Ga naar inhoud


Dreambox 8000 : onvolledige opnames


zzzzzz

Aanbevolen berichten

zet er maar een draaibare in 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@smetje, wat heeft de zenderlijst te maken met dit probleem?  Ik heb er al een draaibare lijst in staan want ik heb ook een draaibare schotel en een vaste.   En mijn zenderlijst wordt meestal om de paar maanden vervangen, dat pak ik een nieuwe lijst van satje07 en vul deze aan met mijn eigen boeketten. Maar goed ik zie niet helemaal in hoe dat invloed zou moeten hebben op dit probleem.

 

Overigens juist omdat ZZZZZZZ aangaf dat die ineens 19,4 E zag ik een overeenkomst met wat ik heb.  Alleen maar om aan te geven dat er echt nog wel wat bugs in openpli 4.x zitten.

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

even kijken hoe de tijd instellingen staan voor opname :)

opname instelling.jpg

opname instelling.1jpg.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Dreambox is nog maar kort geleden geflashed met de nieuwste OpenPLi 4.0, mebo870.

 

Welke opnamesettings zou ik dan juist moeten controleren, smetje Limb?

Merk op dat het hier gaat om een automatische, herhalende timer, die ingesteld is met een vast uur en minuut.
Hij haalt zijn opnametijden niet uit de EPG (of zou dat toch niet mogen doen), de timer staat echt ingesteld van 06:00 tot 07:00 's morgens.

Gisteren was hij overigens dan weer een minuutje te laat gestart, en wel op tijd gestopt.


Kan het zijn dat ondanks mijn timer die van 06:00 tot 07:00 moet opnemen, dat hij daar toch zijn voeten aan veegt, en later of vroeger begint, mocht de EPG van het radiokanaal verkeerd staan?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

op welk uur staat jou klok zelf ?

en van welke provider moet jij opnemen 

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een minuut verschil is te verklaren.

De tijd wordt van een steam gehaald, wanneer je naar een netwerk hebt gekeken wat niet op tijd loopt kan je opname te laat gestart worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en standaard staan de tijd ingesteld op 3 min voor opname en 5 min na opname

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smetje, de klok staat correct.

Het verklaart overigens niet waarom je de ene dag maar 58 minuten hebt, de volgende dag 61.

 

En ik heb al een paar keer gezegd dat dit niets te maken heeft met mijn buffersettings.

Mijn buffersettings staan op 5 minuten ervoor, en 15 minuten erna.

Maar die buffersettings hebben geen enkele invloed als je manueel een timer aanmaakt en die instelt van dat uur x tot uur y.

Die spelen enkel als je via de EPG opneemt.

 

Of het echt aan die stream ligt, het zou natuurlijk kunnen, maar haalt hij het echt daaruit?

Wat doet hij dan met verschillende tijdszones?

BBC Radio zou dan een uur te laat beginnen?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, want je geeft aan in weke tijdzone jij je bevindt.

Maar na een rondje zappen gaf mijn ontvanger soms ook een vreemde tijd aan.

D tijd wordt gesynct uit de stream, en wanneer jij als laatste naar een stream hebt gekeken waar ze het niet zo precies nemen, kan je klok er naast staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat je een en ander ervaart met een zulks oud image voor je dreambox DM8000 is natuurlijk normaal

mede gezien het feit dat Openpli 4.0 niet meer verder ontwikkeld wordt voor de DM8000

 

ik had newnigma geadviseerd als men het mij zou hebben gevraagd welke op een oude DM te flashen

de Openpli mensen hebben gewoon een probleem met dreambox gezien de geschiedenis, en ga me niet vragen waarom

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, moest het nu om een nieuwe codec gaan of zo, maar gewoon opnemen van uur A tot uur B, dat is toch niet iets dat veel evolueert?

Nu, ik ga toch eens kijken of ik die tijd kan terugvinden in de pakketjes of zo.

Ben gewoon benieuwd om te zien of daar een verkeerde tijd instaat of niet.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei zzzzzz:

Kan ik met TSDoctor of zo die tijd ergens uitlezen in de .TS file?

Ik zou dat wel eens willen controleren.

hoe staat jou opname tijd ingesteld

plaats eens een afbeelding

en er zijn altijd tolerantie in tijd ..eer een uitzending begint

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...