk jij hebt staan in je afbeelding 

tijd instelingen1.jpg

tijd instelingen2.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet dat ik het probleem niet iedere dag heb, Smetje.

Een eenmalige opname, stel dat jij het nu morgen niet hebt, en ik ook niet, wat weten we dan?

Je kunt beter ook een herhalende timer instellen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

of stel dat ik morgen het probleem heb en jij niet ZZZZZZ

wat dan 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag zijn die automatische opnames, zowel van Radio Nacional de España, als die van BVN (puur om te testen dus), 59:58.704 en 59:58.940 minuten.

Dat is dus wel die 60 minuten (over een paar 100ste van seconden ga ik niet klagen).

 

Maar zoals gezegd, het varieert.

Ik ga deze automatische dagelijkse testopname laten staan, om te zien of het op beide zenders optreedt.

Mocht het enkel op de Spaanse radio zijn en niet op BVN, dan ga ik eens een ander FTA radiostation automatisch opnemen, om te zien of het iets is dat specifiek is voor radio.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry ik heb mijn opname moeten annuleren vanwege het onweer 

maar heb hem net terug ingesteld 

tijd instelingen1.jpg

tijd instelingen2.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo hij begint nu juist op de tijd voor opnamen 

niet een seconde vroeger of later 

ik heb wel een plugin moeten douwnloaden eerst

nu werkt het wel ...eerst niet scheelde  wel +- 8sec

stel het zo in ook je ontvanger terug herstarten ..en doe de test eens ..stel hem maar eens 2 min in voor opname

ik hoop dat je met dit geholpen bent ZZZZZZ en ook nog andere leden  die pli 6.. op zijn DB 8000 heeft staan 

dit zijn ze bij pli vergeten er me in te zetten in de software denk ik :)

tijd instelingen2.jpg

tijd instelingen3.jpg

tijd instelingen4.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht, Smetje, ik heb de indruk dat jij echt je best doet om te helpen, maar je snapt er helemaal niets van.

Laat maar zitten.

Ik denk dat ik meer heb aan de hulp van Mojo, Ceesv, Codx, mebo40, etc, en dit is echt niets persoonlijks.

Ik heb het probleem hier al uitvoerig geschetst, en de "oplossingen" die Smetje aanbrengt zijn geen oplossing voor de geschetste problemen, en er blijkt duidelijk uit dat hij het probleem niet begrijpt.

 

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar jij  kijkt lang TS..

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die van TSDoctor gecontacteerd, en volgens hem zit de tijd niet in die stream, die PCR bytes zijn relatieve timestamps, bedoeld om audio en video synchroon te houden.

Ik heb nu toch eens voor alle zekerheid een Systemtime plugin geïnstalleerd (ik heb OpenPli 4.0, geen 6.0), en ingesteld dat hij met een NTP server vanop internet moet synchroniseren, en niet met de actieve transpondertijd.

 

Vandaag was de opname 00:59:55.... lang, dus een 5 tal seconden te weinig.

Dit in tegenstelling tot die keer waar ik in de log kon zien dat hij maar om 06:01 begon met zijn opname, en dus een volle minuut te kort was.

 

De opname van BVN is ook 4 seconden te weinig lang (zie screenshot).

Ik weet niet of Mojo vandaag ook opgenomen heeft, en of die ook 4 seconden te weinig opname heeft?

 

4 of 5 seconden is geen ramp natuurlijk, maar zoals gezegd, het moet op langere termijn bekeken worden.

Een paar dagen goed werken betekent niets in dit geval.

 

PS : de BVN die ik gebruik is die van Astra1 (19.2°E), dezelfde satelliet waar de Spaanse radio van opgenomen wordt.

Indien je dat wilt, kan ik die ook op Hotbird zetten, daar zit ook een BVN.

bvn opname.png

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn test met een handmatige timerinstelling levert 2 opnames op. 1 van 0Mb en 1 opname die 58.29 minuten is. Gebruikte transponder is die van BVN op de Astra1.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Mojo:

Mijn test met een handmatige timerinstelling levert 2 opnames op. 1 van 0Mb en 1 opname die 58.29 minuten is. Gebruikte transponder is die van BVN op de Astra1.

Die van 0 Mb, zou het misschien over een oude scan van de zenders kunnen gaan?

Die radiozenders van Radio Nacional zijn in de loop der jaren al een paar keer tussen Hotbird en Astra 1 verhuisd.

Die 58.29 minuten is toch ook vreemd?

Je zou toch mogen erop rekenen dat een timer die op 1 uur staat, toch zowat rond die tijdsspanne opneemt?

Dat het een paar seconden scheelt zal niet zo erg zijn, dat je 1,5 minuut mist is toch al opvallender....

 

En is dat ook OPenPLi (4/5/6 ?)

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...